Dersin amacı; ahlak ve etikle ilgili temel kavramları öğretmen adaylarına tanıtmak, günlük yaşantıları ve profesyonel iş yaşantılarında etik ilkelere uygun ve sorumluluklarının bilincinde bireyler olabilmeleri için gereken mesleki bilgi, beceri ve yeterliği kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Leblebici
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
İNG-A: Cuma 12.00-13.50
İNG-B: Cuma 14.00-15.50
Basın Ekspres Yerleşkesi A-Blok 3. Kat Derslik 302 (A-Grubu)
Basın Ekspres Yerleşkesi A-Blok 4. Kat Derslik 402 (B-Grubu)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Leblebici, Perşembe, h.leblebici@iku.edu.tr B-Blok Kat:9 Oda Numarası: 7 Basın Ekspres Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, örnek olay
Temel Kaynaklar
Ada, Ş. ve Silman, F. (Ed.). (2022). Eğitimde Ahlak ve Etik. Ankara: Pegem Akademi.
İlğan, A. (Ed.). (2021). Eğitimde Ahlak ve Etik. Ankara: Pegem Akademi.
Diğer Kaynaklar
Bertrand Russell, Eğitim Üzerine. İstanbul: Cem Yayınevi.
Immanuel Kant, Eğitim Üzerine.
Zygmut Bauman, Eğitim Üzerine. İstanbul Ayrıntı Yayınları.
Felicity Haynes, Eğitimde Etik. İstanbul Ayrıntı Yayınları.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders izlencesi ve dersin tanıtımı.
Ahlak ve etik ile ilgili temel kavramlar ve teoriler
Sözlü anlatım,tartışma
2. Hafta
Etik, etik ilkeler ve kurallar, meslek etiği, etik ve hukuk ilişkisi
Sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta
Etik, ahlak ve eğitim ilişkisi
Sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta
Toplumsal, kültürel, yasal ve profesyonel bir meslek olarak öğretmenlik
SSözlü anlatım, tartışma
5. Hafta
Eğitim hakkı
SSözlü anlatım, tartışma
6. Hafta
Eğitim paydaşlarıyla ilişkilerde hak ve sorumluluklar
Sözlü anlatım, tartışma
7. Hafta
Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler
Sözlü anlatım, tartışma
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
İş, meslek ve eğitimde etik dışı davranışlar
Sözlü anlatım, tartışma
10. Hafta
Etik karar verme, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları
Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay
11. Hafta
Etik model olarak öğretmen ve öğretmenlik meslek etik ilkeleri
Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay
12. Hafta
Eğitimde ahlak ve okullarda ahlak eğitimi
Sözlü anlatım, tartışma
13. Hafta
Etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen
Sözlü anlatım, tartışma, örnek olay
14. Hafta
Bilimsel araştırmalarda etik
Sözlü anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Final
1
50
ÖÇ-1
Öğretmenlerin yaşayabilecekleri olası etik sorunları tartışabilecektir.
ÖÇ-2
Öğrenciler öğretim yeterliklerini listeleyebileceklerdir.
ÖÇ-3
Öğrenciler mesleği ile ilgili etik olmayan davranışları içeren vakaları analiz edebilecektir.
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).