1. Aile eğitimi ve katılımı tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.
2. Çeşitli aile eğitimi ve katılımı modellerini analiz eder.
3. Çeşitli aile eğitimi model ve kuramlarını karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları değerlendirir.
4. Aile eğitimi ve katılımı konusunda etkinlikler planlar.
5. Aile eğitimi ve katılımını etkileyen unsurları tartışabilir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Erhan ALABAY
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
A Perşembe 11:00-12:50 A Blok 5.Kat Derslik 504
B Perşembe 13:00-14:50 A Blok 5.Kat Derslik 504
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 10:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Okuma, ödev hazırlama
Temel Kaynaklar
Temel, F. (2010). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Anı Yayıncılık, Ankara.
Aksoy, A. B. (2016). Aile Eğitimi ve Katılımı-Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim. Hedef Yayıncılık, Ankara.
Diğer Kaynaklar
Cüceloğlu, D. (2017). Geliştiren Anne Baba. Remzi Kitabevi, İstanbul
Gordon, T. (2009). Etkili Anne Baba Eğitiminde Uygulamalar. Profil, İstanbul
Konu ile ilgili güncel makaleler (2019 ve sonrası)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, ders tanıtımı, ödev konularının belirlenmesi
Anlatım, tartışma, demonstrasyon
2. Hafta
Aile ve Aile İle İlgili Temel Kavramlar
Anlatım, örnek olay, tartışma
3. Hafta
Aile ve Aile İle İlgili Temel Kavramlar
Anlatım, örnek olay, tartışma
4. Hafta
Aile Eğitiminin Tarihçesi ve Etkili Aile Okul Toplum ilişkileri
Anlatım, örnek olay, tartışma
5. Hafta
Ebeveynlik ille İlgili Kuramlar ve Araştırmalar
Anlatım, Bireysel çalışma ve sunum
6. Hafta
Ebeveynlik ille İlgili Kuramlar ve Araştırmalar
Anlatım, Bireysel çalışma ve sunum
7. Hafta
Aile Bireylerinin Hakları, Aile ile İlgili Yasalar ve Etik Kurallar
Anlatım, örnek olay, tartışma
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Aile Bireylerinin Hakları, Aile ile İlgili Yasalar ve Etik Kurallar
Anlatım, örnek olay, tartışma
10. Hafta
Erken Eğitim ve Destek Programları
Anlatım, örnek olay, tartışma
11. Hafta
Aile Görüşmeleri
Anlatım, örnek olay, tartışma
12. Hafta
Aile Eğitimi Programları
Anlatım, örnek olay, tartışma
13. Hafta
Aile Katılımı Çalışmaları
Anlatım, örnek olay, tartışma
14. Hafta
Aile Eğitimi ve Katılımı ile İlgili Güncel Makalelerin Tartışılması
Anlatım, bireysel çalışma ve sunum ve tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
40
ÖÇ-1
Aile eğitimi ve katılımı tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2
Çeşitli aile eğitimi ve katılımı modellerini analiz eder.
ÖÇ-3
Çeşitli aile eğitimi model ve kuramlarını karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları değerlendirir.
ÖÇ-4
Aile eğitimi ve katılımı konusunda etkinlikler planlar.
ÖÇ-5
Aile eğitimi ve katılımını etkileyen unsurları tartışabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.