Ceylan, R. , Aral, N. 2005. Entegre eğitim. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 69-79.
Çelik, R. 2017. Adalet, kapsayıcılık ve eğitimde hakkaniyetli fırsat eşitliği. Fe Dergisi, 9(2): 16-28.
Demir, S. 2010. Öğretim Etkinliklerinin Planlanması, Sınıfta Etkili Öğretim ve Yöntem (Etkinlikler ve Örnekler). Data Yanınları: Ankara.
Demirel, Ö. 2012. Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya. Pegem Akademi: Ankara.
ERG, 2016. Türkiye’de Ortaöğretimde Kapsayıcı Eğitim Durum Analizi, ERG: İstanbul.
Önder, A. 2006. İlköğretimde Yaratıcı Drama, Temel İlkeler, Uygulama Modelleri ve Örnekleri. Morpa: İstanbul.
Özden, S. 2014. Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Barış Eğitimi Temalı HizmetiçiEğitim Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
Salamanca Bildirisi. 1996. Özel Eğitim Hakkında Salamanca Bildirisi. Özel Eğitim Dergisi, 2(2): 91-94.
Tohum Otizm Vakfı ve Eğitim Reformu Girişimi. 2011. Kaynaştırma/bütünleştirmenin etkililiğini artırmak için politika ve uygulama önerileri projesi. Türkiye’de kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimin durumu. İstanbul.
Yılmaz, F. 2016. Zihinsel Engelli Çocuğu Olan Ailelerin Karşılaştıkları Soyal Dışlanma Sorunsalı Üzerine Bir Araştırma.Yüksek lisans tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
- Dersin Tanıtımı ve Ders İzlencesi Paylaşımı
- Kapsayıcı Eğitime Giriş: Kapsayıcı eğitim nedir? Kapsayıcı eğitimin kapsamı. Kapsayıcı eğitimin özel eğitim, kaynaştırma eğitimi ve bütünleştirilmiş eğitimden farkı nedir?
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2. Hafta
Kapsayıcı Eğitim Kavramının Felsefesi, Sosyolojik ve Psikolojik Temeller
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3. Hafta
Kapsayıcı Eğitimin Hukuki Dayanakları: Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları nelerdir? Kapsayıcı eğitim için mevzuat ve politikalar. Kapsayıcı eğitimi haklara dayalı bir yaklaşımla anlamak. Kapsayıcı eğitimi uygulamaya yönelik özel mevzuat ve politikalar.
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4. Hafta
Kapsayıcı Eğitimin Hedefleri, İçeriği ve Uygulamaya Yansımaları: Kapsayıcı eğitimin hedefleri ve içeriği. Kapsayıcı öğretim uygulamaları ve öğrenme için evrensel tasarım (Öğretimin fiziksel, sosyal ve akademik boyutu).
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5. Hafta
Kapsayıcı Değerlendirme: Kapsayıcı değerlendirmenin özellikleri ve kapsayıcı değerlendirme yaklaşımları. Değerlendirmenin kapsayıcı olmasını sağlamak için öneriler.
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6. Hafta
Kapsayıcı Eğitim Yaklaşım ve Uygulamaları: İnsan hakları temelli yaklaşım. Çok kültürlü yaklaşım. Kültürlere duyarlı eğitim.
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7. Hafta
Farklılaştırılmış öğretim. Türkçenin ikinci dil olarak öğretilmesi. Kapsayıcı eğitimde teknoloji kullanımı ve örnek uygulamalar.
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Yaratıcı Drama
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Kapsayıcı Eğitimde Dezavantajlı Gruplar: Ön yargı, kalıp yargı, ayrımcılık, damgalanma, ötekileştirme, sosyal dışlanma, sosyal içerme. Dezavantajlı grupların eğitiminde kapsayıcı eğitimin önemi.
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
10. Hafta
Kapsayıcı Eğitim ve Mülteci Çocukların Eğitimi
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11. Hafta
Kapsayıcı Eğitim Programlarına Uygun Sınıf Uygulamaları.
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12. Hafta
Öğrenci ödev sunumları
Tartışma, Soru-Cevap
13. Hafta
Öğrenci ödev sunumları
Tartışma, Soru-Cevap
14. Hafta
Öğrenci ödev sunumları
Tartışma, Soru-Cevap
15. Hafta
FİNAL SINAVI
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
50
Final
1
50
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).