Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim bilimlerinin özelliklerini ve ilkelerini, öğretmen yetiştirme sistemini, eğitimin tarihi, sosyal, psikolojik, ekonomik, felsefi ve hukuki temellerini, Türk eğitim sistemini ve eğitim alanındaki alternatif bakış açılarını tanımasına yardımcı olmaka ve eğitim bilimine ilişkin bilimsel bir anlayışa sahip olmasını sağlamaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
Dersin eş koşulu bulunmamaktadır.
Özel Koşullar
Dersin alınması için özel koşul bulunmamaktadır.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Sultan Bilge Keskinkılıç Kara
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
A Grubu: Pazartesi 12:00-13:50 Basın Ekspres Yerleşkesi A-402,
B Grubu: Pazartesi 10:00-11:50 Basın Ekspres Yerleşkesi A-402
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
.Anlatım Yöntemi, Soru cevap tekniği, tartışma tekniği, grup çalışması
Temel Kaynaklar
Keskinkılıç, K. (Eds) (2020) Eğitime Giriş, Ankara: Pegem A.
Diğer Kaynaklar
Şişman, M. (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A
Ünal, S. & Ada, S. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel
Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A
Özden, Y. & Turan, S. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma ve eğitimle ilgili temel kavramlar
Tartışma
2. Hafta
Eğitimin Felsefi Temelleri
Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
3. Hafta
Eğitimin Tarihsel Temelleri
Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği, Grup çalışması
4. Hafta
Eğitimin Sosyal ve Kültürel Temelleri
Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
5. Hafta
Eğitimin Hukuki Temelleri
Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
6. Hafta
Eğitimin Psikolojik Temelleri
Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
7. Hafta
Türk Eğitim Sistemi
Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Eğitimin Ekonomik Temelleri
Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
10. Hafta
Eğitimin Politik Temelleri
Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
11. Hafta
Öğretmenlik Mesleği ve Etik
Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
12. Hafta
Eğitimde Araştırma
Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
13. Hafta
Alternatif Eğitim
Kaptan Fantastik filminin analizi
14. Hafta
Değerlendirme
Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
10
Derse Devam / Katılım
1
5
Final
1
50
ÖÇ-1
Eğitim ve diğer bilimler ararsındaki ilişkileri açıklayabilir.
ÖÇ-2
Eğitim, öğrenme, öğretme, öğretim, vb. kavramları açıklama
ÖÇ-3
Eğitim, öğrenme, öğretme ve öğretim kavramları arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
ÖÇ-4
Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini açıklayabilme.
ÖÇ-5
Etkili öğretmen niteliklerini sıralayabilme
ÖÇ-6
Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sisteminin geçirdiği aşamaları bilebilme
ÖÇ-7
Öğretmen yetiştirme programlarının temel özelliklerini açıklayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).