Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitime Giriş

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0001 1 Eğitime Giriş 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğretim Üyesi Demet Zafer Güneş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 10.00 - 11.50, BK A602 Salı 12.00 - 14.50 BK B402
Görüşme Saatleri ve Yeri Doç.Dr.Demet Zafer Güneş Basınekspres Yerleşkesi B Blok 10. Kat, Pazartesi 13.00-15.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Soru-cevap, tartışma
Temel Kaynaklar

 

1-     Keskinkılıç, Kadir (2008). Eğitim Bilimine Giriş. Pegem A Yayıncılık, Ankara.

 

Diğer Kaynaklar  Oktay, Ayla (Editör) (2015). Eğitim Bilimine Giriş. Pegem Akademi, Ankara.

3-     Demirel, Özcan; Kaya, Zeki (2018). Eğitim Bilimine Giriş. Pegem Akademi, Ankara.

4-     Erden, Münire (2008). Eğitim Bilimlerine Giriş. Arkadaş Yayınevi, Ankara.

5-     Yavuz, Mustafa (2018). Eğitim Bilimine Giriş. Anı Yayıncılık, Ankara.

Çelikkaya,  Hasan (2009). Eğitim Bilimlerine Giriş Eğiticilik ve Öğretmenlik. Nobel Yayınevi, Ankara. 

 

 

Eğitim bilimleri alanlında yazılmış ve hakemli dergide yayımlanmış bilimsel makaleler dersin kaynağıdır. 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş, dersin amacı, ölçme-değerlendirme sürecinin açıklanması soru-cevap
2. Hafta Eğitim Bilimleriyle ilgili temel kavramlar tartışma, soru-cevap, örnek olay
3. Hafta Okul ve sınıfın özellikleri artışma, soru-cevap, örnek olay
4. Hafta Meslek olarak öğretmenlik tartışma, soru-cevap, örnek olay
5. Hafta Etkili Öğretmen Özellikleri tartışma, soru-cevap, bireysel çalışma
6. Hafta Eğitim ve Bilim tartışma, soru-cevap, örnek olay
7. Hafta Eğitimin Yasal Temelleri tartışma, soru-cevap, örnek olay
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Eğitimin Toplumsal Temelleri tartışma, soru-cevap, grup çalışması
10. Hafta Eğitimin Felsefi Temelleri tartışma, soru-cevap, grup çalışması
11. Hafta Eğtimin Politik ve EkonomikTemelleri tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
12. Hafta Film analizi tartışma, soru-cevap, örnek olay
13. Hafta Yirmi Birinci Yüzyılda Eğitimle İlgili Yönelimler Tartışma, soru-cevap
14. Hafta Yirmi Birinci Yüzyılda Eğitimle İlgili Yönelimler tartışma, soru-cevap
15. Hafta Final Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 15
Final 1 50


ÖÇ-1Eğitim ve diğer bilimler arasındaki ilişkileri açıklar.
ÖÇ-2Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ-3Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini açıklar.
ÖÇ-4Etkili öğretmen niteliklerini sıralar.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4