Dersin amacı öğrencilerin profesyonel iş yaşamında iletişimin öneminin farkına varmalarını sağlamak ve akademik olarak topluluk karşısında sunum yapabilme becerilerini geliştirmektir.
Bu dersin sonunda öğrenciler, bir topluluk kaşısında uygun postürle, ideal sunumun parçları olan giriş, gelişme, sonuç bölümlerinden oluşan bir sunum hazırlayabilecekler ve slaytlar arası geçişlerde uygun sunum dilini kullanabileceklerdir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Özay ŞEKER
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı- 09:00-11:00 / 11:00-13:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe :14:00-15:00 Ofis: 4A-01 ATAKÖY
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Socratik öğrenme temelli öğrenci merkezli iletişimsel.
Temel Kaynaklar
Ders Kitabı: Texts from different sources:Dynamic Presentations, Mark Powel, Cambridge University Press, Academic Speaking Skills, Blackswan Language Series, Presenting: Deliver Presentations with Confidence, Collins EAP
Diğer Kaynaklar
Derlame Ders Notları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Introduction
Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
2. Hafta
Parts of a presentation: Effective Introduction Techniques
Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
3. Hafta
Parts of a presentation: Effective Body development
Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
4. Hafta
Parts of a presentation: Effective Closing Techniques
Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
5. Hafta
The use of Visual Aids in a professional presentation
Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
6. Hafta
Transition expression for Smooth Structure
Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
7. Hafta
The use of facts and figures in a professional presentation
Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
8. Hafta
MIDTERM EXAM
9. Hafta
How to handle “Question and Answer session” in a presentation and evaluation criteria
Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
10. Hafta
Using citation techniques
Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
11. Hafta
Pair presentations in line with graduation project
Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
12. Hafta
Pair presentations in line with graduation project
Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
13. Hafta
Pair presentations in line with graduation project
Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
14. Hafta
Pair presentations in line with graduation project
Öğrenci merkezli, karma öğretim yöntemi
15. Hafta
Final
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
30
ÖÇ-1
Öğrenciler uygun duruş, göz teması ve ses kullanımı ile bir sunum yapabilecekler.
ÖÇ-2
Öğrenciler sunumlarında etkili bir açılış ve kapanış konuşması yapabileceklerdir.
ÖÇ-3
Öğrenciler uygun geçiş ifadeleri ile bir sunumun giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini oluşturabilecekler.
ÖÇ-4
Öğrenciler grafik ve diyagram gibi görselleri etkin bir şekilde kullanabilecekler.
ÖÇ-5
Öğrencier mezuniyet projesine uygun bir sunum yapabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.