Lisans
Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Mantıksal Tasarım

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EE3202 Mantıksal Tasarım 4/0/0 SA 6
Dersin Amacı
Bilgisayar donanımı konusunda en temel ve yaşamsal konuları kapsamaktadır. Öğrencilere Boole Cebri ve sayısal devre tasarımı konusunda teknik, yöntem ve metodolji kazandırmaktır. En basitinden tek bir flip flop ile yapılabilecek mantıksal devre tasarımından, içerisinde PLA veya PAL'in kullanıldığı bir mikroişlemci tasarımına kadar mantıksal devre tasarımı ve analizini öğretmektir. Kombinezonsal devreler, ardışıl devreler, bellek birimleri, sayıcılar, saklayıcılar, programlanabilir mantıksal devreler gibi konularda, öğrencilere, mühendislik düzeyinde bilgi ve deneyim kazandırmaktır. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Sözlü anlatım

- Devre Analizi ve Tasarımı Uygulaması

- Fiziksel Lab. Uygulaması
Temel Kaynaklar - Çölkesen, R., (3rd edi. 2013), Logic Circuit Design, Papatya Publishing House, İstanbul,

- Mano, M., (2202), Digital Design, Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Mantıksal Devre/ Lojik Devre Temeleri Sözlü anlatım
2. Hafta İşaretler ve Analog Dijital Dönüşüm Sözlü anlatım ve uygulama
3. Hafta Sayı Sistemleri ve Kodlama Sözlü anlatım ve uygulama
4. Hafta Boole Cebri Teoremleri ve aksiyomları Sözlü anlatım ve uygulama
5. Hafta Lojik İfadelerin İndirgenmesi: Boole Cebri ile Sözlü anlatım ve laboratuvar uygulaması
6. Hafta Lojik İfadelerin İndirgenmesi: Karnaugh Haritası ile Sözlü anlatım ve laboratuvar uygulaması
7. Hafta Kombinezonsal Devreler Sözlü anlatım ve laboratuvar uygulaması
8. Hafta Kombinezonsal Devre Örnekleri ve Uygulamalar Sözlü anlatım ve laboratuvar uygulaması
9. Hafta Lojik devre elemanları: MUX, decoder, encoder Sözlü anlatım ve laboratuvar uygulaması
10. Hafta Midterm
11. Hafta Programlanabilir Kombinezonsal Devreler: PAL, PLA, PROM, EPROM, EEROM vs. Sözlü anlatım ve laboratuvar uygulaması
12. Hafta Ardışıl devreler: Asenkron, senkron, durum diyagramları, FF'lar Sözlü anlatım ve laboratuvar uygulaması
13. Hafta Saklayıcı, sayıcı ve bellek elemanları Sözlü anlatım ve laboratuvar uygulaması
14. Hafta Ardışıl devre tasarım yöntemleri Sözlü anlatım ve laboratuvar uygulaması
15. Hafta Ardışıl devre uygulamaları: Örnek tasarımlar Sözlü anlatım ve laboratuvar uygulaması
16. Hafta Bilgisayar destekli mantıksal tasarım Sözlü anlatım ve laboratuvar uygulaması
17. Hafta Bilgisayar destekli mantıksal tasarım örnekleri Sözlü anlatım ve laboratuvar uygulaması
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 5
Lab. 1 25
Final 1 40


ÖÇ-1Boole Cebri'nin anlaşılması ve kullanılması
ÖÇ-2Sayısal devre tasarımının mühendislik düzeyinde gerçekleştirilebilmesi
ÖÇ-3Mantıksal tasarım ilkelerinin mühendislik problemlerine uygulanabilmesi
ÖÇ-4Optimum mühendislik tasarımı gerçekleştirebilme
ÖÇ-5Donanımsal tasarımın diğer alanlarla ilişkilendirilmesi
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5