Bu dersin amacı; sürdürülebilirlik kavramı ve gelişimini, sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından meydana getirdiği değişimi, sürdürülebilir kalkınmanın boyutlarını, sürdürülebilirliğin eğitim ilişkilerini, insanlığın geleceği ve sürdürülebilirliği kurumsal ve uygulamalı yönleriyle öğretmen adaylarına kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Hatice Leblebici
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap
Temel Kaynaklar
Özgen, N. ve Kahyaoğlu, M. (Ed.). (2021). Sürdürülebilir Kalkınma. Ankara: Pegem Akademi.
Şemin Köybaşı, F. (2022). Sürdürülebilir Eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar
Zygmunt Bauman (2020). Azınlığın Zenginliği Hepimizin Çıkarına mıdır? Ayrıntı Yayınları.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders izlencesi ve dersin tanıtımı.
Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap
2. Hafta
Ekolojik ayak izimiz
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap
3. Hafta
Toplumsal değişim ve sürdürülebilirlik
Sözlü anlatım, örnek olay, tartışma
4. Hafta
Eğitim ve sürdürülebilirlik
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri (beyin fırtınası, soru-cevap, çember, akvaryum), örnek olay
5. Hafta
İnsanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik
Sözlü anlatım, soru-cevap
6. Hafta
Göç, yoksulluk ve eşitsizlik
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri (beyin fırtınası, soru-cevap, çember, akvaryum), örnek olay
7. Hafta
Sürdürülebilir çevre
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri (beyin fırtınası, soru-cevap, çember, akvaryum), örnek olay
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri (beyin fırtınası, soru-cevap, çember, akvaryum), örnek olay
10. Hafta
Doğayla uyumlu sürdürülebilir bir toplum
Sözlü anlatım, örnek olay, tartışma
11. Hafta
Nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre
Sözlü anlatım, soru-cevap
12. Hafta
Teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre
Sözlü anlatım, soru-cevap
13. Hafta
Sosyal sorumluluk çalışmaları ve kültürel mirasın sürdürülebilirliği
Sözlü anlatım, soru-cevap
14. Hafta
İnsan-doğa ilişkiselliğinde sürdürülebilirliğin yeniden düşünülmesi
Sözlü anlatım, soru-cevap
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
50
ÖÇ-1
Ekolojik ayak izlerimizi sıralar.
ÖÇ-2
Küresel çevre sorunlarını anlatır.
ÖÇ-3
Geri dönüşüm ve ileri dönüşüm kavramlarının farklarını söyler.
ÖÇ-4
Eğitim ile ekonomik kalkınma arasındaki ilişkiyi irdeler.
ÖÇ-5
Temel kalkınmışlık göstergelerinin neler olduğunu açıklayabilecektir
ÖÇ-6
Eğitimin toplumsal sistem boyutundaki dışsallıkları açıklayabilir
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).