Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yazma Becerileri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ELT1002 1 Yazma Becerileri 2/0/0 Z İngilizce 2
Dersin Amacı

Üniversite düzeyinde yazma ödevleri, açık ve eleştirel bir şekilde düşünmenizi, geçerli kanıtlar kullanmanızı ve akademik bir yazı stili gerektiren iyi yapılandırılmış ve tutarlı yazı parçaları üretmenizi bekler. Bu yazma stili, fikirleri yıkma ve tümdengelimle akıl yürütme ve resmi ses kullanma sürecidir. Bu nedenle, bu dersin amacı, bilgileri araştırma, değerlendirme ve analiz etme, fikirleri düzenleme ve kendinizi yazılı olarak açıkça ifade etme becerilerinizi geliştirmenize yardımcı olmaya çalışmaktadır. Bu nedenle, bu ders size dört akademik yazım kuralının teorisini ve pratiğini öğretmeyi amaçlamaktadır. Bununla birlikte, kişisel beyan, bilgilendirme mektubu, özgeçmiş vb. yazmanın öğretilmesi de bu dersin amaçları arasındadır.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Özge Köksal
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri A- Pazartesi , 10.00- 11.50, A-403 B- Pazartesi 12.00-13.50, A-403
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 11.00-11.50, B-116
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Face to face
Temel Kaynaklar

1. Bailey, S. (2003). Academic writing: A practical guide for students. Psychology Press.   

Diğer Kaynaklar  

  Other Supplementary Materials










Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Explaining course objectives and contents and expectations from students; giving information about how students will be evaluated, lessons will be taught, what material will be used; how students will study and get prepared for lessons
2. Hafta Explaining Background to writing & Avoiding plagiarism
3. Hafta From understanding titles to planning, Finding key points and note-making, Paraphrasing, Summarising
4. Hafta References and quotations, Combining sources, Organising paragraphs
5. Hafta Introductions and conclusions, Re-writing and proof-reading
6. Hafta Explaining elements of writing (Argument and discussion, Cause and effect, Cohesion, Comparisons, Definitions )
7. Hafta Explaining elements of writing ( Examples, Generalisations, Numbers, Problems and solutions, Style, Visual information,
8. Hafta Midterm
9. Hafta Explaining Accuracy of Writing
10. Hafta Explaining Accuracy of Writing
11. Hafta Understanding Writing Models ( Formal letters and emails, Writing CVs)
12. Hafta Understanding Writing Models (Reports, case studies and literature reviews)
13. Hafta Understanding Writing Models (Designing and reporting surveys, Writing longer essays)
14. Hafta Sample introduction essay. Body paragraphs and analyzing them. Conclusion & analyzing it.
15. Hafta Steps in writing an essay and prompts to practice. Research. Documented outline.
16. Hafta Review
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce akademik yazın alanındaki belli başlı kavramları tanımlayabileceklerdir.
ÖÇ-2Bu dersin sonunda öğrenciler çeşitli türlerde yazılan paragrafların metin analizini yaparak, metnin organizasyonu, bütünlüğü ve içeriği hakkında değerlendirme yapabileceklerdir.
ÖÇ-3Bu dersin sonunda öğrenciler verilen konulara göre İngilizce akademik yazın kullarına uygun olarak çeşitli türlerde paragraf yazabileceklerdir.
ÖÇ-4Bu dersin sonunda öğrenciler farklı yazma stratejilerini ve becerilerini kullanabileceklerdir.
ÖÇ-5Bu dersin sonunda öğrenciler eleştirel düşünebilme konusunda farkındalık kazanacaklardır.
ÖÇ-6Bu dersin sonunda öğrenciler paragraf organizayonunu tanımlayabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5                                  
ÖÇ 6