Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Erken Çocukluk Eğitimine Giriş

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 1001 1 Erken Çocukluk Eğitimine Giriş 3/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin; erken çocukluk eğitiminde gelişim dönemlerini bilmesi ve gelişim görevlerini kavramasını; erken çocukluk dönemi öğretmeninin özelliklerini bilmesini, erken çocukluk eğitimi kurumları ve bu kurumların fiziksel ve eğitsel donanımları konusunda bilgi sahibi olmasını, Erken çocukluk dönemi çocuğunun genel özellikleri, erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcıları tanımasını, erken çocukluk dönemi çocuğuna yönelik eğitim programlarını tanımasını, erken çocukluk dönemi çocuğunun eğitiminde ailenin rolü ve katılımının önemini kavramasını sağlamaktır. 
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Emine Hande Aydos
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 09:00-11:50, 12:00-14:50, Basınekspres Yerleşkesi A-601/A201
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 15.00-16.00, Basınekspres Yerleşkesi B Blok 10. Kat
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve Sunma
Beyin Fırtınası
Temel Kaynaklar

     Avcı, N. ve Toran, M. (2012). Okul Öncesi Eğitime Giriş, Ankara: Eğiten Yayıncılık

      Haktanır, G. (Ed.)(2007). Okul öncesi eğitime giriş. Ankara: ANI Yayıncılık

Morrison, G.S. (2003) Fundamentals of Early Childhood Education, Third Edition, New Jersey:Pearson Education Inc.

Anning, A, Cullen J., and Fleer, M. (Eds) (2004). Early Childhood Education:Society and Culture, London: Sage Publications.

Krogh, S. and Slentz, K. (2001). Early Childhood Education : Yesterday, Today, and Tomorrow, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.

Lascarides, V. C. and Hinitz, B. (2000). History of Early Childhood Education, New York: Falmer Press.

Diğer Kaynaklar

Poyraz, H. ve Dere, H. (2003). Okul öncesi eğitimin ilke ve yöntemleri. Ankara: ANI Yayıncılık

Oktay A. (1999).Yaşamın Sihirli Yılları, İstanbul: Epsilon Yayıncılık,

 

http://tegm.meb.gov.tr/www/okul-oncesi-egitimin-guclendirilmesi-projesi/icerik/3

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, Ders içeriği hakkında bilgilendirme Neden bu bölümü seçtiniz? Gerekçeler Çocuk Hakları Bildirgesi dört temel ilke Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
2. Hafta Çocuk Hakları Sözleşmesi Çocukluğun tarihi Neden erken çocukluk eğitimi önemli ve gereklidir? Neden yaygınlaşmalı? Erken çocukluk dönemindeki çocuğun temel özellikleri ve gereksinimleri nelerdir? Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
3. Hafta Erken çocukluk eğitimi ile ilgili düşünürler –kuramcılar (Piaget, Vygotsky, Montessori) Eğitimci özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
4. Hafta Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitiminin Tarihçesi ve Bugünkü Durumu. Erken çocukluk dönemi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş, anasınıfı, vb.) Erken çocukluk eğitim kurumlarının özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
5. Hafta Erken Çocukluk Eğitiminde Nitelik Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
6. Hafta Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşım ve Modelleri (Reggio Emilia, Montessori, Waldorf, Head Start, High Scope) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
7. Hafta MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ve Özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
8. Hafta Ara Değerlendirme (Proje ödevi grupların belirlenmesi) Grup çalışması
9. Hafta Erken Çocukluk Ortamları, Öğrenme Merkezleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
10. Hafta MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programında Aile Katılımı, OBADER Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
11. Hafta MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ve Değerlendirme, Portfolyo Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
12. Hafta Proje Sunumları Grup çalışması
13. Hafta Proje Sunumları Grup çalışması
14. Hafta Proje Sunumları Grup çalışması
15. Hafta Projelerin teslimi Değerlendirme
16. Hafta Projelerin değerlendirilmesi Sınav
17. Hafta Projelerin değerlendirilmesi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 40
Derse Devam / Katılım 14 10
Final 1 50


ÖÇ-1Erken çocukluk eğitiminde gelişim dönemlerini ve gelişim görevlerini bilir.
ÖÇ-2Erken çocukluk dönemi öğretmenin, erken çocukluk eğitimi kurumunun ve bu kurumda çalışan personelin özelliklerini bilir.
ÖÇ-3Erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcıları tanır.
ÖÇ-4Erken çocukluk dönemi çocuğuna yönelik eğitim programını ve özelliklerini tanır.
ÖÇ-5Erken çocukluk dönemi çocuğunun gelişim alanlarına göre genel özelliklerini tanır.
ÖÇ-6Erken çocukluk dönemi çocuğunun eğitiminde ailenin rolü ve katılımının önemini kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6