Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İngiliz Edebiyatı I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ELT3002 3 İngiliz Edebiyatı I 2/0/0 Z İngilizce 4
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin edebi metinleri anlamaya ve yorumlamaya yönelik becerileri üzerinde odaklanarak ikinci dildeki becerilerini geliştirmektir. Bu ders kapsamında okuma, konuşma ve yazma becerileri geliştirilirken, çeşitli kavram ve konular incelenerek öğrenciye tarih, kültür ve edebiyat bilgisi verilmesi amaçlanır.
Ön Koşullar yoktur
Eş Koşullar yoktur
Özel Koşullar yoktur
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Süleyman Kasap
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri A- Perşembe 12:00-13:50, A-402 B- Perşembe 14.00-15.50, A-402
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Yüzyüze
Temel Kaynaklar Greenblatt, S., & Abrams, M. H. (Eds.). (2012). The Norton anthology of English literature. WW Norton & Company.

The Beowulf Booklet

Fletcher, R. H. (1919). A History of English Literature. RG Badger.

Abrams, M. H., & Harpham, G. (2014). A glossary of literary terms. Cengage Learning
Diğer Kaynaklar Ousby, I. (1996). Literature in English.

Thornley, G. C. (1984). An outline of English literature. Longman.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin içeriğinin ve amacının tanıtımı.
2. Hafta Eski İngiliz Edebiyatı: Beowulf Destanı.
3. Hafta Orta Çağ İngiliz Edebiyatı: Sir Gawain And The Green Knight
4. Hafta Orta Çağ İngiliz Edebiyatı: Canterbury Tales, Chaucer ve Tarihi Dönem.
5. Hafta Everyman ,Morte D`Arthur, Popular Ballads
6. Hafta 16 YY: Sir Thomas More: Utopia
7. Hafta Kısa Şiirler: Sir Thomas Wyatt, Surrey, Sir Philip Sydney, Edmund Spencer
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Marlowe: The Tragical History of Dr. Faustus
10. Hafta Shakespeare’in Soneleri
11. Hafta 17 YY: Genel Giriş
12. Hafta John Donne: Şiir ve Düzyazı
13. Hafta Herbert ,Herrick, Waller, Sir John Suckling, Lovelace, Andrew Marvell
14. Hafta Final sınavı
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta Final sınavı
17. Hafta Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 40


ÖÇ-1Öğrenciler ingilizce metinleri bağlamsal kullanımları içinde çözümlerler.
ÖÇ-2İngiliz Edebiyatının Eski İngilizce ve Orta İngilizce Dönemlerine ait yazın metinlerini analiz edebilirler.
ÖÇ-3Yazın metinlerini açıklayabilir, alt metinlere ulaşabilirler.
ÖÇ-4Yazın metinlerindeki alt metinleri yorumlayabilirler.
ÖÇ-5Yazın metinlerinde kullanılan edebi sanatları gösterebilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5