Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitimde Ahlak ve Etik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB0011 5 Eğitimde Ahlak ve Etik 2/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
Dersin amacı; ahlak ve etikle ilgili temel kavramları öğretmen adaylarına tanıtmak, günlük yaşantıları ve profesyonel iş yaşantılarında etik ilkelere uygun ve sorumluluklarının bilincinde bireyler olabilmeleri için gereken mesleki bilgi, beceri ve yeterliği kazandırmaktır.


Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Hatice Leblebici
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri İNG-A: Cuma 12.00-13.50 İNG-B: Cuma 14.00-15.50 Basın Ekspres Yerleşkesi A-Blok 3. Kat Derslik 302 (A-Grubu) Basın Ekspres Yerleşkesi A-Blok 4. Kat Derslik 402 (B-Grubu)
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi Hatice Leblebici, Perşembe, h.leblebici@iku.edu.tr B-Blok Kat:9 Oda Numarası: 7 Basın Ekspres Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, örnek olay
Temel Kaynaklar Ada, Ş. ve Silman, F. (Ed.). (2022). Eğitimde Ahlak ve Etik. Ankara: Pegem Akademi.

İlğan, A. (Ed.). (2021). Eğitimde Ahlak ve Etik. Ankara: Pegem Akademi.

Diğer Kaynaklar

 

Bertrand Russell, Eğitim Üzerine. İstanbul: Cem Yayınevi.

 

Immanuel Kant, Eğitim Üzerine.

 

Zygmut Bauman, Eğitim Üzerine. İstanbul Ayrıntı Yayınları.

 

Felicity Haynes, Eğitimde Etik. İstanbul Ayrıntı Yayınları.


 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders izlencesi ve dersin tanıtımı. Ahlak ve etik ile ilgili temel kavramlar ve teoriler Sözlü anlatım,tartışma
2. Hafta Etik, etik ilkeler ve kurallar, meslek etiği, etik ve hukuk ilişkisi Sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta Etik, ahlak ve eğitim ilişkisi Sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta Toplumsal, kültürel, yasal ve profesyonel bir meslek olarak öğretmenlik SSözlü anlatım, tartışma
5. Hafta Eğitim hakkı SSözlü anlatım, tartışma
6. Hafta Eğitim paydaşlarıyla ilişkilerde hak ve sorumluluklar Sözlü anlatım, tartışma
7. Hafta Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler Sözlü anlatım, tartışma
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta İş, meslek ve eğitimde etik dışı davranışlar Sözlü anlatım, tartışma
10. Hafta Etik karar verme, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay
11. Hafta Etik model olarak öğretmen ve öğretmenlik meslek etik ilkeleri Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay
12. Hafta Eğitimde ahlak ve okullarda ahlak eğitimi Sözlü anlatım, tartışma
13. Hafta Etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay
14. Hafta Bilimsel araştırmalarda etik Sözlü anlatım, tartışma
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Final 1 50


ÖÇ-1Öğretmenlerin yaşayabilecekleri olası etik sorunları tartışabilecektir.
ÖÇ-2Öğrenciler öğretim yeterliklerini listeleyebileceklerdir.
ÖÇ-3Öğrenciler mesleği ile ilgili etik olmayan davranışları içeren vakaları analiz edebilecektir.
ÖÇ-4Öğrenciler, öğretmen-çevre ilişkisinin prensiplerini tanımlayabilecektir.
ÖÇ-5Öğrenciler öğretmen-ebeveyn ilişkisinin temel prensiplerini tanımlayabilecektir.
ÖÇ-6Öğrenciler ahlak ve etik kurallarını tanımlar.
ÖÇ-7Öğrenciler ahlak ve etik kavramlarını ayırt edebilir.
ÖÇ-8Öğrenciler ahlak ve etik arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
ÖÇ-9Öğrenciler etik ve hukuk arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
ÖÇ-10Öğretmenlik mesleğinin prensiplerini açıklayabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5                                  
ÖÇ 6                                  
ÖÇ 7                                  
ÖÇ 8                                  
ÖÇ 9                                  
ÖÇ 10