Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi 2

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ELT6001 6 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi 2 3/0/0 Z İngilizce 5
Dersin Amacı

 


Bu ders, öğretmen adaylarına çocukların zihinsel ve sosyal gelişimine uygun dinleme

konuşma, yazma, kelime ve gramer öğretme amaçlı aktiviteleri geliştirme, bu dil becerilerini

kullanılacak materyalleri hazırlama ve sınıf içinde uygulama konularında bilgi vermeyi

hedeflemektedir.


Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof.Dr. Birsen Tütüniş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma, ders planı hazırlama, ders planı sunma

Temel Kaynaklar

Tutunis,B.& Sağlam,M. 2023. Theory and Practice of Teaching English to Young Learnersi,Eğiten Kitap

Shin,J.K. & Crandall,J. 2014, Teaching Young Learners English,National Geographic

Learning, Heinle Cengage Learning

Alptekin, C. Erçetin, G., Bayyurt, Y. (2007). The effectiveness of a theme-based

Syllabus for young L2 Learners.Journal of MultilingualandMulticultural Development.28(1), s. 1-17

Bourke, J.M. (2006). Designing a topic-based syllabus for young learners. ELT Journal. 60(3). s. 279-286

Cameron, L. (2001). Teaching Languages toYoung Learners. Cambridge: Cambridge UniversityPress

Walsh, S. (2006). Investigating Classroom Discourse. Routledge

Diğer Kaynaklar

Willis, D., Willis, J. (2007). Doing task-based teaching. Oxford: OUP.
Hedge, T. (2000). Teaching and learning in the language classroom. Oxford: OUP.
Nunan, D. (1989). Designing tasks for the communicative classroom. Cambridge: CUP.

Read, C. (     2015   ) Seven pillars of creativity in primary ELT. in

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta 5. yarıyıl 5001 TEYLs tekrarı Story Telling, TPRS ve Yabancı dili hikayelerle öğrenme Chapter 6 ( Storytelling) 7-12 Yaş Çocukların öğrenme şekilleri ve bilişsel gelişim J.Piaget 3. Ve 4. evreler, Vygotsky ZPD, Chapter 2 Basic principles ( Shin & Crandall) Assignment: Article / Seven pillars of creativity in primary ELT Carol Read
2. Hafta 10-14Yaş Çocukların öğrenme şekilleri ve bilişsel gelişim J.Piaget 3. Ve 4. evreler, Vygotsky ZPD, Chapter 2 Basic principles ( Shin & Crandall) Seven Pillars of Creativity: Classroom activities Yaratıcı sınıf aktiviteleri, storytelling Assignment: 5. Ve 6. Sınıf İngilizce ders kitabı inceleme, yaratıcı aktivite hazırlama TPRS ve Yabancı dili hikayelerle öğrenme Chapter 6 ( Storytelling) Teaching Reading and writing
3. Hafta Quiz on creativity Grup sunumları yaratıcı aktiviteler ve hikaye anlatım (Teaching Listening and Spekaing)
4. Hafta 5. Ve 6. Sınıf İngilizce ders kitabı inceleme, konulara göre hikaye yazma, materyal ve alıştırma Hazırlama, dijital araçların kullanımı, powtoon, wordwall vb.
5. Hafta Hikaye ile dil öğretimi uygulama , Mikro Öğretim Konulara göre hikaye sunumları
6. Hafta Konulara göre hikaye sunumları,Mikro Öğretim
7. Hafta Bayram tatili
8. Hafta Ara sınav ve mazeret sunumları
9. Hafta CLIL Content and Language Integrated Learning, örnekler, 7. ve 8. sınıf İngilizce Kitabı inceleme ve CLIL Assignment: Makale/ https://www.clilmedia.com/what-is-clil-again/ https://www.clilmedia.com/articles/ https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/07908318.2021.1910703
10. Hafta Group çalışmaları CLIL, materyal tasarımıi quiz on CLIL
11. Hafta Mikro öğretim CLIL
12. Hafta Mikro öğretim CLIL
13. Hafta Mikro öğretim CLIL
14. Hafta quiz ( Chp 7)
15. Hafta Tekrar ve Finale hazırlık
16. Hafta Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 50
Final 1 25


ÖÇ-1Çocukların yabancı dil becerilerini geliştirmek için uygun materyalleri hazırlayıp kullanma
ÖÇ-2Çocuklara İngilizce öğretmek icin uygun kelime ve gramer aktiviteleri hazırlayabilme
ÖÇ-3Çocuklara İngilizce öğretmek için uygun yazma aktiviteleri hazırlayabilme
ÖÇ-4Çocuklara İngilizce öğretmek için uygun okuma aktiviteleri hazırlayabilme
ÖÇ-5Çocuklara İngilizce öğretmek için uygun konuşma ve dinleme aktiviteleri hazırlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5