Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ELT0008 İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi 2/0/0 SA English 4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencileri dilin sözlük-ifade bilgisiyle tanıştırmak, onları sözcük araçlarının doğru kullanımı için eğitmek ve lükbilimsel çalışmanın temel kavramlarını derinlemesine açıklamalarını sağlamaktır. Buna ek olarak, İngilizce Öğretmenliği Programı öğrencilerinin sözcüksel yetkinliklerini; sözcük bilgisi edinimiyle ilgili temel konuları, temel sözlükbilim kalıpları ve anlamların çeşitliliği kavramları ile birlikte türevlere başvurarak analiz edebilecekleri bir anlamda genişletmeyi amaçlamaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Özge Köksal
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Friday, 10.00- 11.50, Z03
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri yüz yüze
Temel Kaynaklar

Michael McCarthy & Felicity O’Dell  - English Vocabulary in Use ( Advanced) Cambridge University Press 2002

Diğer Kaynaklar Other Supplementary Materials
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Relationship between lexical items and structural forms, word formation including prefixes, suffixes, idioms, collocations, slang, euphemisms, neologisms, proverbs and phrasal verbs in spoken and written language.
2. Hafta Aspects of vocabulary learning
3. Hafta Word formation (Abbreviations and acronyms)
4. Hafta Prefixes
5. Hafta Suffixes
6. Hafta Idioms and phrasal verbs
7. Hafta Homophones
8. Hafta Midterm
9. Hafta NEW TRENDS IN TEACHING AND LEARNING VOCABULARY
10. Hafta Teaching Vocabulary in the EFL Context
11. Hafta Teaching Vocabulary Lessons from the Corpus, Lessons for the Classroom
12. Hafta LEARNING VOCABULARY IN EFL CONTEXTS THROUGH VOCABULARY LEARNING STRATEGIES
13. Hafta Vocabulary Teaching
14. Hafta How to teach vocabulary
15. Hafta How to teach vocabulary
16. Hafta Review
17. Hafta Final Exam
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 1 5
Final 1 50


ÖÇ-1Bu dersin sonunda öğrenciler zengin bir sözcük bilgisi sayesinde kendilerini yabancı dilde daha etkili bir şekilde ifade edebileceklerdir.
ÖÇ-2Bu dersin sonunda öğrenciler farklı kelimelerin farklı yapılarını karşılaştırabiliceklerdir.
ÖÇ-3Bu dersin sonunda öğrenciler farklı kelimelerin farklı yapılarını karşılaştırabiliceklerdir.
ÖÇ-4 Bu dersin sonunda öğrenciler bağlamsal ipuçlarını kullanarak sözcük anlamı çıkarımı yapabileceklerdir.
ÖÇ-5Bu dersin sonunda öğrenciler kelimelerin kök ve eklerini analiz edebiliceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5