Hesap çizelgelerinin temel kavramları hakkında bilgi ve kişisel bilgisayarda hesap çizelgeleri ile çalışabilme becerisi kazandırmayı hedefler. Grafik programlarını kullanarak araştırmalarını profesyonel dosyalar haline getirmek ve sunum dosyası üreterek bilgilerini aktarmak, karşılaştığı problemlere çözümler bulmak. Veri tabanının ne olduğunu ve nasıl organize edildiğini anlamak, veri tabanı oluşturmak ve sorgular yaparak raporlar elde etmek.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Microsoft Excel 'e giriş. Excel uygulamalarında temel işlemler. Tablo hazırlama, aritmetik işlemler, sum fonksiyonu ve grafik oluşturmak.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
2. Hafta
Fonksiyon kullanımı; Count, Max, Min, Countif, if fonksiyonları.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
3. Hafta
PivotChart oluşturmak.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
4. Hafta
Form kontrol elemanlarının kullanmak. Group Box, Option Button.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
5. Hafta
Contitional formating, Data Validation, $ operatörü.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
11. Hafta
Now, Option, Vlookup, Hlookup, Combo Box ve uygulamalar.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
12. Hafta
Access veri tabanına giriş. Nesneler, tablo, Form ve Rapor oluşturmak.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
13. Hafta
Veri tabanı oluşturmak, OLE Object, Text Object, Rapor. Sorgularda SQL kodlarını kullanmak, tabloyu excel 'e aktarmak.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
14. Hafta
Birden fazla tablo ile çalışmak, sorgu ile tablo oluşturmak ve Access uygulaması.
Ders sunum dosyaları, ders kitabı, bilgisayar çalışmaları, araştırmalar
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
Office uygulamaları; excel ve access yazılımlarını kullanabilir, elektronik ortamda profesyonel uygulamalar üretebilir, anlatabilir ve tartışabilir.
ÖÇ-2
Hesap çizelgelerinin temel kavramları hakkında bilgi ve kişisel bilgisayarda hesap çizelgeleri ile çalışabilme becerisi kazanır.
ÖÇ-3
Grafik ve sunum programlarını kullanarak araştırmalarını profesyonel dosyalar haline getirebilir, karşılaştığı problemlere çözümler bulabilir.
ÖÇ-4
Veri tabanının ne olduğunu ve nasıl organize edildiğini anlayabilir, tartışabilir.
ÖÇ-5
Ürettiği hesap çizelgesi ve veri tabanı uygulamalarını sunabilir, tartışabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Uluslararası İlişkiler disiplinine ait teorik ve pratik bilgileri tanımlar ve kullanır.
PÇ-2
Uluslararası İlişkiler ile ilgili tartışmalarda düşünce ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
PÇ-3
Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında sorumlu olduğu bilimsel ve etik değerleri bilir.
PÇ-4
Alanında İngilizce yayınlanmış çalışmaları takip eder ve yorumlar.
PÇ-5
İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır.
PÇ-6
Yerel, bölgesel ve küresel gelişmeleri çözümler, karşılaştırır ve ilişkilendirir.
PÇ-7
Uluslararası İlişkiler disipliniyle ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere dair temel teorik ve pratik bilgileri tanımlar, kullanır, bunları birbiriyle ilişkilendirir ve edindiği bilgilerle alana dair öneriler geliştirir.
PÇ-8
Kariyerlerini kamu kuruluşları, özel sektör ve akademide devam ettirecek bilgi düzeyini edinir.
PÇ-9
Öne çıkan bölgesel ve küresel aktörlerin ortaya çıkışlarını ve işleyişlerini çözümler ve bunların geleceğiyle ilgili tahminde bulunur.
PÇ-10
Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika alanlarındaki olay ve olguları teorik ve pratik olaraksorgular, geçmişlerini, bugünlerini ve geleceklerini bilimsel bir perspektifle değerlendirir.