Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Bilişim Teknolojileri I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MBE 1001 1 Bilişim Teknolojileri I 3/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Bu derste  öğrencilere ,bilişim teknolojileri, bilgisayarın gelişim tarihi, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu öğretilmektedir. Bununla birlikte; eğitimde internet kullanımı, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları öğretilmektedir.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Erdem Yücesan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Online
Görüşme Saatleri ve Yeri Cats, Cuma 11.00-12.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders konularının anlatımda görsel sunum uygulamalarının kullanılması.
Anlatılan konuların tartışılarak incelenmesi.
Anlatılan konuların laboratuvar ortamında uygulanması.
Laboratuvar çalışmaları, quizler ve ödevler. 
Seçilen konularda öğrencilerin araştırma yapması. 
Öprencilerin araştırdıkları konuları elektroni ortamda metin ve elektronik tablo haline getirmesi ve sunması.
Temel Kaynaklar  Office, ingilizce sürüm, N.Tekin, M.Tekin, İstanbul Kültür Üniversitesi, 2011.
Diğer Kaynaklar  Microsoft Office Professional 2010 Step by Step (Step by Step (Microsoft)) by Joan Lambert III, Joyce Cox and Curtis Frye D. (Sep 10, 2010)
Microsoft Word 2010 Step by Step (Step By Step (Microsoft)) by Joyce Cox and Joan Lambert III (Jun 23, 2010)


Microsoft Excel 2010 In Depth by Bill Jelen (Jul 5, 2010)
Microsoft Excel 2010 Inside Out by Mark Dodge and Craig Stinson Douglas (Sep 2, 2010)
 
Microsoft Office 2010 In Depth by Joseph W. Habraken (Nov 10, 2010)
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş. Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
2. Hafta Bilgisayar nedir? Bilgisayarın tarihi, bilgisayarın çeşitleri ve kullanım alanları. Bu konuda görsel ve sözlü örnekler.
3. Hafta Donanım nedir? Bu konuda görsel ve sözlü örnekler.
4. Hafta Yazılım nedir? Bu konuda görsel ve sözlü örnekler.
5. Hafta Bilişim sistemleri. Bu konuda görsel ve sözlü örnekler.
6. Hafta İnternet ve virüs Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
7. Hafta Microsoft Word programına giriş. Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Word programında yazı yazma ve kaydetme. Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
10. Hafta Word üzerinde yazılan yazıları biçimlendirme. Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
11. Hafta Word üzerinde yazılan yazılara resim, tablo, video ekleme. Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
12. Hafta Grafikler çizme ve renklendirme. Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
13. Hafta Grafikler çizme ve renklendirme. Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
14. Hafta Genel ders tekrarı Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
15. Hafta Genel ders tekrarı Ders kitabı, laboratuvar çalışması, uygulama
16. Hafta Final Sınavı Sınav
17. Hafta Final Sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Bilgisayarın sosyal yaşam üzerindeki etkileri.
ÖÇ-2Bilgisayarın temel öğelerini tanımlama.
ÖÇ-3Genel olarak kullanılan programları göstermek
ÖÇ-4Temel işletim sistemi fonksiyonlarını öğretmek.
ÖÇ-5Araçlar, işlemler ve teknolojiyi değerlendirmek
ÖÇ-6İnternet kullanımını öğretmek
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6