Bu mühendislik dersi, yenilenebilir enerji teknolojilerine ve uygulamalarına giriş niteliğindedir. Dersin amacı mühendislik/fen bilimi öğrencilerine yenilenebilir enerjinin temel kavramlarını vermektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma, demonstrasyon, vb.
Temel Kaynaklar
Vaughn Nelson, “Introduction to Renewable Energy”, CRC Press, 2011.
Diğer Kaynaklar
Aldo V. da Rosa, “Fundamentals of Renewable Energy Processes”, Academic Press, 2005.
Fanchi, John R., ”Energy: Technology and Directions for the Future” Elsevier Academic Press, 2004.
Gilbert M. Masters, “Renewable and Efficient Electric Power Systems”, Wiley-IEEE Press, 2004.
Jefferson W. Tester, Elisabeth M. Drake, Michael J. Driscoll, Michael W. Golay, William A. Peters, “Sustainable Energy: Choosing Among Options”, The MIT Press, 2005.
John Twidell, Tony Weir, Anthony D. Weir, “Renewable Energy Resources”, Taylor & Francis, 2005.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
Enerji
Sözlü anlatım
3. Hafta
Güneş
Sözlü anlatım
4. Hafta
Isı Transferi ve Depolanması
Sözlü anlatım
5. Hafta
Güneş Isınması ve Soğutması
Sözlü anlatım
6. Hafta
Photovoltaik
Sözlü anlatım
7. Hafta
Güneş Enerisinin Yoğunlaştırılması
Sözlü anlatım
8. Hafta
Rüzgar enerjisi
Sözlü anlatım
9. Hafta
Biyoenerji
Sözlü anlatım
10. Hafta
Jeotermal Enerji
Sözlü anlatım
11. Hafta
Su
Sözlü anlatım
12. Hafta
Enerjinin Depolanması
Sözlü anlatım
13. Hafta
Enerji Maliyetleri
Sözlü anlatım
14. Hafta
Enerji Maliyetleri
Sözlü anlatım
15. Hafta
Proje sunumu
16. Hafta
Proje sunumu
17. Hafta
Proje sunumu
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Değişik yenilenebilir enerji kaynakları hakkında bilgi edinmek.
ÖÇ-2
Yenilenebilir enerji kaynaklarının avantajlarını ve dezavantajlarını tartışabilmek.
ÖÇ-3
Yenilenebilir enerjinin uygulama alanlarını açıklayabilmek.
ÖÇ-4
Dünyanın günümüzde ve gelecekteki enerji tüketimini tanımlayabilme.
ÖÇ-5
Ekonominin önemli enerjiye bağlı sektörlerini tanımlayabilmek.
ÖÇ-6
Enerjinin elde edilmesinde ve kullanılmasındaki önemli sorunları tanımlayabilmek.
ÖÇ-7
Öğrencinin gelecekteki kariyeri icin yenilenebilir enerji kaynaklarina olan ilgisini arttırmak.
ÖÇ-8
Enerjinin üretimi ve tüketilmesiyle ilgili önemli çevresel faktörleri tanımlamak.
ÖÇ-9
Sürdürülebilir mühendislik çözümlerinin uygulanabilirliği için var olan zorunlukları kabul etmek.
ÖÇ-10
Matematik, bilim ve mühendislik bilgisini uygulayabilmek.
ÖÇ-11
Modern toplumlarda enerjinin etkisini anlayabilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.