Gelişim kavramını bilmek, 0-36 aylık çocukların gelişimsel özelliklerini öğrenmek, 0-36 aylık çocukların gelişimsel özelliklerine göre eğitim planı yapmak.
Ön Koşullar
Dersin bir ön koşulu bulunmamaktadır
Eş Koşullar
Dersin bir ek koşulu bulunmamaktadır.
Özel Koşullar
Dersin özel bir koşulu bulunmamaktadır
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr. Mehmet Toran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
1. Grup Salı, 15.00-16.50, Basın Eskpres Yerleşkesi A Blok 2023
2. Grup Salı, 13.00-14.50, Basın Eskpres Yerleşkesi A Blok 2023
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 13.00-14.00, B Blok 10. Kat Ofis
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-PPT Sunum-Tartışma
Temel Kaynaklar
DERS KİTABI:
Turan, F. ve İpek Yükselen, A. (2015) Çocuk Gelişimi I: Bebeklik Döneminde Gelişim. Ankara: Hedef CS
YARDIMCI KİTAPLAR:
Berk, L. E. (2013). Bebekler ve Çocuklar. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Köksal Akyol, A. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I. Ankara: Anı Yayıncılık
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Gelişimin Temel Kavramları ve İlkeleri
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Gelişim Kuramları
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Genetik, Çevre ve Gelişim
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Doğum Öncesi Gelişim, Doğum ve Yenidoğan
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Bebeklik Döneminde Motor Gelişim
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Bebeklerde Bilişsel Gelişim
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Bebeklikte İletişim ve Dil Gelişimi
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Bebeklikte Sosyal Gelişim
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Bebeklikte Duygusal Gelişim
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Bebeklik Döneminde Özbakım Becerisi
Sözlü Anlatım
12. Hafta
0-36 Aylık Çocuğun Eğitimi ve Kreş Programlarının İncelenmesi
Sözlü Anlatım
13. Hafta
0-36 Aylık Çocuğun Eğitimi ve Kreş Programlarının İncelenmesi
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Gelişimin temel kavramları ve ilkelerini bilir.
ÖÇ-2
Doğum öncesi ve doğum sonrası özelliklerini bilir.
ÖÇ-3
Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemini kavrar.
ÖÇ-4
0-36 ay çocuğunun gelişim alanları (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özellikleriyle öz bakım becerilerini bilir.
ÖÇ-5
0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özelliklerini bilir.
ÖÇ-6
Verilen belirli özelliklere uygun şekilde aylık ve etkinlik planları hazırlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.