Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ELT6002 6 İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi II 3/0/0 Z İngilizce 5
Dersin Amacı

Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak; okuma ve yazma becerilerinin öğretimi ile ilgili süreçlerin analizini ve sınıf içi uygulamalarını yapmak; Ayrıca öğretmen adaylarına belirli bir grup öğrenciye okuma ve yazma becerilerini öğretmek ve dilbilgisi ve kelime öğretmek amacı ile bir ders planı hazırlamasını sağlamak.

Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof.Dr. Birsen Tütüniş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Öğrenci sunumları, grup çalışması, sınıf tartışması

Temel Kaynaklar

Brown, H. D. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (2nd Ed.) NY: Longman.

Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman.

Hedge, T. (2008) Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press.

Hinkel, E. (2006). Current perspectives on teaching four language skills. TESOL Quarterly, 40 (1), 109-131.

 

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma ve dersin tanıtımı, okuma ödevi (Extensive reading) Assignment : SSR ( sessiz okuma) TOJELT Year:2017 Volume:2 Issue: Pages:70-73 Extensive Reading: Harmer, Chp 7, A2 düzey kitap okuma ödevleri
2. Hafta Extensive Reading, Çalıştay Çalıştay : SSR Extensive reading, İsteğe bağlı, ders dışı okuma ve yazma sınıf aktiviteleri
3. Hafta Extensive Reading, A2 düzey kitap okuma ödevleri – Çalıştay ve sunum Assignment: Dilbilgisi öğretimi 7. Sınıf İngilizce kitabı inceleme ( Makale: Changing approaches to teaching grammar- Sheena Gardner)
4. Hafta 7. sınıf kitabı 1. Ünite örnek dilbilgisi öğretimi aktiviteleri hazırlama, grup çalışması, örnek ders, çalıştay
5. Hafta Quiz/ Dilbilgisi öğretimi -Mikro Öğretim
6. Hafta Quiz/ Dilbilgisi öğretimi -Mikro Öğretim
7. Hafta 9. sınıf kitabı konularında duyduğunu anlama ve konuşma becerileri aktivitelerinin incelenmesi ve grup çalışmaları ile yeni aktiviteler yaratma ( Harmer, Chapters 6,7,8)
8. Hafta Ara sınav Assignment: ( Harmer, Chapters 9.10)
9. Hafta Duyduğunu anlama ve konuşma becerileri çalıştay ( Harmer, Chapters 9.10)
10. Hafta Duyduğunu anlama ve konuşma becerileri grup çalışması ve sunum
11. Hafta 9. ve 10. Sınıf kitapların incelenmesi, Tüm dil becerilerinin entegre edildiği ders planı hazırlama grup çalışması, çalıştay
12. Hafta Tüm dil becerilerinin entegre edildiği mikro öğretim
13. Hafta Tüm dil becerilerinin entegre edildiği mikro öğretim
14. Hafta Tüm dil becerilerinin entegre edildiği mikro öğretim
15. Hafta Kitap alıştırmalarında değişiklik yapma, yeni aktiviteler ekleme
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 50
Final 1 25


ÖÇ-1Bu dersin sonunda öğrenciler okuma ve yazma becerilerinin öğretimi ile ilgili kavramları tanımlar ve açıklar.
ÖÇ-2Bu dersin sonunda öğrenciler okuma becerilerini öğretmek amacı ile bir ders planı hazırlar.
ÖÇ-3Bu dersin sonunda öğrenciler yazma becerilerini öğretmek amacı ile bir ders planı hazırlar.
ÖÇ-4Bu dersin sonunda öğrenciler dil bilgisi becerilerini öğretmek amacı ile bir ders planı hazırlar.
ÖÇ-5Bu dersin sonunda öğrenciler okuma ve yazma becerilerinin öğretimi ile ilgili teknikleri ayırt edebilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5