Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EGK0015 İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi 2/0/0 SA Turkish 3
Dersin Amacı
 İnsan hakları kavramı ve tarihi gelişimi; insan haklarının türleri; demokrasi anlayışları, ilkeleri, yaklaşımları
ve insan hakları; demokrasi eğitimi ve demokratik eğitim; aile ve demokrasi eğitimi; insan
hakkı olarak eğitim; okulöncesi eğitim ve demokrasi eğitimi; ilkokul eğitim programı ve demokrasi
eğitimi; orta öğretimde demokrasi eğitimi; yükseköğretim ve demokrasi eğitimi; demokratik okul
ve sınıf ortamı.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Hasan Demirtaş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar Yeşil, Rüştü. Okul ve Ailede İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 2002

Anar, Erol. İnsan Hakları Tarihi. İstanbul:1996  

Ateş, Toktamış. Demokrasi. İstanbul: Filiz Kitapevi, 1991

Aytaç, Kemal. Avrupa Okul Sistemlerinin Demokratlaştırılması. Ankara:1985

Bahar, H. İbrahim. Poliste Demokrasi ve İnsan Hakları II. Ankara: TDV. 1998.

Baysan, Galip. Milli Mücadele Dönemi ve Sonrasında Atatürk ve Demokrasi. Ankara: TDV. 1997.

Büyükkaragöz, Savaş ve Şahin Kesici. Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi I. Ankara:TDV. 1998.

Chomsky, Noam. Demokrasi ve Eğitim. İstanbul: bgst yayınları, 2007.

Çavdar, Tevfik. Türkiye?nin Demokrasi Tarihi. Ankara: 1999

Dağı, İhsan ve Necati Polat. Demokrasi ve İnsan Hakları El Kitabı. Ankara: 1999

Dewey, John. Demokrasi ve Eğitim.

Dewey, John. Günümüzde Eğitim.

Ertürk, Selahattin. Diktacı Tutum ve Demokrasi. Ankara: 1978

Karpat, Kemal. Türk Demokrasi Tarihi. İstanbul: 1996

Kepenekçi-Kahraman, Yasemin. İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. 2000.

Kongar, Emre. Demokrasi ve Kültür. İstanbul: Hilal Yayınları, 1983

Raif, Kamil. Türkiye?de İnsan Hakları III. Ankara: TDV. 1998.

Raif, Kamil ve B. Julide Mollaoğlu. Demokrasi Dosyası. Ankara: TDV 2000.

Yıldırım, Turan. Vatandaşlık Bilgisi. Eskişehir: 1998

Şaylan, Gencay. Demokrasi ve Demokrasi Düşüncesinin Gelişimi. Ankara: TDAİE 1998

Şimşek, Ali. Sınıfta Demokrasi. Eğitim-Sen, Ankara: 2000.

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Devlet, ortaya çıkışı, şekilleri, görevi ve egemenlik kavramı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
2. Hafta Temel kavramlar: Demokrasi ve demokrasi düşüncesinin gelişimi Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
3. Hafta Demokrasinin özellikleri, çeşitleri ve demokrasi dışı yönetimler Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
4. Hafta Demokratik toplum, demokratik yönetim Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
5. Hafta İnsan hakları düşüncesinin gelişimi Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
6. Hafta Demokrasi ve insan haklarının Türkiye’deki gelişimi Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
7. Hafta Günümüz Türkiye’sinde demokrasi ve insan hakları Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
8. Hafta Çocuk hakları ve gelişimi Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
9. Hafta Demokrasi, insan hakları ve eğitim ilişkisi Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
10. Hafta Aile içi demokrasi ve eğitim ilişkisi Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
11. Hafta Demokrasi ve insan hakları eğitiminde kullanılacak yöntem ve yaklaşımla Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
12. Hafta Demokrasi ve insan haklarının güncel sorunları Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
13. Hafta
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Demokrasi, ortaya çıkışı, gelişimi, ilkeleri, değerleri ve türleri konusunda bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2İnsan haklarının ortaya çıkışı ve gelişimi konusunda bilgi sahibi olma
ÖÇ-3Demokratik toplum, demokratik yönetim ile bunların dışında olan yönetim biçimlerini karşılaştırabilme
ÖÇ-4Demokrasi ve insan haklarının Türkiye'deki gelişimini anlayabilme
ÖÇ-5Demokrasi, insan hakları ve eğitim ilişkisini anlayabilme
ÖÇ-6Demokrasi ve insn hakları eğitiminde kullanılabilecek yöntem, teknik ve yaklaşımları bilme
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3                                  
ÖÇ 4                                  
ÖÇ 5                                  
ÖÇ 6