Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yabancı Dil 1 İSPANYOLCA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ELT1005 1 Yabancı Dil 1 İSPANYOLCA 2/0/0 Z İspanyolca 3
Dersin Amacı
İspanyolca 1 dersinin amacı:

- İspanyolca’ya yeni başlayan öğrencilere temel seviyede İspanyolca konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerileri kazandırmak,

- İspanyolcanın temel gramer kurallarını öğretmek ve basit ve bileşik cümleler kurabilmelerini, kendilerini ve ailelerini tanıtabilmelerini sağlamak, ve,

- Öğrencilerde konuşma yatkınlığını geliştirip İspanyol kültürü hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Natalia Demirkapılı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma 14.00-15.50
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
Temel Kaynaklar -"Aula Internacional 1"
Diğer Kaynaklar -Eğitmen tarafından hazırlanan çalışma materyali,internet ve farklı kitaplardan derlenmiş fotokopiler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Alfabe. Selamlaşma ve Vedalaşma ifadeleri. Telaffuz kuralları. Tanışma. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
2. Hafta Kişisel bilgiler. Basit sorular ve cevaplar. Meslekler. Ülkeler ve uyruklar. 100'e kadar sayılar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
3. Hafta İsimler. Gramerde cinsiyet yapısı. Belirli Artikeller. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
4. Hafta İsimlerin çoğul halleri. '‘Olmak'’, ‘'Bulunmak'’ ve ‘'Sahip olmak'’ fiilleri. Belirsiz Artikeller. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
5. Hafta Fiiller: Geniş zaman. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
6. Hafta Fiiller: Geniş zaman. Haftanın günleri. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
7. Hafta "İstemek" fiili. Neden? sorusu ve cevapları. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
8. Hafta Ara sınav.
9. Hafta Sifatlar. Renkler. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
10. Hafta ''Ser'', ''Estar'', ''Hay'' fiilleri. "Muy"’ ve "mucho" kullanımı. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
11. Hafta Ne?, Hangi?, Nerede?, Kaç tane? soruları. 1.000.000'a kadar sayılar. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
12. Hafta Sıfatların üstünlük derecesi. Hava durumu. Mevsimler. Aylar. Dünyada İspanyol dili. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
13. Hafta İşaret sıfatları ve zamirleri. İyelik sıfatları. Bazı istisna fiiller. Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
14. Hafta Giysiler. Mağaza diyalogları . Öğrenci Merkezli, İletişimsel Yöntem ve Teknikler
15. Hafta Final sınavı.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenci basitçe kendini tanıtabilecektir.
ÖÇ-2Üçüncü tekil kişide konuşabilecek ve ailesini tanıtabilecektir.
ÖÇ-3Geniş zamanda konuşabilecektir.
ÖÇ-4Fiziksel tasvir yapabilecek ve karakter özelliklerinden bahsedebilecektir.
ÖÇ-5Saati sorup söyleyebilecek ve günlük aktivitelerden bahsedebilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5