Bu derste öğrencilere ,bilişim teknolojileri, bilgisayarın gelişim tarihi, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu öğretilmektedir. Bununla birlikte; eğitimde internet kullanımı, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları öğretilmektedir.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Erdem Yücesan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Online
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cats, Cuma 11.00-12.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders konularının anlatımda görsel sunum uygulamalarının kullanılması.
Öprencilerin araştırdıkları konuları elektroni ortamda metin ve elektronik tablo haline getirmesi ve sunması.
Temel Kaynaklar
Office, ingilizce sürüm, N.Tekin, M.Tekin, İstanbul Kültür Üniversitesi, 2011.
Diğer Kaynaklar
Microsoft Office Professional 2010 Step by Step (Step by Step (Microsoft)) by Joan Lambert III, Joyce Cox and Curtis Frye D. (Sep 10, 2010)
Microsoft Word 2010 Step by Step (Step By Step (Microsoft)) by Joyce Cox and Joan Lambert III (Jun 23, 2010)
Microsoft Excel 2010 In Depth by Bill Jelen (Jul 5, 2010)
Microsoft Excel 2010 Inside Out by Mark Dodge and Craig Stinson Douglas (Sep 2, 2010)
Microsoft Office 2010 In Depth by Joseph W. Habraken (Nov 10, 2010)
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş.
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
2. Hafta
Bilgisayar nedir? Bilgisayarın tarihi, bilgisayarın çeşitleri ve kullanım alanları.
Bu konuda görsel ve sözlü örnekler.
3. Hafta
Donanım nedir?
Bu konuda görsel ve sözlü örnekler.
4. Hafta
Yazılım nedir?
Bu konuda görsel ve sözlü örnekler.
5. Hafta
Bilişim sistemleri.
Bu konuda görsel ve sözlü örnekler.
6. Hafta
İnternet ve virüs
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
7. Hafta
Microsoft Word programına giriş.
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
8. Hafta
Ara Sınav
Sınav
9. Hafta
Word programında yazı yazma ve kaydetme.
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
10. Hafta
Word üzerinde yazılan yazıları biçimlendirme.
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
11. Hafta
Word üzerinde yazılan yazılara resim, tablo, video ekleme.
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
12. Hafta
Grafikler çizme ve renklendirme.
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
13. Hafta
Grafikler çizme ve renklendirme.
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
14. Hafta
Genel ders tekrarı
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
15. Hafta
Genel ders tekrarı
Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Final Sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bilgisayarın sosyal yaşam üzerindeki etkileri.
ÖÇ-2
Bilgisayarın temel öğelerini tanımlama.
ÖÇ-3
Genel olarak kullanılan programları göstermek
ÖÇ-4
Temel işletim sistemi fonksiyonlarını öğretmek.
ÖÇ-5
Araçlar, işlemler ve teknolojiyi değerlendirmek
ÖÇ-6
İnternet kullanımını öğretmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.