Lisans
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Programı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Bilişim Teknolojileri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MBE1001 1 Bilişim Teknolojileri 3/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
 Bilgisayar ve bilgisayar teknolojilerinin tarihçesini öğrenme, yazılım ve donanım konusunda bilgilenme ,Microsoft PowerPoint ile etkili bir sunum yapabilme amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Erdem Yücesan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çevrimiçi
Görüşme Saatleri ve Yeri Cats, Cuma 11.00-12.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders konularının anlatımda görsel sunum uygulamalarının kullanılması.
Anlatılan konuların tartışılarak incelenmesi.
Anlatılan konuların laboratuvar ortamında uygulanması.
Laboratuvar çalışmaları, quizler ve ödevler. 
Seçilen konularda öğrencilerin araştırma yapması. 
Öprencilerin araştırdıkları konuları elektroni ortamda metin ve elektronik tablo haline getirmesi ve sunması.
Temel Kaynaklar Office, ingilizce sürüm, N.Tekin, M.Tekin, İstanbul Kültür Üniversitesi, 2011.
Diğer Kaynaklar Microsoft Office Professional 2010 Step by Step (Step by Step (Microsoft)) by Joan Lambert III, Joyce Cox and Curtis Frye D. (Sep 10, 2010)
Microsoft Word 2010 Step by Step (Step By Step (Microsoft)) by Joyce Cox and Joan Lambert III (Jun 23, 2010)



Microsoft Excel 2010 In Depth by Bill Jelen (Jul 5, 2010)
Microsoft Excel 2010 Inside Out by Mark Dodge and Craig Stinson Douglas (Sep 2, 2010)
 
Microsoft Office 2010 In Depth by Joseph W. Habraken (Nov 10, 2010)
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş. Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
2. Hafta Bilgisayar nedir? Bilgisayarın tarihi, bilgisayarın çeşitleri ve kullanım alanları. Bu konuda görsel ve sözlü örnekler.
3. Hafta Donanım nedir? Bu konuda görsel ve sözlü örnekler.
4. Hafta Yazılım nedir? Bu konuda görsel ve sözlü örnekler.
5. Hafta Bilişim sistemleri. Bu konuda görsel ve sözlü örnekler.
6. Hafta İnternet ve virüs Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
7. Hafta Microsoft Word programına giriş. Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Word programında yazı yazma ve kaydetme. Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
10. Hafta Word üzerinde yazılan yazıları biçimlendirme. Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
11. Hafta Word üzerinde yazılan yazılara resim, tablo, video ekleme. Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
12. Hafta Grafikler çizme ve renklendirme. Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
13. Hafta Grafikler çizme ve renklendirme. Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
14. Hafta Genel ders tekrarı Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
15. Hafta Genel ders tekrarı Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
16. Hafta Final Sınavı Sınav
17. Hafta Final Sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1Bilgi Teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanıyabilirler.
ÖÇ-2İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunu açıklayabilirler.
ÖÇ-3Bir sunu hazırlama yazılımını belli bir düzeyde kullanabilirler.
Program Çıktıları
PÇ-1Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18PÇ 19PÇ 20PÇ 21PÇ 22PÇ 23PÇ 24PÇ 25PÇ 26PÇ 27PÇ 28PÇ 29PÇ 30PÇ 31PÇ 32PÇ 33PÇ 34
ÖÇ 1                                  
ÖÇ 2                                  
ÖÇ 3