Bu ders, öğretmen adaylarına çocukların zihinsel ve sosyal gelişimine uygun dinleme
konuşma, yazma, kelime ve gramer öğretme amaçlı aktiviteleri geliştirme, bu dil becerilerini
kullanılacak materyalleri hazırlama ve sınıf içinde uygulama konularında bilgi vermeyi
hedeflemektedir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr. Birsen Tütüniş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma, ders planı hazırlama, ders planı sunma
Temel Kaynaklar
Tutunis,B.& Sağlam,M. 2023. Theory and Practice of Teaching English to Young Learnersi,Eğiten Kitap
Shin,J.K. & Crandall,J. 2014, Teaching Young Learners English,National Geographic
Learning, Heinle Cengage Learning
Alptekin, C. Erçetin, G., Bayyurt, Y. (2007). The effectiveness of a theme-based
Syllabus for young L2 Learners.Journal of MultilingualandMulticultural Development.28(1), s. 1-17
Bourke, J.M. (2006). Designing a topic-based syllabus for young learners. ELT Journal. 60(3). s. 279-286
Cameron, L. (2001). Teaching Languages toYoung Learners. Cambridge: Cambridge UniversityPress
Walsh, S. (2006). Investigating Classroom Discourse. Routledge
Diğer Kaynaklar
Willis, D., Willis, J. (2007). Doing task-based teaching. Oxford: OUP.
Hedge, T. (2000). Teaching and learning in the language classroom. Oxford: OUP.
Nunan, D. (1989). Designing tasks for the communicative classroom. Cambridge: CUP.
Read, C. ( 2015 ) Seven pillars of creativity in primary ELT. in
5. yarıyıl 5001 TEYLs tekrarı Story Telling, TPRS ve Yabancı dili hikayelerle öğrenme
Chapter 6 ( Storytelling)
7-12 Yaş Çocukların öğrenme şekilleri ve bilişsel gelişim J.Piaget 3. Ve 4. evreler, Vygotsky ZPD, Chapter 2 Basic principles ( Shin & Crandall)
Assignment: Article / Seven pillars of creativity in primary ELT Carol Read
2. Hafta
10-14Yaş Çocukların öğrenme şekilleri ve bilişsel gelişim J.Piaget 3. Ve 4. evreler, Vygotsky ZPD, Chapter 2 Basic principles ( Shin & Crandall)
Seven Pillars of Creativity: Classroom activities
Yaratıcı sınıf aktiviteleri, storytelling
Assignment: 5. Ve 6. Sınıf İngilizce ders kitabı inceleme, yaratıcı aktivite hazırlama
TPRS ve Yabancı dili hikayelerle öğrenme Chapter 6 ( Storytelling)
Teaching Reading and writing
3. Hafta
Quiz on creativity
Grup sunumları yaratıcı aktiviteler ve hikaye anlatım
(Teaching Listening and Spekaing)
4. Hafta
5. Ve 6. Sınıf İngilizce ders kitabı inceleme, konulara göre hikaye yazma, materyal ve alıştırma
Hazırlama, dijital araçların kullanımı, powtoon, wordwall vb.
5. Hafta
Hikaye ile dil öğretimi uygulama , Mikro Öğretim Konulara göre hikaye sunumları
6. Hafta
Konulara göre hikaye sunumları,Mikro Öğretim
7. Hafta
Bayram tatili
8. Hafta
Ara sınav ve mazeret sunumları
9. Hafta
CLIL Content and Language Integrated Learning, örnekler, 7. ve 8. sınıf İngilizce Kitabı inceleme ve CLIL
Assignment: Makale/ https://www.clilmedia.com/what-is-clil-again/
https://www.clilmedia.com/articles/
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/07908318.2021.1910703
10. Hafta
Group çalışmaları CLIL, materyal tasarımıi quiz on CLIL
11. Hafta
Mikro öğretim CLIL
12. Hafta
Mikro öğretim CLIL
13. Hafta
Mikro öğretim CLIL
14. Hafta
quiz ( Chp 7)
15. Hafta
Tekrar ve Finale hazırlık
16. Hafta
Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
50
Final
1
25
ÖÇ-1
Çocukların yabancı dil becerilerini geliştirmek için uygun materyalleri hazırlayıp kullanma
ÖÇ-2
Çocuklara İngilizce öğretmek icin uygun kelime ve gramer aktiviteleri hazırlayabilme
ÖÇ-3
Çocuklara İngilizce öğretmek için uygun yazma aktiviteleri hazırlayabilme
ÖÇ-4
Çocuklara İngilizce öğretmek için uygun okuma aktiviteleri hazırlayabilme
ÖÇ-5
Çocuklara İngilizce öğretmek için uygun konuşma ve dinleme aktiviteleri hazırlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).