Bu dersin amacı; öğrencilerin; erken çocukluk eğitiminde gelişim dönemlerini bilmesi ve gelişim görevlerini kavramasını; erken çocukluk dönemi öğretmeninin özelliklerini bilmesini, erken çocukluk eğitimi kurumları ve bu kurumların fiziksel ve eğitsel donanımları konusunda bilgi sahibi olmasını, Erken çocukluk dönemi çocuğunun genel özellikleri, erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcıları tanımasını, erken çocukluk dönemi çocuğuna yönelik eğitim programlarını tanımasını, erken çocukluk dönemi çocuğunun eğitiminde ailenin rolü ve katılımının önemini kavramasını sağlamaktır.
Tanışma, Ders içeriği hakkında bilgilendirme
Neden bu bölümü seçtiniz? Gerekçeler
Çocuk Hakları Bildirgesi dört temel ilke
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
2. Hafta
Çocuk Hakları Sözleşmesi
Çocukluğun tarihi
Neden erken çocukluk eğitimi önemli ve gereklidir? Neden yaygınlaşmalı? Erken çocukluk dönemindeki çocuğun temel özellikleri ve gereksinimleri nelerdir?
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
3. Hafta
Erken çocukluk eğitimi ile ilgili düşünürler –kuramcılar (Piaget, Vygotsky, Montessori)
Eğitimci özellikleri
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
4. Hafta
Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitiminin Tarihçesi ve Bugünkü Durumu.
Erken çocukluk dönemi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş, anasınıfı, vb.) Erken çocukluk eğitim kurumlarının özellikleri
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
5. Hafta
Erken Çocukluk Eğitiminde Nitelik
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
6. Hafta
Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşım ve Modelleri (Reggio Emilia, Montessori, Waldorf, Head Start, High Scope)
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
7. Hafta
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ve Özellikleri
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
8. Hafta
Ara Değerlendirme (Proje ödevi grupların belirlenmesi)
Grup çalışması
9. Hafta
Erken Çocukluk Ortamları, Öğrenme Merkezleri
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
10. Hafta
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programında Aile Katılımı, OBADER
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
11. Hafta
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ve Değerlendirme, Portfolyo
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
12. Hafta
Proje Sunumları
Grup çalışması
13. Hafta
Proje Sunumları
Grup çalışması
14. Hafta
Proje Sunumları
Grup çalışması
15. Hafta
Projelerin teslimi
Değerlendirme
16. Hafta
Projelerin değerlendirilmesi
Sınav
17. Hafta
Projelerin değerlendirilmesi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
40
Derse Devam / Katılım
14
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Erken çocukluk eğitiminde gelişim dönemlerini ve gelişim görevlerini bilir.
ÖÇ-2
Erken çocukluk dönemi öğretmenin, erken çocukluk eğitimi kurumunun ve bu kurumda çalışan personelin özelliklerini bilir.
ÖÇ-3
Erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcıları tanır.
ÖÇ-4
Erken çocukluk dönemi çocuğuna yönelik eğitim programını ve özelliklerini tanır.
ÖÇ-5
Erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişim alanlarına göre genel özelliklerini tanır.
ÖÇ-6
Erken çocukluk dönemi çocuğunun eğitiminde ailenin rolü ve katılımının önemini kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.