Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB0006 4 Eğitimde Araştırma Yöntemleri 2/0/0 Z 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bilimsel araştırma sürecini (problemi belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, tarama yöntemi vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Didem Özdoğan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri A grubu: Pazartesi 12:00-13:50 BK A Blok 5. Kat 503 B Grubu: Pazartesi 10:00-11:50 BK A Blok 5. Kat 503
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 10:00-12:00 Perşembe 10:00-12:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap , Grup Çalışması, Rapor Hazırlama ve/veya sunma
Temel Kaynaklar -Erkuş, A. (2019) Davranış Bilimleri İçin Bilimsel Araştırma Süreci. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

-Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık. 

Diğer Kaynaklar -Balcı, A. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, Dersin İçeriği, İşleyişi, Kullanılacak Kaynaklar ve Değerlendirme Yöntemleri ile İlgili Bilgilendirme Anlatım, Tartışma
2. Hafta Bilim ve Bilimsel Yöntem; Bilimsel Araştırma Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
3. Hafta Araştırmalarda Giriş Bölümü (Problem-Amaç) Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
4. Hafta Araştırmalarda Giriş Bölümü (Varsayım-Sayıltı-Sınırlılık) Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
5. Hafta Araştırmalarda Yöntem Bölümü (Araştırma Desenleri) Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
6. Hafta Araştırmalarda Yöntem Bölümü (Evren ve Örneklem) Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
7. Hafta Araştırmalarda Yöntem Bölümü (Verilerin Toplama Yolları) Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
8. Hafta Verilerin İşlenmesi, Çözümü ve Yorumlanması Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
9. Hafta Bulgular ve Yorum; Sonuç ve Öneriler; Bilimsel Araştırmalarda Etik Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
10. Hafta Bilimsel Araştırmaların Yazılmasında Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
11. Hafta Öğrenci Sunumları Anlatım, Tartışma, Soru Cevap, Grup Çalışması, Rapor Sunma
12. Hafta Öğrenci Sunumları Anlatım, Tartışma, Soru Cevap, Grup Çalışması, Rapor Sunma
13. Hafta Konu Tekrarı, Öğrenci Soruları Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
14. Hafta Final Sınavı Sınav
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Bilimsel araştırma konusu belirleme ölçütlerini açıklar.
ÖÇ-2Bilimsel araştırma konusu belirlemek üzere kaynak taraması yapar.
ÖÇ-3Bilimsel araştırma desenlerini betimler.
ÖÇ-4Örneklem belirleme yöntemlerini açıklar.
ÖÇ-5Veri toplama yolları arasındaki farkları bilir.
ÖÇ-6Bilimsel araştırmaların raporlaştırılmasında uyulması gereken kuralları bilir.
ÖÇ-7Bilim ve Bilimsel Araştırma kavramlarını açıklar.
ÖÇ-8Bilimsel araştırmanın aşamalarını açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5                                  
ÖÇ 6                                  
ÖÇ 7                                  
ÖÇ 8