Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Özel Eğitim ve Kaynaştırma

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0014 7 Özel Eğitim ve Kaynaştırma 2/0/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı
Özel eğitimin temel kavram ve ilkelerini anlama,özel eğitim gerektiren bireylerin temel özelliklerini kavrama ve uygun eğitim ortamlarını planlama,öğretimsel uyarlamalar yapma ve değerlendirme süreçlerini planlamaktır.


Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Fidan Güneş Gürgör Kılıç
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri EMB0014, 09:00-10:50, L-02 EMB0014,11:00-12:50,L-03
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğretim Üyesi Fidan Güneş GÜRGÖR KILIÇ,13:00-13:30,B113 no'lu oda
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, soru-cevap. 
Temel Kaynaklar  

Vuran, S. (Ed.). (2016). Özel Eğitim. Ankara: Maya Akademi. 

Akçamete, G. (Ed.). (2016). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Kök Yayıncılık. 

Friend, M. (Ed.). (2005). Special Education: Contemporary Perspecctives for School Professionals. Boston, MA: Pearson.  

Diğer Kaynaklar Bender, W. N. (Ed.). (2012). Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri (H. Sarı, Çev. Ed.). Ankara: Nobel. 

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtımı Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2. Hafta Özel Eğitime Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3. Hafta Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4. Hafta Öğrenme Güçlüğü Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5. Hafta Öğrenme Güçlüğü /DEHB ve Öğretimsel Uyarlamalar Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6. Hafta Otizm Spektrum ve Öğretimsel Uyarlamalar Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7. Hafta Zihinsel ve Öğretimsel Uyarlamalar Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta İşitme ve Görme Yetersizliği ve Öğretimsel Uyarlamalar Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10. Hafta Üstün Yetenek ve Diğer Farklı Gelişim Gösteren Çocuklar ve Öğretimsel Uyarlamalar Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11. Hafta Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Hazırlanması Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12. Hafta Makale Paylaşımı Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13. Hafta Makale Paylaşımı Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14. Hafta Genel Değerlendirme Sözlü anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15. Hafta FİNAL SINAVI
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Özel eğitimle ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ-2Öğrenme güçlüğünü tanımlayarak özelliklerini sıralar.
ÖÇ-3 Dikkat Eksikliği ve Hiperkativite Bozukluğunu tanımlayarak özelliklerini sıralar.
ÖÇ-4Zihinsel Yetersizliği tanımlayarak özelliklerini sıralar.
ÖÇ-5Özel eğitim gerektiren öğrenci gruplarını bilir.
ÖÇ-6Otizm Spektrum bozukluğunu tanımlayarak özelliklerini sıralar.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34