Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eleştirel Okuma ve Yazma

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ELT3004 3 Eleştirel Okuma ve Yazma 2/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencileri eleştirel olarak okuma ve yazma konusunda bilgilendirmektir. Bununla birlikte, bu ders, ELT öğrencilerine, İkinci Dil Eğitimi (SLA) alanıyla ilgili farklı makaleleri eleştirel bir şekilde okuyarak bu kuralları nasıl uygulayacaklarını, bu kaynaklardan gelen bilgileri başka kelimelerle ifade etme ve özetleme becerilerini kullanarak sentezleyip birleştirmeyi öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu ders öğrencilerin akademik yazma becerilerini, eleştirel okuma, eleştirel düşünme ve yönlendirmeli yazma etkinlikleriyle geliştirmeyi hedeflerken, tutarlı bir akademik metin üretmek için akademik dile de odaklanmaktadır.


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Taner Hosseini
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri A- Cuma, 10.00-11.50, A-402 B- Cuma, 12.00-13.50, A-402
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 10.00-10.50, B-116
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, eleştirel okuma, eleştirel düşünme, akademik metinlerin analizi, interaktif tartışma

Temel Kaynaklar De Chazal E. & McCarter, S. (2012). Oxford EAP: A Course in English for Academic Purposes. Upper Intermediate/B2. Oxford: Oxford University Press
Diğer Kaynaklar Wall, K. (2007). Critical Reading and Writing for Postgraduates. Educate~, 7(1), 64-66.

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kursun hedefleri ve beklentileri hakkında açıklama. Eleştirel Okuma ve Yazmaya Giriş
2. Hafta Eleştirel Okuma. Kritik olmanın anlamı (A.1). Eleştirel bir seçim yapma (A.2). Eleştirel okumaya başlama (A.3).
3. Hafta Eleştirel Okuma (O.). Eleştirel olmanın anlamı (A.1). Eleştirel bir seçim yapma (A.2). Eleştirel okumaya başlama (A.3).
4. Hafta Retorik Analizi (O.) Öz-eleştirel yazmaya başlama (A.4). Eleştirel bir karşılaştırmalı özet oluşturma (A.5).
5. Hafta Retorik Analiz (O.). Özeleştirel yazmaya başlama (A.4). Eleştirel bir karşılaştırmalı özet oluşturma (A.5).
6. Hafta Argüman (O.). Literatürü keşfetmek için zihinsel bir haritanın anahtarı. Argüman bileşenleri (A.6 ve 7).
7. Hafta Argüman (O.). Literatürü keşfetmek için zihinsel bir haritanın anahtarı. Argüman bileşenleri (A.6 ve 7).
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Yazma süreci (O.). Daha fazla bileşen (A.8)
10. Hafta Yazma süreci (O.). Daha fazla bileşen (A.8)
11. Hafta Retorik Modlar (O.). Bir metnin eleştirel bir analizini geliştirme (A.9)
12. Hafta Retorik Modlar (O.). Bir metnin eleştirel bir analizini geliştirme (A.9)
13. Hafta Dış kaynakları bulma ve kullanma (O.). Eleştirel bir analizin çalışılmış bir örneği (A.10)
14. Hafta Dış kaynakları bulma ve kullanma (O.). Eleştirel bir analizin çalışılmış bir örneği (A.10)
15. Hafta Bir metnin eleştirel bir incelemesini yazmada argümanınızı geliştirme (A.11)
16. Hafta Eleştirel Literatür İncelemeye odaklanma ve geliştirme 1
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 10
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 40


ÖÇ-1Bu ders sonunda öğrenci, eleştirel düşünmenin amacını, kapsamını ve özelliklerini açıklayabilir.
ÖÇ-2Bu ders sonunda öğrenci, eleştirel düşünme becerisinin okumaya nasıl uyarlanacağını açıklayabilir.
ÖÇ-3Bu dersin sonunda öğrenci, İngiliz dili eğitimi alanından seçilen güncel çalışmaları irdeleyerek özetleyebilir ya da/ raporlaştırabilir.
ÖÇ-4Bu ders sonunda öğrenci, aynı konuda farklı görüşleri savunan metinleri karşılaştırabilir ve bunları sentezleyerek kendi özgün metinler üretebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4