Bu dersin temel amacı, girişimciliğin mikro ve makro düzeyde katkısının incelenmesi ile birlikte, fikrin ortaya atıldığı andan itibaren ticarileşmesine kadar geçen süreci girişimciliğe dair temel metodoloji çerçevesinde nasıl ele alındığını gösterebilmektedir. Bunun yanında Türkiye özelinde ve Dünya genelinde iyi uygulama örnekleri ile bu sürecin daha iyi anlaşılması ve zihinlerde canlandırılması hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Artür Yetvart Mumcu Örgün
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Randevu üzerine görüşme talepleri değerlendirilmektedir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
Temel Kaynaklar
Bruce R. Barringer & R. Duane Ireland, Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures, Global Edition (6th ed.) Pearson.
Diğer Kaynaklar
1. Eric Ries (2012). Yalın Yeni Girişim: Bugünün girişimcileri sürekli yeniliği kullanarak çok başarılı işleri nasıl ortaya çıkarır? Özyeğin Üniversitesi yayınları.
2. Alexander Osterwalder ve Yves Pigneur (2016). İş Modeli Üretimi: Optimist.
3. Steve Blank (2017). Girişimcinin El Kitabı: Boyut yayınları.
4. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi (2016). Kahraman Çatı (ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
7. Mustafa Ergen. Girişimci Kapital: Silikon Vadisi Tarihi ve Startup Ekonomisi, Alfa Yayınları.
8. İlker Köksal. Founders’ FAQ (Girişimcinin en sık sorduğu sorular). Elma Yayınevi.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
GİRİŞ VE ORYANTASYON
KONU (lar):
Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temellerini anlamak.
Girişimciliğin mikro ve makro boyuttaki katkılarının tartışılması ve girişimciliğin günümüz dünyasında artan önemi.
Uygulama örnekleri ile sınıf içi tartışma ve uygulama
7. Hafta
ARA SINAV
Sınav
8. Hafta
YALIN YENİ GİRİŞİM METODOLOJİSİ
Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
9. Hafta
Fizibilite analizi (Yapılabilirlik analizi)
Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
10. Hafta
Rekabet analizi
Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
11. Hafta
İŞ PLANI: İş Planı nedir- ne işe yarar- hangi aşamada kullanılır? İş Planı ve İş modeli kanvası arasındaki temel farklar nelerdir?
Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
12. Hafta
GİRİŞİM FİNANSMANI
Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
13. Hafta
GİRİŞİMCİLİK EKOSİSTEMİ MODELİ: PAYDAŞLARI VE GÜNCEL KONULAR
Konu anlatımı-sınıf içi tartışma-sunum
14. Hafta
İŞ MODELİ KANVASI PROJE SUNUMALARI
Sunum-4’ PITCHING (DEMO DAY)
15. Hafta
Ölçme ve Değerlendirme
Final Sınavı ve dönem sonu değerlendirmeleri
16. Hafta
Ölçme ve Değerlendirme
Final Sınavı ve dönem sonu değerlendirmeleri
17. Hafta
Ölçme ve Değerlendirme
Final Sınavı ve dönem sonu değerlendirmeleri
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Girişimciliğin günümüz dünyası için önemini kavrayacak; neden Türkiye’de ve dünyada bu kadar desteklenen bir olgu olduğunu sorgulayacaklardır.
ÖÇ-2
Yeni bir girişimin yaratılma sürecini gözlemleyerek, bu süreçte fırsatların nasıl keşfedildiğini idrak edeceklerdir.
ÖÇ-3
Herhangi bir (yeni) fikrin hayata geçirilmeden önce yapılması gerekli fizibilite analizlerini yürütüp, raporlayabileceklerdir. Bu süreçte gerekli değişikliklerin ne zaman ve nerede yapılması gerektiğini de tespit edebileceklerdir.
ÖÇ-4
İş modeli kanvasını tüm bileşenleri ile analiz edebilecek ve her bir bileşene dair öneriler geliştirebileceklerdir.
ÖÇ-5
Etkili ve akılcı iş planı hazırlayarak, bunun önemli bir iletişim aracı olduğunun farkına varacaklardır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.