Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül F. Yelkenci, Dr.Öğr.Üyesi Gülce ÖĞRÜÇ ILDIZ
Asistanlar
Dr. Arş. Gör. Ertuğrul Bolcal
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı - Cuma 09:00-17:00 4 grup Hibrit
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Aysegul F. Yelkenci Salı 13:00 Cats canlı sohbet
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım
Sunum
Simülasyon Gösterimi
Deney
Temel Kaynaklar
H.D.Young and R.A.Freedman (2008), University Physics with Modern Physics 14th Edition, Pearson (Addison Wesley), 0-321-50130-6
Diğer Kaynaklar
University Physics 12. Baskısından Seçilmiş Çözümlü Sorular
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Birimler, Fiziksel Nicelikler ve Vektörler
Anlatım
2. Hafta
Düzgün Doğrusal Hareket
Laboratuvar: I.Deney
3. Hafta
İki ve Üç Boyutta Hareket
Laboratuvar: I.Deney
4. Hafta
Newton Hareket Kanunları
Laboratuvar: II.Deney
5. Hafta
Newton Hareket Kanunları
Laboratuvar: II.Deney
6. Hafta
Newton Hareket Kanunlarının Uygulanışı
Laboratuvar: III.Deney
7. Hafta
Newton Hareket Kanunlarının Uygulanışı
Laboratuvar: III.Deney
8. Hafta
İş ve Kinetik Enerji
Laboratuvar: IV.Deney
9. Hafta
Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu
Laboratuvar: IV.Deney
10. Hafta
Momentum, İtki ve Çarpışmalar
Laboratuvar: Telafi Deneyi
11. Hafta
Katı Cisimlerin Dönel Hareketi
Laboratuvar: Telafi Deneyi
12. Hafta
Katı Cisimlerin Dönel Hareketi
Anlatım
13. Hafta
Dönel Hareketin Dinamiği
Anlatım
14. Hafta
Denge
Anlatım
15. Hafta
Final Haftası
Sınav
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
45
Laboratuvar
4
10
Final
1
45
ÖÇ-1
Vektörlerin ve vektör bileşenlerinin kullanımı, vektörlerin toplanması çıkartılması, birim vektör notasyonunun kullanımı, skaler ve vektörel çarpımların kullanımı ve anlaşılması.
ÖÇ-2
Standart birimleri kullanarak fiziksel niceliklerin tanımlanması ve grafiklerinin yorumlanması.
ÖÇ-3
Düzgün doğrusal hareketin açıklanması, anlık doğrusal ivme ve doğrusal hızın tanımlanması, serbest düşmenin incelenmesi, değişen ivme ile düzgün doğrusal hareketin incelenmesi.
ÖÇ-4
Bir cismin hareketinin 2 ve 3 boyutta incelenmesi.
ÖÇ-5
Tekdüze ve tekdüze olmayan dairesel hareketin anlatılması.
ÖÇ-6
Hareket eden bir cismin hızının iki farklı referans sistemine göre karşılaştırılması.
ÖÇ-7
Doğanın dört temel kuvvetinin anlaşılması. Bir cisim üzerindeki net kuvvet ile cismin kütlesi ve ivmesi arasındaki ilişkinin anlaşılması, iki cismin birbirine uyguladığı kuvvetlerin ilişkilendirilmesi, Newton hareket yasalarının uygulanması.
ÖÇ-8
Bir kuvvet tarafından yapılan işin anlaşılması, iş-enerji kuramının kullanılması ve enerjinin korunumu yasasının incelenmesi.
ÖÇ-9
Momentumun korunumunun gerekliliklerinin incelenmesi ve momentumun çeşitli çarpışmaların araştırılmasında bir araç olarak kullanılması.
ÖÇ-10
Dönel hareketin incelenmesi ve doğrusal ile açısal hareketin ilişkilendirilmesi, torkun dönel hareketi nasıl sağladığının anlaşılması ve dönel hareket ile açısal momentumun ilişkilendirilmesi.
ÖÇ-11
Denge koşullarının tartışılması, gerilim ile gerinim arasındaki ilişkinin kurulması ve bunların Hooke kanunu ile birleştirilmesi.
ÖÇ-12
Mekanik kavramlarını içeren deneyler kurmak, veri almak, sonuçları analiz etmek ve yorumlamak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki
gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.