Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası İlişkiler
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Democratic Theory

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
IRD9092 Democratic Theory 3/0/0 SA İngilizce 4
Dersin Amacı

Bu ders demokrasi ve demokratikleşme üzerine odaklanmaktadır. Öncelikli amaç demokrasinin kapsamlı bir tanımını yapmaktır ki bu amaçla farklı tip demokrasiler dikkatlice incelenecek ve birbirleriyle kıyaslanarak tartışılacaktır. Demokrasiye geçiş teorilerinin ve demokratikleşme için gerekli faktörlerin tartışılmasının ardından, dikkatler demokratikleşme yolunda karşılaşılan zorluklara ve engellere yönelecektir. Bu bağlamda, Müslüman ülkelerde ve eski komunist ülkelerde yaşanan deneyimler üzerinde özellikle durulacaktır.

Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Nazlı Çağın Bilgili
Asistanlar Arş. Gör. Bozkurt Toral
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 09:00-11:50, Basın Ekspres L-02 Amfi
Görüşme Saatleri ve Yeri Randevu ile görüşme
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, vaka çalışmaları
Temel Kaynaklar

Jan Teorell. 2010. Determinants of Democratization: Explaining regime change in the world, 1972-2006. New York: Cambridge University Press.

Georg, Sorensen. 2007. Democracy and Democratization: Processes and Prospects in a Changing World. Colorado: Westview Press, Inc.

Diğer Kaynaklar

Philippe C. Schmitter and Terry Lynn Karl. (1993). “What Democracy Is … and Is Not”. Journal of Democracy. 2:3. pp. 75-88.

Fareed Zakaria. (1997). “The Rise of Illiberal Democracy”. Foreign Affairs. 76:6. pp. 22-43.

Dankwart A. Rustow. (1970). “Transitions to Democracy: Toward a Dynamic Model,”

Comparative Politics. 2:3. pp. 337-363.

Mark Tessler. “Do Islamic Orientations Influence Attitudes Towards Democracy in the Arab World?,” in R. Ingelhart, ed, Islam, Gender, Culture and Democracy, pp. 6-22

Alfred Stepan and Graeme B. Robertson. (2003). "An 'Arab' More than 'Muslim' Electoral Gap." Journal of Democracy. 14:3. pp. 30-44.

                                                                                                                         

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş Sözlü anlatım
2. Hafta Demokrasi nedir? Sözlü anlatım
3. Hafta Liberal demokrasi nedir? Diğerlerinden farkı nedir? Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta Demokrasi türleri: katılımcı, müzakereci Sözlü anlatım ve tartışma
5. Hafta Demokrasiye geçiş Sözlü anlatım ve tartışma
6. Hafta Demokrasinin ön koşulları Sözlü anlatım ve tartışma
7. Hafta Zorluklar ve sorunlar Sözlü anlatım ve tartışma
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Eski komünist dünyada demokrasi Sözlü anlatım ve saha çalışmaları
11. Hafta Müslüman Dünyada demokrasi Sözlü anlatım ve saha çalışmaları
12. Hafta Rekabetçi Otoriteryanizm Sözlü anlatım ve saha çalışmaları
13. Hafta Sunumlar Sunum
14. Hafta Tekrar Tartışma
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta Final sınavı
17. Hafta Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 50
Final 1 50


ÖÇ-1Demokratik sistemlerin başlıca özelliklerini ve vatandaşların demokratik sistemlerden nasıl fayda sağladıklarını saptar
ÖÇ-2Demokrasiye geçiş teorilerini detaylıca analiz eder
ÖÇ-3Farklı demokrasi modellerini öğrenmek ve bunların birbirlerinden nasıl farklılaştıklarını değerlendirir
ÖÇ-4Demokrasilerin ve demokratikleşme girişimlerinin karşılaştığı zorlukları tanır
ÖÇ-5Müslüman ülkeler ve eski komünist ülkelerde demokratikleşme yolunda karşılaşılan zorlukları ve engelleri değerlendirir
Program Çıktıları
PÇ-1Uluslararası İlişkiler disiplinine ait teorik ve pratik bilgileri tanımlar ve kullanır.
PÇ-2Uluslararası İlişkiler ile ilgili tartışmalarda düşünce ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
PÇ-3Veri toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında sorumlu olduğu bilimsel ve etik değerleri bilir.
PÇ-4Alanında İngilizce yayınlanmış çalışmaları takip eder ve yorumlar.
PÇ-5İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır.
PÇ-6Yerel, bölgesel ve küresel gelişmeleri çözümler, karşılaştırır ve ilişkilendirir.
PÇ-7Uluslararası İlişkiler disipliniyle ortak çalışma içerisinde olan disiplinlere dair temel teorik ve pratik bilgileri tanımlar, kullanır, bunları birbiriyle ilişkilendirir ve edindiği bilgilerle alana dair öneriler geliştirir.
PÇ-8Kariyerlerini kamu kuruluşları, özel sektör ve akademide devam ettirecek bilgi düzeyini edinir.
PÇ-9Öne çıkan bölgesel ve küresel aktörlerin ortaya çıkışlarını ve işleyişlerini çözümler ve bunların geleceğiyle ilgili tahminde bulunur.
PÇ-10Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika alanlarındaki olay ve olguları teorik ve pratik olaraksorgular, geçmişlerini, bugünlerini ve geleceklerini bilimsel bir perspektifle değerlendirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5