Bu ders kapsamında C programlama dilinin ileri düzey özellikleri ele alınır. Dersler ve lab çalışmaları ile öğrencilere C programlama dilinde yetkinlik kazandırmak amaçlanmaktadır. Göstericiler, gösterici ve diziler, katarlar, önişlemci, büyük ölçekli programlar, yapılar, birlikler, enum deyimi, göstericilerin ileri düzey kullanımı, tanımlamalar, program tasarımı, düşük seviye programlama ve dosya giriş/çıkış işlemleri gibi konular işlenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Öğrencilerden CSE1001 dersi kapsamında işlenen konulara hakim olmaları beklenmektedir. Bu ders CSE1001'in devamı niteliğindedir. CSE1001 ve CSE2002 aynı akademik yıl dersi olduğundan aralarında önkoşul konulmamasına rağmen, derste CSE1001'de öğretilen konuların iyi bilinmesi gereklidir.
Tanımlamalar, Program Tasarımı, Düşük Seviyeli Programlama, Standart Kütüphaneler, Hata Kotarma, Uluslararası Özellikler (Chapter 18, 19, 20, 21, 24, 25)
Sözlü Anlatım,Laboratuvar
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Projeler
1
15
Lab
1
15
Final
1
40
ÖÇ-1
C programlama dilindeki işaretçi kavramını açıklayabilirim.
ÖÇ-2
C programlarında işaretçileri, diziler üzerinde işlemler yapmak üzere kullanabilirim.
ÖÇ-3
C programlama dilinde katarları kullanarak programlarımı tasarlayabilirim.
ÖÇ-4
Yapı kavramı ve birlik kavramı arasındaki farkı açıklayarak programlarımda kullanabilirim.
ÖÇ-5
Dinamik bellek tahsisatı için gerekli fonksiyonları kullanabilirim.
Dosyalar üzerinde işlemler gerçekleştirmek üzere programlar tasarlayabilirim.
ÖÇ-8
İşaretçilerin ileri düzey kullanımını, tanımlamalarla ilgili esasları açıklayabilir ve programlarımda kullanabilirim.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.