Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ekonomi ve Girişimcilik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EGK 0013 Ekonomi ve Girişimcilik 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
 Bu dersin temel amacı, girişimciliğin mikro ve makro düzeyde katkısının incelenmesi ile birlikte, fikrin ortaya atıldığı andan itibaren ticarileşmesine kadar geçen süreci girişimciliğe dair temel metodoloji çerçevesinde nasıl ele alındığını gösterebilmektedir. Bunun yanında Türkiye özelinde ve Dünya genelinde iyi uygulama örnekleri ile bu sürecin daha iyi anlaşılması ve zihinlerde canlandırılması hedeflenmektedir.  


Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Artür Yetvart Mumcu Örgün
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Randevu üzerine görüşme talepleri değerlendirilmektedir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
Temel Kaynaklar Bruce R. Barringer & R. Duane Ireland, Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Global Edition (6th ed.) Pearson. 
Diğer Kaynaklar
1. Eric Ries (2012). Yalın Yeni Girişim: Bugünün girişimcileri sürekli yeniliği kullanarak çok başarılı işleri nasıl ortaya çıkarır? Özyeğin Üniversitesi yayınları.
2. Alexander Osterwalder ve Yves Pigneur (2016). İş Modeli Üretimi: Optimist.
3. Steve Blank (2017). Girişimcinin El Kitabı: Boyut yayınları.
4. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi (2016). Kahraman Çatı (ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
5. Girişimcilik Sözlüğü V.2. (2020). ARİNKOM, TTO Yayınları.
6. GEK (Girişimcilik el kitabı)- KOSGEB
7. Mustafa Ergen. Girişimci Kapital: Silikon Vadisi Tarihi ve Startup Ekonomisi, Alfa Yayınları. 
8. İlker Köksal. Founders’ FAQ (Girişimcinin en sık sorduğu sorular). Elma Yayınevi. 
 

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta GİRİŞ VE ORYANTASYON KONU (lar): Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temellerini anlamak. Girişimciliğin mikro ve makro boyuttaki katkılarının tartışılması ve girişimciliğin günümüz dünyasında artan önemi. Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
2. Hafta Girişimci kimdir? Girişimcilik nedir, tanımlayabilir miyiz? Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
3. Hafta Fikir üretimi- fırsatları değerlendirme Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
4. Hafta Girişimcilikte takım oluşturma ve önemi Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
5. Hafta İş fikri temellendirme aracı: “İş Modeli Kanvası” Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
6. Hafta İş Modeli Kanvası Uygulamaları Uygulama örnekleri ile sınıf içi tartışma ve uygulama
7. Hafta ARA SINAV Sınav
8. Hafta YALIN YENİ GİRİŞİM METODOLOJİSİ Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
9. Hafta Fizibilite analizi (Yapılabilirlik analizi) Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
10. Hafta Rekabet analizi Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
11. Hafta İŞ PLANI: İş Planı nedir- ne işe yarar- hangi aşamada kullanılır? İş Planı ve İş modeli kanvası arasındaki temel farklar nelerdir? Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
12. Hafta GİRİŞİM FİNANSMANI Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
13. Hafta GİRİŞİMCİLİK EKOSİSTEMİ MODELİ: PAYDAŞLARI VE GÜNCEL KONULAR Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
14. Hafta İŞ MODELİ KANVASI PROJE SUNUMALARI Sunum-4’ PITCHING (DEMO DAY)
15. Hafta Ölçme ve Değerlendirme Final Sınavı ve dönem sonu değerlendirmeleri
16. Hafta Ölçme ve Değerlendirme Final Sınavı ve dönem sonu değerlendirmeleri
17. Hafta Ölçme ve Değerlendirme Final Sınavı ve dönem sonu değerlendirmeleri
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Girişimciliğin günümüz dünyası için önemini kavrayacak; neden Türkiye’de ve dünyada bu kadar desteklenen bir olgu olduğunu sorgulayacaklardır.
ÖÇ-2Yeni bir girişimin yaratılma sürecini gözlemleyerek, bu süreçte fırsatların nasıl keşfedildiğini idrak edeceklerdir.
ÖÇ-3Herhangi bir (yeni) fikrin hayata geçirilmeden önce yapılması gerekli fizibilite analizlerini yürütüp, raporlayabileceklerdir. Bu süreçte gerekli değişikliklerin ne zaman ve nerede yapılması gerektiğini de tespit edebileceklerdir.
ÖÇ-4İş modeli kanvasını tüm bileşenleri ile analiz edebilecek ve her bir bileşene dair öneriler geliştirebileceklerdir.
ÖÇ-5Etkili ve akılcı iş planı hazırlayarak, bunun önemli bir iletişim aracı olduğunun farkına varacaklardır.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5