Bu ders, 1. yarıyılda verilen Sözlü İletişim Becerileri 1 dersinin devamıdır. Dersin amacı, öğrencilerin etkili iletişim becerilerini geliştirerek grup karşısında konuşabilme yetisine ulaşmalarını sağlamaktır. Ders, öğrencilerin görsel-işitsel becerilerini geliştirerek başlıca sunum hazırlama özellikleri ve sunma teknikleri konularına ağırlık vermektedir. Öğrencilerden değişik konularda sözlü sunumlar yapmaları beklenmektedir. Öğrencilerin sunum yapma tekniklerini öğrenebilmeleri için, uygun olan başarılı ve iyileştirmeye muhtaç sunumlar model olarak incelenecektir. Ders, aynı zamanda, öğrencilerin iş hayatında önemli olan mülakat, sosyalleşme, toplantı yapma, vb. konulardaki sözlü iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Ön Koşullar
- Yok
Eş Koşullar
- Yok
Özel Koşullar
- Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Taj Bakhsh Hosseını
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenci odaklı, eklektik, iletişimsel, görev ve proje odaklı.
Temel Kaynaklar
Dersin amacına uygun internetten derlenmiş muhtelif makale, sunum gibi materyaller ile öğrenci sunumları. www.breakingnewsenglish.com; www.esltalkingpoints.com; www.northeastern.edu/graduate/blog; www.esldiscussions.com; www.englishclub.com; www.adelaide.edu.au/english-for-uni/oral-presentation-skills; www.bbc.co.uk/learningenglish/english; www.englishdaily626.com; www.esl-lab.com; www.listenaminute.com; www.voalearningenglish.com; www.eslflow.com; www.britishcouncil.org/learningenglish; www.A-Z quotes.com
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Okuma, ve değişik başlıklar altında grup ve tüm sınıf tartışmaları.
Okuma, sözlü anlatım ve tartışma
2. Hafta
Okuma, ve değişik başlıklar altında grup ve tüm sınıf tartışmaları. Sunum hazırlama ve sunum yapma özellikleri.
Okuma, sözlü anlatım ve tartışma
3. Hafta
Okuma, ve değişik başlıklar altında grup ve tüm sınıf tartışmaları. Öğrenci deneme sunumları (notsuz).
Sözlü anlatım ve tartışma
4. Hafta
Okuma, ve değişik başlıklar altında grup ve tüm sınıf tartışmaları. Öğrenci deneme sunumları (notsuz).
Okuma, sözlü anlatım ve tartışma, sunum değerlendirme
5. Hafta
Okuma, ve değişik başlıklar altında grup ve tüm sınıf tartışmaları. Öğrenci deneme sunumları (notsuz).
Okuma, sözlü anlatım ve tartışma, sunum değerlendirme
6. Hafta
Okuma, ve değişik başlıklar altında grup ve tüm sınıf tartışmaları. Öğrenci deneme sunumları (notsuz).
Okuma, sözlü anlatım ve tartışma, sunum değerlendirme
7. Hafta
Okuma, ve değişik başlıklar altında grup ve tüm sınıf tartışmaları. Öğrenci deneme sunumları (notsuz).
Okuma, sözlü anlatım ve tartışma, sunum değerlendirme
8. Hafta
Okuma, ve değişik başlıklar altında grup ve tüm sınıf tartışmaları. Öğrenci deneme sunumları (notsuz).
9. Hafta
ARASINAV
Okuma, sözlü anlatım ve tartışma
10. Hafta
Okuma, ve değişik başlıklar altında grup ve tüm sınıf tartışmaları. Öğrenci sunumları (notlu).
Okuma, sözlü anlatım ve tartışma, sunum değerlendirme
11. Hafta
Okuma, ve değişik başlıklar altında grup ve tüm sınıf tartışmaları. Öğrenci sunumları (notlu).
Okuma, sözlü anlatım ve tartışma, sunum değerlendirme
12. Hafta
Okuma, ve değişik başlıklar altında grup ve tüm sınıf tartışmaları. Öğrenci sunumları (notlu).
Okuma, sözlü anlatım ve tartışma, sunum değerlendirme
13. Hafta
Okuma, ve değişik başlıklar altında grup ve tüm sınıf tartışmaları. Öğrenci sunumları (notlu).
Okuma, sözlü anlatım ve tartışma, sunum değerlendirme
14. Hafta
Okuma, ve değişik başlıklar altında grup ve tüm sınıf tartışmaları. Öğrenci sunumları (notlu).
Okuma, sözlü anlatım ve tartışma, sunum değerlendirme
15. Hafta
Okuma, ve değişik başlıklar altında grup ve tüm sınıf tartışmaları. Öğrenci sunumları (notlu).
Okuma, sözlü anlatım ve tartışma, sunum değerlendirme
16. Hafta
Yarıyıl Sonu Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
45
Sunum
1
0
Final
1
45
ÖÇ-1
İngilizce sözlü iletişim özelliklerinin bazılarını daha ileri düzeyde kendi konuşmasında uygular.
ÖÇ-2
İngilizce sözlü iletişimi daha doğal ve akıcı kılmak için çeşitli kalıplaşmış ifadeleri daha sık kullanır.
ÖÇ-3
Tartışma, rol oynama, bireysel ve grup sunumları ve doğaçlama gibi iletişim ortamlarında daha etkili bir şekilde İngilizce sözlü iletişim kurar.
ÖÇ-4
İngilizce sözlü iletişim kurarken konuşmanın amacı, gerçekleştiği yer, konuşmacılar arasındaki ilişkiye dikkat ederek uygun ifadeler ve stratejiler kullanır.
ÖÇ-5
Hedef dilde mümkün olduğunca doğru ve akıcı olarak konuşma denemeleri yaparlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).