Beslenme ve Sağlık dersi kapsamında, öğrencilerin, doğal ve sağlıklı beslenme, besin ögeleri ve besin grupları, obezite ile mücadelede sağlıklı beslenme ilkeleri, gıda katkı maddeleri, sağlıklı yaşam, büyüme ve gelişme gibi konularda bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Gözde Ekici
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 13:00, Cats Meetings
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 10:00-15:00, SBF 2. kat
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma, değerlendirme
Temel Kaynaklar
Ders notları
Diğer Kaynaklar
Beslenme İlkeleri I (2022). Editör: İnanç, N. Hedef CS Yayıncılık ve Mühendislik, Ankara, ISBN:978-625-7965-47-7.
Beslenme İlkeleri II (2022). Editör: İnanç, N. Hedef CS Yayıncılık ve Mühendislik, Ankara, ISBN:978-625-7965-48-4.
Beslenme İlkeleri Laboratuvar Uygulamaları (2021). Editör: Şanlıer, N. Vize Yayıncılık, Ankara, ISBN: 978-605-9278-75-1.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Karbonhidratlar
Sözlü anlatım, soru-cevap
2. Hafta
Proteinler
Sözlü anlatım, soru-cevap
3. Hafta
Yağlar
Sözlü anlatım, soru-cevap
4. Hafta
Vitaminler
Sözlü anlatım, soru-cevap
5. Hafta
Mineraller
Sözlü anlatım, soru-cevap
6. Hafta
Su
Sözlü anlatım, soru-cevap
7. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
8. Hafta
Et ve et ürünleri
Sözlü anlatım, soru-cevap
9. Hafta
Süt ve süt ürünleri
Sözlü anlatım, soru-cevap
10. Hafta
Tahıllar
Sözlü anlatım, soru-cevap
11. Hafta
Sebze-Meyveler
Sözlü anlatım, soru-cevap
12. Hafta
Besinlerin işlenmesi ve muhafaza yöntemleri
Sözlü anlatım, soru-cevap
13. Hafta
Besin kaynaklı hastalıklar ve besin güvenliği
Sözlü anlatım, soru-cevap
14. Hafta
Genel tekrar
Sözlü anlatım, soru-cevap
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
17. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Sağlıklı yaşamanın koşullarını öğrenir.
ÖÇ-2
Fiziksel aktivitenin beslenme ve sağlık ilişkisini öğrenir.
ÖÇ-3
Yeterli ve dengeli beslenmeyi ifade edebilir.
ÖÇ-4
Bağımlılıkla mücadele (tütün, alkol, madde bağımlılığı vb.) hakkında bilgi edinir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).