Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Erken Çocuklukta Toplumsal Cinsiyet

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0038 Erken Çocuklukta Toplumsal Cinsiyet 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının kendi toplumsal cinsiyet kalıp yargılarının farkına vararak toplumsal cinsiyet eşitliğine dair bakış açısı geliştirmeleri ve bir okul öncesi öğretmeni olarak sınıflarında nasıl daha eşitlikçi bir ortam yaratabilecekleri konusunda pedagojik yetkinlikler kazanmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Derste %70 devam zorunluluğu vardır. Dersi alan öğrenciler en fazla 4 hafta (%30) devamsızlık yapabilirler.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Sevcan YAĞAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri A Grubu Salı 10:00-11:50 BK A-201 B Grubu Salı 12:00-13:50 BK L-04
Görüşme Saatleri ve Yeri Doç.Dr.Sevcan Yağan Perşembe 09.00- 16.00 saatleri arasında
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay, beyin fırtınası.
Temel Kaynaklar  Erken Çocuklukta Cinsel Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet (Eğiten Kitap)

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Toplumsal Cinsiyette Temel Kavramlar - I Anlatım, soru-cevap, tartışma
2. Hafta Toplumsal Cinsiyette Temel Kavramlar - II Anlatım, soru-cevap, tartışma
3. Hafta Kuramlar - I Anlatım, soru-cevap, tartışma
4. Hafta Kuramlar - II Anlatım, soru-cevap, tartışma
5. Hafta Biyolojik Faktörler Anlatım, soru-cevap, tartışma
6. Hafta Ebeveyn Rölü Anlatım, soru-cevap, tartışma
7. Hafta Medya Anlatım, soru-cevap, tartışma
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Çocuk Yazını Anlatım, soru-cevap, tartışma
10. Hafta Öğretmen ve Eğitim Ortamı Anlatım, soru-cevap, tartışma
11. Hafta Oyun ve oyuncaklar Anlatım, soru-cevap, tartışma
12. Hafta Eşitliğe Dayalı Eğitim Etkinlikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
13. Hafta Eşitliğe Dayalı Eğitim Etkinlikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
14. Hafta Final Sınavı Sınav
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Toplumsal cinsiyet kalıp yargılarının farkına varır.
ÖÇ-2Toplumsal cinsiyet rollerini sorgular.
ÖÇ-3Cinsiyete ilişkin eşitlikçi bir bakış açısı kazanır
ÖÇ-4Öğrenme ortamlarını cinsiyet eşitliğine uygun şekilde düzenler
ÖÇ-5Sınıf yönetiminde eşitlikçi bir tutum sergiler
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5