Dersin amacı akademik makalelerin ve teknik raporların nasıl yazılacağına dair becerilerin geliştirilmesine yöneliktir. Öğrencilerin bir kaynağı değiştirerek, özetleyerek ve makale/rapor içinde referens vererek alıntı yapma becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir. Ayrıca, grafik yorumlamaya ve klavuz yazımına dair bilgilerin verilmesi ve öğrencilerin bu becerileri kullanmaları hederflenmektedir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Instructor İpek ARIKAN BAKIR
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma - 09:00-11:00 / 11:00-13:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 11:00-13.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Akademik ve teknik yazı, rapor, proje yazma kuralları ve formatı üzerinde çalışılır. Akademik referans gösterme ve intihal hakkında detaylı bilgi verilir. Kendilerinin metin yazması istenir.
Temel Kaynaklar
Ders notları & powerpoint sunumlar D. E. Zemach, D. Broudy, C. Valvona, Research Papers From Essay to Research Paper, Macmillan, 2011
Diğer Kaynaklar
Ders notları ve Derleme Notlar
Öğrenci Mezuniyet Proje Rapor Şeması ve Örnekleri
SRS Dökümanı ( System Requirements Specifications - Sistem Gereksinimi /Yazılım Gereksinimi)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
INTRODUCTION
Sözlü anlatım ve uygulama
2. Hafta
Proje Raporu Örneği Üzerinde Çalışmalar
Giriş: Proje Tanımı - Proje Amacı - Proje Kapsamı
Sözlü anlatım ve uygulama
3. Hafta
Proje Raporu Örneği Üzerinde Çalışmalar
Metodoloji
Sözlü anlatım ve uygulama
4. Hafta
Proje Raporu Örneği Üzerinde Çalışmalar
Tartışma ve Sonuç
Sözlü anlatım ve uygulama
5. Hafta
Proje Raporu Örneği Üzerinde Çalışmalar
İntihal Nedir - Akademik Referans Gösterme Yöntemleri
Sözlü anlatım ve uygulama
6. Hafta
Proje Raporu Örneği Üzerinde Çalışmalar
Kaynakların Akademik ve Teknik Bir Metinde Alıntılama Yolları, Metin İçi, Metin Sonu Referans Gösterme
Sözlü anlatım ve uygulama
7. Hafta
Proje Raporu Örneği Üzerinde Çalışmalar (Rapor konusunun teslimi)
Klavuz Yazımı ( Proje Raporunun Gövde Bölümünün Teslimi)
Sözlü anlatım ve uygulama
12. Hafta
Grafik Yorumlama ( Proje Raporunun Gövde Bölümününe Dair Geri Bildirim)
Sözlü anlatım ve uygulama
13. Hafta
Internet ortamında mesleki bir sorunu ifade etme ve bu soruna çözüm getirme (Sonuçların teslimi)
Sözlü anlatım ve uygulama
14. Hafta
Internet ortamında mesleki bir sorunu ifade etme ve bu soruna çözüm getirme (Proje ödevi üstüne geri bildirim)
Sözlü anlatım ve uygulama
15. Hafta
FİNAL
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Projeler
1
25
Derse Devam / Katılım
1
0
Final
1
40
ÖÇ-1
Teknik ve akademik yazma becerilerini geliştirmek amacıyla öğrencilerin yazı çalışmalarına aktif katılımı
ÖÇ-2
İntihale karşı farkındalık geliştirmek ve etik sorumlulukların bilincinde olmak
ÖÇ-3
Metinde tutarlılık, bütünlük, doğruluk, netlik özelliklerini, alan bilgilerinin ve verilerin objektif ve tarafsız değerlendirilmesini kapsayan akademik ve teknik yazı tarzlarının uygulanması
ÖÇ-4
Meslek profesyonellerine ve genel okuyucuya yönelik teknik ve gündelik bilgileri nasıl ananaliz edeceğini ve raporlayacağını öğrenmek
ÖÇ-5
Bilgisayar mühendisliğiyle ilgili bir proje raporu yazmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.