Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitime Giriş

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB0001 1 Eğitime Giriş 2/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim bilimlerinin özelliklerini ve ilkelerini, öğretmen yetiştirme sistemini, eğitimin tarihi, sosyal, psikolojik, ekonomik, felsefi ve hukuki temellerini, Türk eğitim sistemini ve eğitim alanındaki alternatif bakış açılarını tanımasına yardımcı olmaka ve eğitim bilimine ilişkin bilimsel bir anlayışa sahip olmasını sağlamaktır. 


Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar Dersin eş koşulu bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Dersin alınması için özel koşul bulunmamaktadır.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Sultan Bilge Keskinkılıç Kara
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri A Grubu: Pazartesi 12:00-13:50 Basın Ekspres Yerleşkesi A-402, B Grubu: Pazartesi 10:00-11:50 Basın Ekspres Yerleşkesi A-402
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri .Anlatım Yöntemi, Soru cevap tekniği, tartışma tekniği, grup çalışması
Temel Kaynaklar Keskinkılıç, K. (Eds) (2020) Eğitime Giriş, Ankara: Pegem A.

 
Diğer Kaynaklar Şişman, M. (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A
Ünal, S. & Ada, S. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel

Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A

Özden, Y. & Turan, S. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma ve eğitimle ilgili temel kavramlar Tartışma
2. Hafta Eğitimin Felsefi Temelleri Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
3. Hafta Eğitimin Tarihsel Temelleri Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği, Grup çalışması
4. Hafta Eğitimin Sosyal ve Kültürel Temelleri Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
5. Hafta Eğitimin Hukuki Temelleri Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
6. Hafta Eğitimin Psikolojik Temelleri Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
7. Hafta Türk Eğitim Sistemi Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Eğitimin Ekonomik Temelleri Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
10. Hafta Eğitimin Politik Temelleri Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
11. Hafta Öğretmenlik Mesleği ve Etik Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
12. Hafta Eğitimde Araştırma Anlatım Yöntemi, Tartışma, Soru Cevap Tekniği
13. Hafta Alternatif Eğitim Kaptan Fantastik filminin analizi
14. Hafta Değerlendirme Tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 10
Derse Devam / Katılım 1 5
Final 1 50


ÖÇ-1Eğitim ve diğer bilimler ararsındaki ilişkileri açıklayabilir.
ÖÇ-2Eğitim, öğrenme, öğretme, öğretim, vb. kavramları açıklama
ÖÇ-3Eğitim, öğrenme, öğretme ve öğretim kavramları arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
ÖÇ-4Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini açıklayabilme.
ÖÇ-5Etkili öğretmen niteliklerini sıralayabilme
ÖÇ-6Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sisteminin geçirdiği aşamaları bilebilme
ÖÇ-7Öğretmen yetiştirme programlarının temel özelliklerini açıklayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5                                  
ÖÇ 6                                  
ÖÇ 7