Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Öğretim Teknolojileri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB0007 3 Öğretim Teknolojileri 2/0/0 Z Turkish 3
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı öğrencilerin teknolojinin eğitime entegrasyonuna yönelik öğretim tasarımı ilkelerini ve modellerini, öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları kavrayabilmeleri ve bu bilgiler doğrultusunda hedef kitlenin ihtiyaçları doğrultusunda MEB İngilizce öğretim programındaki kazanım ve ders konularına yönelik örnek uygulamalar geliştirebilmeleridir. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Gülten Feryal Gündüz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 9:00-11:00 PC Lab (A grubu) Pazartesi, 11:00-13:00 PC Lab (B grubu)
Görüşme Saatleri ve Yeri Gülten Feryal GÜNDÜZ, Pazartesi, 14:00-14:50
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Proje tabanlı öğrenme, Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap, gösteri ve gösterip-yaptırma teknikleri 

 

Temel Kaynaklar

1.  Önal, N. (editör) (2020). Etkinlik örnekleriyle zenginleştirilmiş eğitimde teknoloji uygulamaları, Ankara: Pegem akademi yayınları

 

 



Diğer Kaynaklar

1.    Yanpar Yelken, T. (editör) (2019). Öğretim teknolojileri, Ankara: Anı yayıncılık

2.  Cabı, E. (editör) (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, Ankara: Pegem Akademi yayınları

3.    Yurdakul, I. (2013). Teknopedagojik eğitime dayalı öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı yayıncılık

DerDerste önerilen dijital kaynaklar

 


 


Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Genel Tanışma ve Dersin İşleyişi ile İlgili Bilgilendirme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
2. Hafta Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar ve önemi Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap, gösteri ve gösterip yaptırma teknikleri
3. Hafta Öğretim tasarım modelleri ve ilkeleri Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
4. Hafta Öğretim asarım modelleri ve ilkeleri Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
5. Hafta Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı -Dijital bulut uygulamaları -Dijital kavram haritası oluşturma Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
6. Hafta Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı (Dijital Kavram Haritası) - Öğrenci sunumları/geribildirim verme Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
7. Hafta Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı -Dijital kısa film oluşturma- - Dijital kitap oluşturma- - Öğrenci sunumları/geribildirim verme Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı (Dijital Kısa Film) - Öğrenci sunumları/geribildirim verme -Dijital kısa film oluşturma Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
10. Hafta Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı (Dijital Kısa Film) - Öğrenci sunumları/geribildirim verme -Dijital kısa film oluşturma - Öğrenci sunumları/geribildirim verme Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
11. Hafta Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı -Dijital hikaye kitabı oluşturma -Web 2.0 araçları ile ölçme-değerlendirme araçları/uygulamaları oluşturma Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
12. Hafta Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı (Dijital Hikaye Kitabı) - Öğrenci sunumları/geribildirim verme Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
13. Hafta Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı -Web 2.0 araçları ile ölçme-değerlendirme araçları/uygulamaları oluşturma Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
14. Hafta FİNAL SINAVI
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramların anlamını sözlü/yazılı ifade eder.
ÖÇ-2Öğretim teknolojilerinin gelişimini tarihsel süreç içerisinde irdeler.
ÖÇ-3Öğretim teknolojilerinin tasarım ilkelerini kavrar.
ÖÇ-4Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları açıklar.
ÖÇ-5Öğretim teknolojilerinde kullanılan araç-gereçlerin özelliklerini, üstünlük ve sınırlılıklarını açıklar.
ÖÇ-6Öğrenme konusuna, amaçlarına ve öğrenme ihtiyaçlarına uygun dijital materyal tasarlar ve geliştirir
ÖÇ-7Arkadaşlarının derste geliştirmiş olduğu dijital materyalleri değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5                                  
ÖÇ 6                                  
ÖÇ 7