Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ELT7002 7 İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme 3/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı; öğretmen adaylarının Milli Eğitim Bakanlığı İngilizce dersi öğretimi amaçlarını ve

çıktılarını inceleyerek kullanılan kitaplardaki ders program içeriklerinin nasıl düzenlendiğini

görmelerini sağlamak, ve herhangi bir İngilizce kursu için program içeriği geliştirebilme tekniklerini öğrenmelerini sağlanmaktır.

Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Birsen Tütüniş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 12:00-14:50 (CATS Sanal Derslik)
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, sunum
Temel Kaynaklar  


1.Tessa Woodward (2013). Planning Lessons and Courses. Cambridge University Press.
2. Brian North (2018). Language Course Planning. Oxford University Press.
3. Kathleen Graves (2000) Designing Language Courses. Heinle & Heinle.

4-McDonough and Shaw (1993) Materials and Methods in ELT.
5-Nunan,D. 1996 Syllabus Design. Oxford University Press

6.Brumfit,C.J.(ed.) 2018, Curriculum and syllabus design for general English classroom,

ELT Documents 118

-

 


Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. 4th edition. Essex: Pearson Longman.
Hillar, S. P. (2010). Moodle 1.9: English Teacher's Cookbook. Birmingham: Packt Publishing
McDonough and Shaw (1993) Materials and Methods in ELT.
Nunan,D. 1996 Syllabus Design. Oxford University Press
Diğer Kaynaklar -https://www.eltconcourse.com/training/inservice/background/syllabus_design.html


https://www.academia.edu/2400989/Needs_analysis_as_the_first_step_in_syllabus_design

https://www.researchgate.net/publication/228031510_Syllabus_Design

https://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/F044%20ELT-37%20General%20English%20Syllabus%20Design_v3.pdf

 Milli Eğitim Bakanlığının uygun gördüğü değişik seviyelerde kitaplar

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Müfredat ve ders planı arasındaki fark nedir? İngilizce öğretiminde ders program içerikleri çeşitleri (syllabus types)Makale ödevi https://www.eltconcourse.com/training/inservice/background/syllabus_design.html
2. Hafta Makale ile ilgili quiz ve tartışma. Ders program çeşitlerinden bir örnek inceleme ( group work) THEME BASED SYLLABUS https://www.slideshare.net/dayrayanangomezcalero/course-planning-and-syllabus-design https://www.thoughtco.com/elementary-level-syllabus-1212162#toc-syllabus-lesson-1 https://www.teachingenglish.org.uk/article/grammatical-syllabus https://www.teachingenglish.org.uk/article/process-oriented-syllabus https://www.teachingenglish.org.uk/article/product-oriented-syllabus https://www.teachingenglish.org.uk/article/task-based-syllabus Milli Eğitim Bakanlığı İngilizce dersi müfredatı inceleme grup ödevi http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=327 Milli Eğitim Bakanlığı İngilizce dersi ( ilköğretim/ ortaöğretim ) müfredat programının İncelenmesi ve ders içerikleri programı ile karşılaştırılması ( amaç ve çıktılar/ group work) ( examination of Primary school second grade book and the syllabus in line with the curriculum) CEFR doküman inceleme ödevi https://www.languagecert.org/en/about-us/research-and-validation/cefr
3. Hafta İngilizce dersi Milli Eğitim Müfredatının incelenmesi ve orta öğretim İngilizce ders kitaplarına uygulanmasının incelenmesi ( amaç ve çıktılar) CEFR ile ilişkisi. İhtiyaç analizi makale ödevi https://www.academia.edu/2400989/Needs_analysis_as_the_first_step_in_syllabus_design
4. Hafta Makale ile igili quiz, tartışma. İlköğretim / ortaöğretim İngilizce dersi için ihtiyaç analizi yazma çalıştay
5. Hafta İngilizce dersi için sınıf ve yaşa göre ders içeriği geliştirme ( amaç ve çıktılar)çalıştayı
6. Hafta İngilizce dersi için sınıf ve yaşa göre ders içeriği geliştirme ( amaç ve çıktılar)çalıştayı Grup ödevleri ( syllabus design for 2-8 grades)
7. Hafta Grup sunumları ve geri bildirim
8. Hafta Grup sunumları ve geri bildirim
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta İESP, EAP, Skill based syllabuses Setting & Formulating Course Goals: What are course goals? https://www.sample.net/business/syllabus/ grup çalışması, özel ders içerikleri geliştirme çalıştayı Tessa Woodward Chap 7 Getting down to the preparation ödev
11. Hafta ESP, EAP, Skill based syllabuses Setting & Formulating Course Goals: What are course goals? https://www.sample.net/business/syllabus/ grup çalışması, özel ders içerikleri geliştirme çalıştayı Chp. 7 ile igili quiz, tartışma Ders içeriği geliştirme grup çalışması, çalıştay
12. Hafta Chp. 7 ile igili quiz, tartışma Ders içeriği geliştirme grup sunumları
13. Hafta Ders içeriği geliştirme grup sunumları
14. Hafta Ders içeriği geliştirme grup sunumları
15. Hafta Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Farklı öğrenme ortamlarını analiz ederler ve o durumlarda farklı materyaller kullanabilirler.
ÖÇ-2Hedef kitleye göre materyal değerlendirmesi yaparak materyal seçebilir.
ÖÇ-3İngilizce ders içeriklerini karşılaştırarak değerlendirebilirler.
ÖÇ-4İhtiyaç analizi yapmayı bilir ve uygulayabilir.
ÖÇ-5Hedef kitle için ders içeriği ve gerekli materyali geliştirip uygulayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5