Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB0010 6 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme 2/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında öğrencilerin, ölçme ve değerlendirmenin önemini, işlevlerini ve temel kavramlarını bilmeleri, eğitimde kullanılan ölçme araçlarını, özelliklerini ve bu araçlarda bulunması gereken nitelikleri bilmeleri ve uygulayabilmeleri, ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel analiz yapabilmeleri, öğrenme çıktılarını değerlendirme ve not verme tekniklerini bilmeleri hedeflenmektedir
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Didem Özdoğan
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 14:00-15:50 (B Grubu) BK-A 204 16:00-17:50 (A Grubu) BK-A 403
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 10:00-12:00, Perşembe 10:00-12:00 Basın Ekspres Yerleşkesİ B Blok Kat :10 No:04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
Temel Kaynaklar Tan, Ş. (2008). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme: KPSS El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
 
Diğer Kaynaklar Atılgan, H. (2006). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, Dersin İçeriği, İşleyişi, Kullanılacak Kaynaklar ve Değerlendirme Yöntemleri ile İlgili Bilgilendirme Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2. Hafta Ölçme ve Değerlendirmenin Eğitim Sistemindeki Yeri ve Önemi, Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar 1 Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3. Hafta Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar-2 Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4. Hafta Temel İstatistik Teknikleri-1 Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5. Hafta Temel İstatistik Teknikleri-2 Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6. Hafta Ölçümlerin Güvenirliği ve Standart Hatası-1 Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7. Hafta Ölçümlerin Güvenirliği ve Standart Hatası-2 Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8. Hafta Konu Tekrarı Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
9. Hafta Vize Haftası Sınav
10. Hafta Ölçümlerin Geçerliği-1 Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11. Hafta Ölçümlerin Geçerliği-2 Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12. Hafta Başarı Teşti Geliştirme, Madde ve Test Parametreleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13. Hafta Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14. Hafta Konu Tekrarı ve Örneklendirmeler Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15. Hafta Final Sınavı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kavramları açıklar.
ÖÇ-2Eğitimde kullanılan ölçme ve değerIendirme araçlarını ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ-3Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemleri uygular.
ÖÇ-4İstatistiksel işlemlerin sonuçlarını yorumlar.
ÖÇ-5Ölçme araçlarının temel özelliklerini açıklar.
ÖÇ-6Eğitimde ölçülebilen özellikleri tartışır.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5                                  
ÖÇ 6