Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma;farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar; alternatif okullar.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Ders uzaktan yapılacağı için öğrencilerin bilgisayar, mikrofon ve kamera donanımlarına sahip olmaları gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Sultan Bilge Keskinkılıç Kara
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım yöntemi
Soru cevap tekniği
Tartışma tekniği
Temel Kaynaklar
Dünya Bankası Raporları
TUİK verileri
MEB İstatistikleri
UNDP ve Eurydice raporları
Karşılaştırmalı eğitim ile ilgili yazılmış her türlü makale.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, dersin işlenişine ilişkin bilgilendirme ve dönem planlamasının yapılması.
2. Hafta
Türk eğitim sistemi ile ilgili göstergeler, istatistikler ve yorumlanması
Anlatım yöntemi, Soru cevap tekniği, Tatrtışma tekniği
3. Hafta
Finlandiya eğitim sistemi ve Türk Eğitim sistemi ile karşılaştırılması
Anlatım yöntemi, Soru cevap tekniği, Tatrtışma tekniği
4. Hafta
Almanya eğitim sistemi ve Türk Eğitim sistemi ile karşılaştırılması
Anlatım yöntemi, Soru cevap tekniği, Tatrtışma tekniği
5. Hafta
İngiltere eğitim sistemi, Güney Kore eğitim sistemi
Anlatım yöntemi, Soru cevap tekniği, Tatrtışma tekniği
6. Hafta
Japonya eğitim sistemi, Danimarka eğitim sistemi
Anlatım yöntemi, Soru cevap tekniği, Tatrtışma tekniği
7. Hafta
Fransa eğitim sistemi, Rusya eğitim sistemi
Anlatım yöntemi, Soru cevap tekniği, Tatrtışma tekniği
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
İran eğitim sistemi , İtalya eğitim sistemi
Anlatım yöntemi, Soru cevap tekniği, Tatrtışma tekniği
10. Hafta
Hindistan Eğitim Sistemi, Norveç eğitim sistemi
Anlatım yöntemi, Soru cevap tekniği, Tatrtışma tekniği
11. Hafta
Alternatif okullar, Summer Hill School, Waldorf yaklaşımı, Montessori yaklaşımı
Anlatım yöntemi, Soru cevap tekniği, Tatrtışma tekniği
12. Hafta
Reggio Emilia yaklaşımı, ev okulları ve orman okulları
Anlatım yöntemi, Soru cevap tekniği, Tatrtışma tekniği
13. Hafta
Genel Değerlendirme
Anlatım yöntemi, Soru cevap tekniği, Tatrtışma tekniği
14. Hafta
Resmi Tatil
15. Hafta
Ödev Sunumları ve Tartışma
Anlatım yöntemi, Soru cevap tekniği, Tatrtışma tekniği
16. Hafta
Final SInavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Öğrenciler, farklı ülklerin eğitim sistemleri ile Türk Milli Eğitim Sistemini karşılaştırabilir.
ÖÇ-2
Öğrenciler, Türk Eğitim Sisteminin sorunlarını tanımlar.
ÖÇ-3
Öğrenciler, eğitim ile ilgili istatistiksel göstergeleri kullanarak eğitim ve kalkınma ilişkisini açıklar.
ÖÇ-4
Öğrenciler, Türk Eğitim sistemindeki sorunların farklı ülkelerde nasıl çözüldüğünü araştırarak olası çözüm önerileri geliştirir.
ÖÇ-5
Öğrenciler, alternatif eğitim yaklaşımlarının felsefik ve psikolojik temellerini açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).