Öğrencilerin öğrenme güçlüklerini, nedenlerini, tanılanma ölçütlerini ve değerlendirme sürecini, erken çocukluk ve okul öncesi dönemde öğrenme güçlüğü gösteren çocukların özelliklerini ve ilköğretim yıllarında öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okuma, yazma, matematik ve sosyal beceri problemlerini tanımlayabilmeleri ile özel yetenek tanımlarını, kuramsal yaklaşımları, özel yetenekli öğrencilerin özelliklerini, gelişimlerini ve tanılama süreçlerini tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İzlence & Derse Giriş & Video
Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
2. Hafta
Özel Öğrenme Güçlüğüne Giriş
Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
3. Hafta
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Özellikleri
Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
4. Hafta
Erken Çocukluk Dönemi Öğrenme Güçlüğü Belirtileri
Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
5. Hafta
Öğrenme Güçlüğü Olma Riski Taşıyan Öğrencilere Yönelik Değerlendirme Süreçleri
Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
6. Hafta
Öğrenme Güçlüğü Tanılama Süreci
Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
7. Hafta
Özel Öğrenme Güçlüğünün Değerlendirilmesi
Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
8. Hafta
Öğrenme Güçlüğü ve Okuma
Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
9. Hafta
arasınav
10. Hafta
Öğrenme Güçlüğü ve Yazılı Anlatım
Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
11. Hafta
Öğrenme Güçlüğü ve Matematik
Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
12. Hafta
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler için Okulda Başarının Temelleri
Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
13. Hafta
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler için Geçiş Hizmetleri
Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
14. Hafta
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler için Yardımcı Teknolojiler
Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
15. Hafta
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerin Gelecek Kaygıları
Konu anlatımı, soru-cevap-tartışma
16. Hafta
final
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Öğrenme güçlüğünü tanımlar.
ÖÇ-2
Öğrenme güçlüğüne yol açan nedenleri tanımlar.
ÖÇ-3
Öğrenme güçlüğü ile tanılanma ölçütlerini ve değerlendirme sürecini tanımlar
ÖÇ-4
Erken çocukluk ve okul öncesi dönemde öğrenme güçlüğü gösteren çocukların özelliklerini tanımlar.
ÖÇ-5
İlköğretim yıllarında öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okuma problemlerini tanımlar.
ÖÇ-6
İlköğretim yıllarında öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin yazma problemlerini tanımlar.
ÖÇ-7
İlköğretim yıllarında öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin matematik problemlerini tanımlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.