Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Okuma Becerileri 1

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ELT1001 1 Okuma Becerileri 1 2/0/0 Z İngilizce 2
Dersin Amacı

       Bu dersin amacı, öğrencilerin okuma becerilerini güçlendirmek ve onları fikirlere eleştirel yanıt vermeye teşvik etmektir. Okuyucular olarak ilerlemeleri konusunda farkındalık geliştirmelerine yardımcı olmak için ana dallarıyla ilgili akademik materyalleri analiz etmeyi ve akademik kelime dağarcığı üzerinde çalışmalarını öğrenmelerini sağlamakttır. Bağlamdan kelime anlamını tahmin etmeyi öğrenmelerine yardımcı olmak da bu dersin amaçlarından biridir.


Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Özge Köksal
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri A- Çarşamba, 10.00- 11.50, A-302 B- Çarşamba, 12.00-13.50, A-302
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 11.00-11.50, B-116
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Yüz yüze eğitim
Temel Kaynaklar Smith, C Lorraine (2014) Longman Academic Reading Skills 4: Reading Skills for College, Pearson Education, NY



Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Explaining course objectives and contents and expectations from the students; giving information how the lessons will be taught and how the students will be assessed. material will be used; how students will study and get prepared for lessons
2. Hafta Chapter 1 + Reading Strategy (Warm- up, Guessing from the context) + Vocabulary (Synonyms, Antonyms,Collocations)
3. Hafta Chapter 2 + Reading Strategy (Warm- up, Guessing from the context) + Vocabulary (Synonyms, Antonyms,Collocations)
4. Hafta Chapter 3 + Reading Strategy (Warm- up, Guessing from the context) + Vocabulary (Synonyms, Antonyms,Collocations)
5. Hafta Chapter 4 + Reading Strategy (Warm- up, Guessing from the context) + Vocabulary (Synonyms, Antonyms,Collocations)
6. Hafta Chapter 5 Using textual clues to aid comprehension. Skimming. Contextualization. Create a chart to compare different ideas in a text.
7. Hafta Review
8. Hafta Midterm
9. Hafta Chapter 6 Using the context to understand the difficult concepts. Skimming.
10. Hafta Understand the details. Contextualization. Recognize and use collocations.
11. Hafta Chapter 7 Using the context to understand the difficult concepts. Skimming. Understand the details. Contextualization. Recognize and use collocations.
12. Hafta Chapter 8 Understand and practice different reading strategies. Analyze and understand graphs and statistics. Contextualization.
13. Hafta Chapter 9 Understand and practice different reading strategies. Analyze and understand graphs and statistics. Contextualization.
14. Hafta Chapter 10 Understand and practice different reading strategies.
15. Hafta Identify tone and point of view. Categorize words
16. Hafta Review
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 2 10
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Öğrenciler, daha akıcı ve süratli okumayı öğrenirler
ÖÇ-2Öğrenciler, kelime bilgilerini büyük oranda geliştirirler.
ÖÇ-3Öğrenciler, metinsel ipuçlarını kullanmayı öğrenirler ve bu teknikle metin okuma alışkanlığı kazanırlar.
ÖÇ-4Öğrenciler, metindeki yeni kelimelerin anlamlarını olayın örgüsünden yararlanarak tahmin etmeyi öğrenirler ve uygularlar.
ÖÇ-5Öğrenciler, akademik amaçla yazılmış olan makaleleri okumayı ve yorumlamayı öğrenirler.
ÖÇ-6Öğrenciler, öğrendikleri metin okuma tekniklerini kullanarak değişik disiplinlerde yazılmış olan metinleri okumayı ve metinle ilgili sorulara cevap vermeyi öğrenirler.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5                                  
ÖÇ 6