Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak; okuma ve yazma, duyduğunu anlama, konuşma,dilbilgisi becerilerinin entegre öğretimi ile ilgili süreçlerin analizini ve sınıf içi uygulamalarını yapmak; öğrenme özerkliğinin önemini vurgulamak ve sınıf içi çalışmalarını örneklemek,öğretmen adaylarına öğrenciye okuma, yazma,duyduğunu anlama, konuşma ve dilbilgisi becerilerini öğretme becerisini kazandırmak ve bu amaç ile bir ders planı hazırlayarak mikro öğretim yapmasını sağlamak.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Birsen Tütüniş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe 14:00-16:50 (CATS Sanal Derslik)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenci sunumları, grup çalışması, ders planı hazırlama projesi, değişik kaynakların taranması, sınıf tartışması
Temel Kaynaklar
Brown, H. D. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (2nd Ed.)NY: Longman.
Harmer, J. (2003) The practice of English language teaching, Essex: Longman.
Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman.
Hedge, T. (2008) Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press.
Diğer Kaynaklar
Bro
Oxford, R.L., 1990: Language Learning Strategies: What Every Teacher Should Know.
Boston: Heinle & Heinle.
Little, D., 1991: Learner autonomy 1: Definitions, issues, and problems. Dublin: Authentik.
Dil becerilerinin öğrenilmesi ve öğretimine genel bakış L. Autonomy ( L.R. Oxford)
file:///C:/Users/hp/Desktop/Fostering_Autonomy.pdf Tutunis, B.
3. Hafta
Öğrenci özerkliği ve özerkliğin sağlanması ( L.Autonomy) çalıştay ve sunum ( Griffiths, chp.14)
Lessons from Good Language Teachers Eds. Griffiths & Tajeddin,2020 CUP Chps 4,8,10,14,17,21
4. Hafta
Kelime ve Okuma becerilerinin öğretilmesi, diğer dil becerileri ile entegrasyonu ve çalıştay Chp,21
5. Hafta
Kelime ve Okuma becerileri, diğer dil becerileri ile entegrasyonu yaparak ders planlama ve öğretilmesi, mikro öğretim
6. Hafta
Kelime ve Okuma becerileri, diğer dil becerileri ile entegrasyonu yaparak ders planlama ve öğretilmesi, mikro öğretim
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Yazma becerilerinin öğretilmesi , diğer dil becerileri ile entegrasyonu, çalıştay
9. Hafta
İGramer öğretimi, tüm dil becerilerinin kullanımında dilbilgisinin önemi ve çalıştay (chp.17)
10. Hafta
İGramer öğretimi ders planlanması ve çalıştay
11. Hafta
Yapılan örnek ders planları ile mikro ders verme ( tüm ünite)
12. Hafta
Yapılan örnek ders planları ile mikro ders verme ( tüm ünite)
13. Hafta
Yapılan örnek ders planları ile mikro ders verme ( tüm ünite)
14. Hafta
Mikro ders için reflection ( yansıtma) ve öğretmenin sahip olması gereken beceriler (Chp.4, chp.8)
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
ÖÇ-1
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak;
ÖÇ-2
okuma ve yazma, duyduğunu anlama, konuşma,dilbilgisi becerilerinin entegre öğretimi ile ilgili süreçlerin analizini ve sınıf içi uygulamalarını yapmak;
ÖÇ-3
Dinleme becerilerinin öğretimi ile ilgili kavramları tanımlar.
ÖÇ-4
öğrenme özerkliğinin önemini vurgulamak ve sınıf içi çalışmalarını örneklemek
ÖÇ-5
öğretmen adaylarına öğrenciye okuma, yazma,duyduğunu anlama, konuşma ve dilbilgisi becerilerini öğretme becerisini kazandırmak
ÖÇ-6
bir ders planı hazırlayarak mikro öğretim yapmasını sağlamak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).