Bu dersin amacı öğretmen adaylarının kendi toplumsal cinsiyet kalıp yargılarının farkına vararak toplumsal cinsiyet eşitliğine dair bakış açısı geliştirmeleri ve bir okul öncesi öğretmeni olarak sınıflarında nasıl daha eşitlikçi bir ortam yaratabilecekleri konusunda pedagojik yetkinlikler kazanmalarını sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Derste %70 devam zorunluluğu vardır. Dersi alan öğrenciler en fazla 4 hafta (%30) devamsızlık yapabilirler.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Sevcan YAĞAN
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
A Grubu Salı 10:00-11:50 BK A-201
B Grubu Salı 12:00-13:50 BK L-04
Görüşme Saatleri ve Yeri
Doç.Dr.Sevcan Yağan Perşembe 09.00- 16.00 saatleri arasında
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay, beyin fırtınası.
Temel Kaynaklar
Erken Çocuklukta Cinsel Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet (Eğiten Kitap)
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Toplumsal Cinsiyette Temel Kavramlar - I
Anlatım, soru-cevap, tartışma
2. Hafta
Toplumsal Cinsiyette Temel Kavramlar - II
Anlatım, soru-cevap, tartışma
3. Hafta
Kuramlar - I
Anlatım, soru-cevap, tartışma
4. Hafta
Kuramlar - II
Anlatım, soru-cevap, tartışma
5. Hafta
Biyolojik Faktörler
Anlatım, soru-cevap, tartışma
6. Hafta
Ebeveyn Rölü
Anlatım, soru-cevap, tartışma
7. Hafta
Medya
Anlatım, soru-cevap, tartışma
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Çocuk Yazını
Anlatım, soru-cevap, tartışma
10. Hafta
Öğretmen ve Eğitim Ortamı
Anlatım, soru-cevap, tartışma
11. Hafta
Oyun ve oyuncaklar
Anlatım, soru-cevap, tartışma
12. Hafta
Eşitliğe Dayalı Eğitim Etkinlikleri
Anlatım, soru-cevap, tartışma
13. Hafta
Eşitliğe Dayalı Eğitim Etkinlikleri
Anlatım, soru-cevap, tartışma
14. Hafta
Final Sınavı
Sınav
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Toplumsal cinsiyet kalıp yargılarının farkına varır.
ÖÇ-2
Toplumsal cinsiyet rollerini sorgular.
ÖÇ-3
Cinsiyete ilişkin eşitlikçi bir bakış açısı kazanır
ÖÇ-4
Öğrenme ortamlarını cinsiyet eşitliğine uygun şekilde düzenler
ÖÇ-5
Sınıf yönetiminde eşitlikçi bir tutum sergiler
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.