Bu ders Biyomedikal Mühendisliği 'nin ana konularına giriş niteliğindedir.
- Ilkelerini vurgulamak
- problem tanımı (klinik ihtiyaç)
- BM alanının geliştirilmesi ve önemli buluşlar
- bilgi erişimi ve erişimi, bilimsel iletişim
- klinik mühendisliği ve endüstriyel faaliyet
- biyomedikal mühendislerinin etik ve sosyal sorumlulukları
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Biyomedikal mühendislerin mesleki faaliyetlerinde neler yaptıklarını açıklanıp ve tartışılması.
2. Biyolojik madde oluşturan temel bileşenlerle tanışma;moleküler ölçekten organ ölçeğine kadar.
3. Genelleştirilebilir mühendislik kavramlarını kavrayabilme ve uygulayabilme
Biyoloji ve tıpta bulunan sistemler. Sistemler, bunlarla sınırlı olmamak üzere takip etme:
O biyoteknoloji (hücresel ve moleküler)
O fizyolojik sistemler (doku ve organ seviyesi)
O biyomekanik ve malzemeler
O biyoelektronik ve bio görüntüleme
4. Öğrenilen kavramları çağdaş biyomedikal teknolojilere uygulayabilir ve potansiyel olarak
Biyomedikal mühendisliğinde yeni uygulamalar sentezleyebilme
Temel Kaynaklar
“Introduction to Biomedical Engineering,” John D. Enderle, Susan M. Blanchard, Joseph B. Bronzino, Academic Press, 2000.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Biyomedikal Mühendisliğinin Alanlarına Genel Bakış
2. Hafta
Biyomedikal Bilginin Alınması ve Düzenlenmesi
3. Hafta
Biyolojik Sinyaller: Kökeni, Ölçümü ve İşlenmesi
4. Hafta
Tıbbi Görüntüleme
5. Hafta
Teletıp ve Evde Bakım
6. Hafta
Kardiyovasküler Sistemin Biyomekaniği
7. Hafta
Kas İskelet Biyomekaniği
8. Hafta
Solunum Sisteminin Biyomekaniği
9. Hafta
Biyo-nano-teknoloji ve Doku Mühendisliği
10. Hafta
Tıbbi Optik
11. Hafta
Medikal Görüntü İşleme
12. Hafta
Klinik Düzeyde Biyomedikal Mühendislik
13. Hafta
Suni Doku ve Organlar
14. Hafta
Türkiye Biyomedikal Mühendisliği Endüstrisi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Biyomedikal mühendisliğinin matematiksel ve fiziksel temellerini ve bunların biyomedikal araçların tasarımına, biyolojik sistemlerin analizine ve sağlık bakımında teknolojik ilerlemeye nasıl uygulandığını kavrayabilme. Mühendislik bilgisinin toplumun menfaati için ahlaki açıdan sorumlu bir şekilde uygulanması gerektiğini anlamak.
ÖÇ-2
Alternatif varsayımları, yaklaşımları, prosedürleri, ödünleşmeleri ve mühendislik ve biyolojik problemlerle ilgili sonuçlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek.
ÖÇ-3
Biyomedikal enstrümantasyon, tıbbi görüntüleme, fizyolojik ölçüm, biyomedikal sinyal işleme, rehabilitasyon mühendisliği ve tıp bilişimi gibi çeşitli elektronik ve / veya bilgisayar tabanlı cihazlar ve yazılımlar dizayn etme.
ÖÇ-4
Bir laboratuvar egzersizi veya tasarım projesi gerçekleştiren öğrenci mühendislerinin küçük bir ekibini yönetmek; Bir ekibin çeşitli rollerine katılmak ve bu görevin yerine getirilmesine nasıl katkıda bulunduklarını anlamak
ÖÇ-5
Çalışmaları belgelemek ve proje sonuçlarını sunmak için yazılı ve sözlü iletişim kullanmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.