Bu ders kapsamında öğrencilerin, ölçme ve değerlendirmenin önemini, işlevlerini ve temel kavramlarını bilmeleri, eğitimde kullanılan ölçme araçlarını, özelliklerini ve bu araçlarda bulunması gereken nitelikleri bilmeleri ve uygulayabilmeleri, ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel analiz yapabilmeleri, öğrenme çıktılarını değerlendirme ve not verme tekniklerini bilmeleri hedeflenmektedir
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.
Çarşamba 10:00-12:00, Perşembe 10:00-12:00
Basın Ekspres Yerleşkesİ B Blok Kat :10 No:04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
Temel Kaynaklar
Tan, Ş. (2008). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme: KPSS El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar
Atılgan, H. (2006). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, Dersin İçeriği, İşleyişi, Kullanılacak Kaynaklar ve Değerlendirme Yöntemleri ile İlgili Bilgilendirme
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2. Hafta
Ölçme ve Değerlendirmenin Eğitim Sistemindeki Yeri ve Önemi, Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar 1
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3. Hafta
Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar-2
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4. Hafta
Temel İstatistik Teknikleri-1
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5. Hafta
Temel İstatistik Teknikleri-2
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6. Hafta
Ölçümlerin Güvenirliği ve Standart Hatası-1
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7. Hafta
Ölçümlerin Güvenirliği ve Standart Hatası-2
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8. Hafta
Konu Tekrarı
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
9. Hafta
Vize Haftası
Sınav
10. Hafta
Ölçümlerin Geçerliği-1
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11. Hafta
Ölçümlerin Geçerliği-2
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12. Hafta
Başarı Teşti Geliştirme, Madde ve Test Parametreleri
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13. Hafta
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14. Hafta
Konu Tekrarı ve Örneklendirmeler
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15. Hafta
Final Sınavı
Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kavramları açıklar.
ÖÇ-2
Eğitimde kullanılan ölçme ve değerIendirme araçlarını ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ-3
Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemleri uygular.
ÖÇ-4
İstatistiksel işlemlerin sonuçlarını yorumlar.
ÖÇ-5
Ölçme araçlarının temel özelliklerini açıklar.
ÖÇ-6
Eğitimde ölçülebilen özellikleri tartışır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).