Bu dersin amacı bilimsel araştırma sürecini (problemi belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, tarama yöntemi vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Didem Özdoğan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
A grubu: Pazartesi 12:00-13:50 BK A Blok 5. Kat 503
B Grubu: Pazartesi 10:00-11:50 BK A Blok 5. Kat 503
-Erkuş, A. (2019) Davranış Bilimleri İçin Bilimsel Araştırma Süreci. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
-Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar
-Balcı, A. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, Dersin İçeriği, İşleyişi, Kullanılacak Kaynaklar ve Değerlendirme Yöntemleri ile İlgili Bilgilendirme
Anlatım, Tartışma
2. Hafta
Bilim ve Bilimsel Yöntem; Bilimsel Araştırma
Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
3. Hafta
Araştırmalarda Giriş Bölümü (Problem-Amaç)
Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
4. Hafta
Araştırmalarda Giriş Bölümü (Varsayım-Sayıltı-Sınırlılık)
Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
5. Hafta
Araştırmalarda Yöntem Bölümü (Araştırma Desenleri)
Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
6. Hafta
Araştırmalarda Yöntem Bölümü (Evren ve Örneklem)
Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
7. Hafta
Araştırmalarda Yöntem Bölümü (Verilerin Toplama Yolları)
Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
8. Hafta
Verilerin İşlenmesi, Çözümü ve Yorumlanması
Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
9. Hafta
Bulgular ve Yorum; Sonuç ve Öneriler; Bilimsel Araştırmalarda Etik
Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
10. Hafta
Bilimsel Araştırmaların Yazılmasında Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar
Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
11. Hafta
Öğrenci Sunumları
Anlatım, Tartışma, Soru Cevap, Grup Çalışması, Rapor Sunma
12. Hafta
Öğrenci Sunumları
Anlatım, Tartışma, Soru Cevap, Grup Çalışması, Rapor Sunma
13. Hafta
Konu Tekrarı, Öğrenci Soruları
Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
14. Hafta
Final Sınavı
Sınav
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Bilimsel araştırma konusu belirleme ölçütlerini açıklar.
ÖÇ-2
Bilimsel araştırma konusu belirlemek üzere kaynak taraması yapar.
ÖÇ-3
Bilimsel araştırma desenlerini betimler.
ÖÇ-4
Örneklem belirleme yöntemlerini açıklar.
ÖÇ-5
Veri toplama yolları arasındaki farkları bilir.
ÖÇ-6
Bilimsel araştırmaların raporlaştırılmasında uyulması gereken kuralları bilir.
ÖÇ-7
Bilim ve Bilimsel Araştırma kavramlarını açıklar.
ÖÇ-8
Bilimsel araştırmanın aşamalarını açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).