Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Bireysel uygulama yapılacak bir derstir. Kariyer planlama ve iş araştırmalarına stratejik bir yaklaşım sağlar.

Kariyer planlama nedir? Kariyer planlama ve gelişimi konusunda farkındalık yaratmak
Kariyer safhaları
Mesleki eğilimler ve meslek örnekleri
Dünyadaki kariyer eğilimleri
iş dünyasının yeni mezunlardan beklentileri
Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri
Etkili bir iş görüşmesi nasıl yapılır? Mülakat teknikleri ile ilgili bilgilendirme
İnternet kanalı ile ilgili iş başvurusu ve şirketlerin web sayfalarındaki iş başvuru formlarının incelenmesi
Performans yönetiminin esasları ve çalışanların gelişimine etkisi
Zaman yönetimi nedir? Nasıl etkin kullanılır?
Mesleki etik
Sözlü ve yazılı iletişim esasları
İş dünyasından profesyonel bakış
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kariyer Yönetimi nedir?
2. Hafta Kariyer Planlama ve Gelişimi
3. Hafta Kariyer safhaları : Kişisel tercihlerini bilmek
4. Hafta Dünyaki kariyer eğilimleri
5. Hafta İş dünyasının yeni mezunlardan beklentileri
6. Hafta İş dünyasından profesyonel ziyaretçi
7. Hafta Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri
8. Hafta Etkileyici bir iş görüşmesi nasıl yapılır? Mülakat teknikleri ile ilgili bilgiler
9. Hafta Europass özgeçmişin nasıl doldurulacağını öğrenmek. İnternet aracılığıyla iş başvurusundabulunmayı ve şirketlerin web sayfalarındaki iş başvuru formlarının nasıl doldurulacağını öğrenmek.
10. Hafta Performans Yönetiminin temel kavramları
11. Hafta Zaman yönetimi
12. Hafta Profesyonel etik; Mesleki etik nedir? Duygusal Taciz (mobbing) önlemek?
13. Hafta Sözlü ve yazılı iletişim
14. Hafta İlişki yönetimi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 50
Derse Devam / Katılım 1 50


ÖÇ-1İş dünyasındaki farkındalık oluşturmak
ÖÇ-2Kariyer planlamadaki sorunları ve fırsatları seçmek
ÖÇ-3İş dünyasındaki profesyonellerin deneyimlerini öğrenciler ile paylaşmak
ÖÇ-4Öğrencilere Kariyer planlamada yeteneklerini, güçlü yönlerini ve ilgi alanlarını belirlemenin önemini vurgulamak
ÖÇ-5Öğrencilerin kendi etkin kariyer planlarını oluşturmalarını sağlamak
ÖÇ-6Yeni mezunlar için gerçekçi kariyer hedefleri belirlemek
ÖÇ-7Öğrencilere etkin bir özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlatmak
ÖÇ-8Öğrencilere iş görüşmelerindeki performanslarını artırmak için ipuçları vermek; üslup, kıyafet, vücut dili, konularında bilgilendirmek.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--