Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Okuma Becerileri 2

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ELT2001 2 Okuma Becerileri 2 2/0/0 Z İngilizce 2
Dersin Amacı
Bu ders, Güz Dönemi'nde verilen Okuma Becerileri 1 dersinin devamıdır. Dersin amacı, öğrencilerin dolaylı anlatımları anlama, çıkarımlarda bulunma, satır aralarını okuma, kültürel benzerlikleri ve farklılıkları anlayabilme gibi üst düzey düşünme becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. Ders aynı zamanda, öğrencilerin haber metinlerini, makaleleri, hikayeleri ve diğer benzeri kaynakları okuyabilme becerilerini ve sözcük bilgilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır.


Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Öğrencilerin, yarıyıl boyunca yapılacak olan bütün derslere katılmaları beklenmektedir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Özge Algül
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi günleri 09:00-17:00 Şirinevler YDB 709
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Metin okuma inceleme ve tartışma.
Temel Kaynaklar

Ø  : Smith, L.C. (2014) Longman Academic Reading Series 5: Reading Skills for College, NY: Pearson Education                                                                                                           

w    www.breakingnewsenglish.com; www.ereadingworksheets.com; www.ngllife.com; www.britishcouncil.org/learnenglish

                                                                    

                                                                                             

 

ww

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İki tane internet makalesinin okunması ve tartışılması Metin okuma ve tartışma
2. Hafta 6.ünite (yazarın tonlamasını ve bakış açısını anlama, dolaylı anlatımları belirleme) Metin okuma ve tartışma
3. Hafta 6.ünite (takım fiiller ve deyimler) Metin okuma ve tartışma
4. Hafta 8.ünite (cümleler arasında bağlantı kurabilmek, özetlemek, dolaylı anlatımları anlama, ana fikri belirleme) Metin okuma ve tartışma
5. Hafta 8.ünite ile devam Metin okuma ve tartışma
6. Hafta 9.ünite (ana fikri anlama, takip eden cümle ve paragraflarla ilgili tahminde bulunabilme) Metin okuma ve tartışma
7. Hafta 10.ünite (Göç konusunda makale okuma/ dolaylı anlatımları anlama.) Metin okuma ve tartışma
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Ana fikri anlamak, tahminlerde bulunmak Metin okuma ve tartışma
10. Hafta Deyimlerin anlamlarını anlamak Metin okuma ve tartışma
11. Hafta Metnin konusunu ve olayın geçtiği yere belirlemek Metin okuma ve tartışma
12. Hafta Metnin yapısını anlamak Metin okuma ve tartışma
13. Hafta Dergi makaleleri okumak ve konular üzerinde tartışma yapmak Metin okuma ve tartışma
14. Hafta Haber metinleri okumak ve olayları tartışmak. Metin okuma ve tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler, değişik alanlarda yazılmış olan makaleleri, hikayeleri ve diğer metinleri okuyup anlayabilirler ve metinlerle ilgili görüş bildirebilirler.
ÖÇ-2Öğrenciler okudukları metinlerdeki dolaylı anlatımları ve çıkarımları anlayabilirler.
ÖÇ-3Öğrenciler, yazarın bakış açısını ve vermek istediği mesajı anlayabilirler.
ÖÇ-4Öğrenciler, üst düzeyde sözcük ve deyim bilgilerini geliştirler.
ÖÇ-5Öğrenciler, hikayenin ya da metnin yapısını tahlil edebilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5