Devlet, ortaya çıkışı, şekilleri, görevi ve egemenlik kavramı
Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
2. Hafta
Temel kavramlar: Demokrasi ve demokrasi düşüncesinin gelişimi
Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
3. Hafta
Demokrasinin özellikleri, çeşitleri ve demokrasi dışı yönetimler
Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
4. Hafta
Demokratik toplum, demokratik yönetim
Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
5. Hafta
İnsan hakları düşüncesinin gelişimi
Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
6. Hafta
Demokrasi ve insan haklarının Türkiye’deki gelişimi
Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
7. Hafta
Günümüz Türkiye’sinde demokrasi ve insan hakları
Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
8. Hafta
Çocuk hakları ve gelişimi
Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
9. Hafta
Demokrasi, insan hakları ve eğitim ilişkisi
Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
10. Hafta
Aile içi demokrasi ve eğitim ilişkisi
Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
11. Hafta
Demokrasi ve insan hakları eğitiminde kullanılacak yöntem ve yaklaşımla
Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
12. Hafta
Demokrasi ve insan haklarının güncel sorunları
Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
13. Hafta
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Demokrasi, ortaya çıkışı, gelişimi, ilkeleri, değerleri ve türleri konusunda bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2
İnsan haklarının ortaya çıkışı ve gelişimi konusunda bilgi sahibi olma
ÖÇ-3
Demokratik toplum, demokratik yönetim ile bunların dışında olan yönetim biçimlerini karşılaştırabilme
ÖÇ-4
Demokrasi ve insan haklarının Türkiye'deki gelişimini anlayabilme
ÖÇ-5
Demokrasi, insan hakları ve eğitim ilişkisini anlayabilme
ÖÇ-6
Demokrasi ve insn hakları eğitiminde kullanılabilecek yöntem, teknik ve yaklaşımları bilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).