Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 2001 2 Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim 2/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Gelişim kavramını bilmek, 0-36 aylık çocukların gelişimsel özelliklerini öğrenmek, 0-36 aylık çocukların gelişimsel özelliklerine göre eğitim planı yapmak.
Ön Koşullar Dersin bir ön koşulu bulunmamaktadır
Eş Koşullar Dersin bir ek koşulu bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Dersin özel bir koşulu bulunmamaktadır
Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Mehmet Toran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri 1. Grup Salı, 15.00-16.50, Basın Eskpres Yerleşkesi A Blok 2023 2. Grup Salı, 13.00-14.50, Basın Eskpres Yerleşkesi A Blok 2023
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 13.00-14.00, B Blok 10. Kat Ofis
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım-PPT Sunum-Tartışma
Temel Kaynaklar

DERS KİTABI:

Turan, F. ve İpek Yükselen, A. (2015) Çocuk Gelişimi I: Bebeklik Döneminde Gelişim. Ankara: Hedef CS

YARDIMCI KİTAPLAR:

Berk, L. E. (2013). Bebekler ve Çocuklar. Ankara: Nobel Yayıncılık.

 

Köksal Akyol, A. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I. Ankara: Anı Yayıncılık

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Gelişimin Temel Kavramları ve İlkeleri Sözlü Anlatım
2. Hafta Gelişim Kuramları Sözlü Anlatım
3. Hafta Genetik, Çevre ve Gelişim Sözlü Anlatım
4. Hafta Doğum Öncesi Gelişim, Doğum ve Yenidoğan Sözlü Anlatım
5. Hafta Bebeklik Döneminde Motor Gelişim Sözlü Anlatım
6. Hafta Bebeklerde Bilişsel Gelişim Sözlü Anlatım
7. Hafta Bebeklikte İletişim ve Dil Gelişimi Sözlü Anlatım
8. Hafta Ara sınav Sınav
9. Hafta Bebeklikte Sosyal Gelişim Sözlü Anlatım
10. Hafta Bebeklikte Duygusal Gelişim Sözlü Anlatım
11. Hafta Bebeklik Döneminde Özbakım Becerisi Sözlü Anlatım
12. Hafta 0-36 Aylık Çocuğun Eğitimi ve Kreş Programlarının İncelenmesi Sözlü Anlatım
13. Hafta 0-36 Aylık Çocuğun Eğitimi ve Kreş Programlarının İncelenmesi Sözlü Anlatım
14. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Gelişimin temel kavramları ve ilkelerini bilir.
ÖÇ-2Doğum öncesi ve doğum sonrası özelliklerini bilir.
ÖÇ-3Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemini kavrar.
ÖÇ-40-36 ay çocuğunun gelişim alanları (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özellikleriyle öz bakım becerilerini bilir.
ÖÇ-50-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özelliklerini bilir.
ÖÇ-6Verilen belirli özelliklere uygun şekilde aylık ve etkinlik planları hazırlar.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6