Bu dersin amacı öğrencilere soyut matematiksel yapılarla nasıl çalışılacağını, mantıksal ve matematiksel olarak nasıl düşünüleceğini, matematiksel argümanların nasıl okunacağını ve oluşturulacağını, sayma ve numaralandırma tekniklerinin nasıl uygulanacağını ve algoritmik olarak nasıl düşünüleceğini öğretmektir. Ders, öğrencilerin ayrık matematiksel metodoloji kullanarak problem çözme becerilerini artırmayı amaçlamaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Ögr.Üyesi İsmail KOÇ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Lecture: Perşembe 09:00 – 11:00 (Sec. A, B) ve 11:00 – 13:00 (Sec. C, D)
Lab: Pazartesi 09:00 – 10:50 (Sec. A), 11:00 – 12:50 (Sec. B), 14:00 – 15:50 (Sec. C) 16:00 – 17:50 (Sec. D)
Görüşme Saatleri ve Yeri
İsmail Koç Çarşamba 15:00-17:00 2A09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Etkileşimli sınıf içi anlatımlar
- Problem çözme oturumları
- Kısa süreli sınavlar
Temel Kaynaklar
Discrete Mathematics and Its Applications, 8th Edition, Kenneth H. Rosen
Mantık, ispat, çıkarsama ve tümevarım problemlerini çözer.
ÖÇ-2
Sayı teorisini, asal sayıları, kullanımlarını, ilgili teoremleri ve bunların RSA şifrelemesine uygulanmalarını bilir.
ÖÇ-3
Sayma ile ilgili problemleri çözer
ÖÇ-4
Olasılık ve Bayes Teroemlerini bilir, beklenen değer ve varyans kavramlarını açıklayabilir.
ÖÇ-5
Dizileri, toplamları, fonksiyonları, bağıntıları, özelliklerini ve ilgili teoremleri bilir.
ÖÇ-6
Çizge Teorisi hakkında temel bir anlayışa sahiptir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.