Üniversite düzeyinde yazma ödevleri, açık ve eleştirel bir şekilde düşünmenizi, geçerli kanıtlar kullanmanızı ve akademik bir yazı stili gerektiren iyi yapılandırılmış ve tutarlı yazı parçaları üretmenizi bekler. Bu yazma stili, fikirleri yıkma ve tümdengelimle akıl yürütme ve resmi ses kullanma sürecidir. Bu nedenle, bu dersin amacı, bilgileri araştırma, değerlendirme ve analiz etme, fikirleri düzenleme ve kendinizi yazılı olarak açıkça ifade etme becerilerinizi geliştirmenize yardımcı olmaya çalışmaktadır. Bu nedenle, bu ders size dört akademik yazım kuralının teorisini ve pratiğini öğretmeyi amaçlamaktadır. Bununla birlikte, kişisel beyan, bilgilendirme mektubu, özgeçmiş vb. yazmanın öğretilmesi de bu dersin amaçları arasındadır.
1. Bailey, S. (2003). Academic writing: A practical guide for students. Psychology Press.
Diğer Kaynaklar
Other Supplementary Materials
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Explaining course objectives and contents and expectations from students; giving
information about how students will be evaluated, lessons will be taught, what
material will be used; how students will study and get prepared for lessons
2. Hafta
Explaining Background to writing & Avoiding plagiarism
3. Hafta
From understanding titles to planning, Finding key points and note-making, Paraphrasing, Summarising
4. Hafta
References and quotations, Combining sources, Organising paragraphs
5. Hafta
Introductions and conclusions, Re-writing and proof-reading
6. Hafta
Explaining elements of writing (Argument and discussion, Cause and effect, Cohesion, Comparisons, Definitions )
7. Hafta
Explaining elements of writing ( Examples, Generalisations, Numbers, Problems and solutions, Style, Visual information,
8. Hafta
Midterm
9. Hafta
Explaining Accuracy of Writing
10. Hafta
Explaining Accuracy of Writing
11. Hafta
Understanding Writing Models ( Formal letters and emails, Writing CVs)
12. Hafta
Understanding Writing Models (Reports, case studies and literature reviews)
13. Hafta
Understanding Writing Models (Designing and reporting surveys, Writing longer essays)
14. Hafta
Sample introduction essay. Body paragraphs and analyzing them. Conclusion &
analyzing it.
15. Hafta
Steps in writing an essay and prompts to practice. Research. Documented outline.
16. Hafta
Review
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce akademik yazın alanındaki belli başlı kavramları tanımlayabileceklerdir.
ÖÇ-2
Bu dersin sonunda öğrenciler çeşitli türlerde yazılan paragrafların metin analizini yaparak, metnin organizasyonu, bütünlüğü ve içeriği hakkında değerlendirme yapabileceklerdir.
ÖÇ-3
Bu dersin sonunda öğrenciler verilen konulara göre İngilizce akademik yazın kullarına uygun olarak çeşitli türlerde paragraf yazabileceklerdir.
ÖÇ-4
Bu dersin sonunda öğrenciler farklı yazma stratejilerini ve becerilerini kullanabileceklerdir.
ÖÇ-5
Bu dersin sonunda öğrenciler eleştirel düşünebilme konusunda farkındalık kazanacaklardır.
ÖÇ-6
Bu dersin sonunda öğrenciler paragraf organizayonunu tanımlayabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).