Öğrencilerin bilgisayar bilimlerinde kullanılan temel veri tiplerini anlaması,analiz etmesi ve verimli uygulaması.Verilen bir kullanıcı probleminde,teorotiksel ve pratiksel verim analizlerine göre uygun soyut veri tipi uygulaması seçme ve bu kullanıcı programında kullanabilmek için nesne yönelimli bir veri yapısı dizaynı sağlaması.
Sınavlar Dahil 28 Saat Ders
28 Saat Quizler, Sunumlar, Laboratuvar Çalışmaları, Danışma.
Temel Kaynaklar
D. S. Malik (2013). C++ Programming: Program Design Including Data Structures, International Edition, 6th Edition (International Edition), Cengage Learning.
Diğer Kaynaklar
Adam DROZDEK (2013). Data Structures and Algorithms in C++,4th edition (International Edition), Cengage Learning.
Mark Allen Weiss, Data Structures and Algorithm Analysis in C++, Fourth Edition. ISBN-13: 9780132847377
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Karmaşıklık Analizi.
Ders - Lab.
2. Hafta
Bağlı listeler.
Ders - Lab.
3. Hafta
Çift yönlü, döngüsel bağlı listeler.
Ders - Lab.
4. Hafta
Yığıt & Kuyruk.
Ders - Lab.
5. Hafta
Arama ve sıralama algoritmaları I
Ders - Lab.
6. Hafta
Arama ve sıralama algoritmaları II
Ders - Lab.
7. Hafta
İkili ağaçlar
Ders - Lab.
8. Hafta
Ramazan Bayramı
-
9. Hafta
Arasınav
Sınav
10. Hafta
STL kütüphanesi.
Ders - Lab.
11. Hafta
Öncelikli kuyruk
Ders - Lab.
12. Hafta
Özetleme
Ders - Lab.
13. Hafta
Çizge veri yapısı I
Ders - Lab.
14. Hafta
Çizge veri yapısı II
Ders - Lab.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Lab Sınavı
1
15
Final
1
50
ÖÇ-1
Asimptotik karmaşıklık ve hesaplamalı karmaşıklık kavramlarını açıklayabilirim.
ÖÇ-2
Bağlantı listeleri kullanarak program tasarlayabilirim.
ÖÇ-3
Yığın ve kuyruk veri yapısı arasındaki farkı açıklayabilirim.
ÖÇ-4
Sıralama algoritmalarının big O notasyonuna göre karmaşıklıklarını vererek en etkin olanı açıklayabilirim.
Öncelikli kuyruğu programlarımda kullanabilirim, kuyruk ile arasındaki farkı açıklayabilirim.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.