Programlama dilleri, türleri ve hangi problemlere uyguladıkları hakkında bilgi edinme. Programlama dillerinde deneyim kazanma, programlama becerisini artırma.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr.Ögr.Üyesi İsmail KOÇ
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
ÇARŞAMBA, 09:00, ATAKÖY CAMPUS 2B 3-5-7-9
Görüşme Saatleri ve Yeri
ÇARŞAMBA, 15:00-17:00, ATAKÖY KAMPÜS 2A09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
- Concepts of Programming Languages, 10/e; Robert W. Sebesta; Addison-Wesley, 2013; ISBN-10: 0131395319 | ISBN-13: 9780131395312.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
2. Hafta
Sözdizimi ve Anlamsal Yapı
3. Hafta
Sözdizimi ve Sözcüksel Analiz
4. Hafta
İsimler, Bağlanma, Tür Kontrolü ve Kapsam
5. Hafta
Veri Türleri
6. Hafta
İfadeler ve Atama Deyimleri, *Proje Atama
7. Hafta
Deyim-Düzeyinde Kontrol Yapıları
8. Hafta
Alt yordamlar
9. Hafta
Soyut Veri Yapıları
10. Hafta
Midterm, Lab Sınavı
11. Hafta
Nesneye Yönelik Programlama Desteği
12. Hafta
Eş Zamanlılık ve Aykırı Durumların Kontrolü
13. Hafta
Fonksiyonel Programlama Dilleri
14. Hafta
Mantıksal Programlama Dilleri
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
55
ÖÇ-1
soyutlama mekanizması, türler ve kapsam
ÖÇ-2
programlama dillerinin tasarım ve gerçekleştirimi
ÖÇ-3
farklı programlama ilkeleri
ÖÇ-4
dilleri geliştirme amaçlarına uygun kullanma
ÖÇ-5
programlama dillerinin karşılaştırmalı analizi
ÖÇ-6
programlama yeteneklerini geliştirme
ÖÇ-7
bellek yönetimi
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.