Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Aile Eğitimi ve Katılımı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 0001 Aile Eğitimi ve Katılımı 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı

1. Aile eğitimi ve katılımı tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.

2. Çeşitli aile eğitimi ve katılımı modellerini analiz eder.

3. Çeşitli aile eğitimi model ve kuramlarını karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları değerlendirir.

4. Aile eğitimi ve katılımı konusunda etkinlikler planlar.



5. Aile eğitimi ve katılımını etkileyen unsurları tartışabilir.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Erhan ALABAY
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri A Perşembe 11:00-12:50 A Blok 5.Kat Derslik 504 B Perşembe 13:00-14:50 A Blok 5.Kat Derslik 504
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, 10:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Okuma, ödev hazırlama
Temel Kaynaklar Temel, F. (2010). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Anı Yayıncılık, Ankara.

Aksoy, A. B. (2016). Aile Eğitimi ve Katılımı-Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim. Hedef Yayıncılık, Ankara.

Diğer Kaynaklar  Cüceloğlu, D. (2017). Geliştiren Anne Baba. Remzi Kitabevi, İstanbul

Gordon, T. (2009). Etkili Anne Baba Eğitiminde Uygulamalar. Profil, İstanbul

Konu ile ilgili güncel makaleler (2019 ve sonrası)
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, ders tanıtımı, ödev konularının belirlenmesi Anlatım, tartışma, demonstrasyon
2. Hafta Aile ve Aile İle İlgili Temel Kavramlar Anlatım, örnek olay, tartışma
3. Hafta Aile ve Aile İle İlgili Temel Kavramlar Anlatım, örnek olay, tartışma
4. Hafta Aile Eğitiminin Tarihçesi ve Etkili Aile Okul Toplum ilişkileri Anlatım, örnek olay, tartışma
5. Hafta Ebeveynlik ille İlgili Kuramlar ve Araştırmalar Anlatım, Bireysel çalışma ve sunum
6. Hafta Ebeveynlik ille İlgili Kuramlar ve Araştırmalar Anlatım, Bireysel çalışma ve sunum
7. Hafta Aile Bireylerinin Hakları, Aile ile İlgili Yasalar ve Etik Kurallar Anlatım, örnek olay, tartışma
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Aile Bireylerinin Hakları, Aile ile İlgili Yasalar ve Etik Kurallar Anlatım, örnek olay, tartışma
10. Hafta Erken Eğitim ve Destek Programları Anlatım, örnek olay, tartışma
11. Hafta Aile Görüşmeleri Anlatım, örnek olay, tartışma
12. Hafta Aile Eğitimi Programları Anlatım, örnek olay, tartışma
13. Hafta Aile Katılımı Çalışmaları Anlatım, örnek olay, tartışma
14. Hafta Aile Eğitimi ve Katılımı ile İlgili Güncel Makalelerin Tartışılması Anlatım, bireysel çalışma ve sunum ve tartışma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 14 10
Final 1 40


ÖÇ-1Aile eğitimi ve katılımı tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ-2Çeşitli aile eğitimi ve katılımı modellerini analiz eder.
ÖÇ-3Çeşitli aile eğitimi model ve kuramlarını karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları değerlendirir.
ÖÇ-4Aile eğitimi ve katılımı konusunda etkinlikler planlar.
ÖÇ-5Aile eğitimi ve katılımını etkileyen unsurları tartışabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5