Bu derste öğrenciler; çocuk sağlığı ve ilkyardım ile ilgili temel bilgiyi öğrenecek, topluma, aileye ve bireye bu bilgiler doğrultusunda gerekli tüm yetkinlikleri kazanacaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yaratıcı, sorgulayan, takım halinde çalışabilme, eleştirel düşünme.
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Emin Aksan
Asistanlar
Anne Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım / Nobel Kitabevi
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma 15:30-17:20 Basınekspres Kampüsü A blok 202
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma 15:30-17:20 Basınekspres Kampüsü A blok 202
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Uygulama , sunum , soru cevap, video gösterimi, vaka tartışma
Temel Kaynaklar
Temel İlkyardım,Sevilay Şenol Çelik,Fethiye Erdil,Nurhan Bayraktar,Efil Yayınevi Yayınları,2009.
Temel İlk Yardım -Sağlık Bakanlığı
Aydın D., Aba Y. Anne ve Çocuk Sağlığı. İstanbul Tıp Kitapevleri, 2019.
Uçar M. Hepimiz için A’dan Z’ye İlkyardım, 2.Baskı, Atlas Kitapçılık, Ankara, 2008.
Türkeş MC, Özcan Ü. İlkyardım Eğitimi, Alfa Akademi Basım, İstanbul, 2005.
Tabak RS, Somyürek Hİ. Temel İlkyardım ve Acil Bakım, Palme Yayıncılık, Ankara, 2008.
Süzen B, İnan H. İlkyardım, Kelebek Matbaacılık, İstanbul, 2005.
Diğer Kaynaklar
Ders Sunumları ve çıktılar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Türkiye’de Ve Dünyada Çocuk Sağlığının Tanımı , Durumu Ve Sağlığın Korunması
Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
2. Hafta
Türkiye’de Ve Dünyada Çocuk Sağlığının Tanımı , Durumu Ve Sağlığın Korunması
Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
3. Hafta
Türkiye’de Ve Dünyada Çocuk Sağlığının Tanımı , Durumu Ve Sağlığın Korunması
Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
4. Hafta
Anne Çocuk Sağlığının tanımı,
Kadının yaşam dönemlerine göre sağlık sorunları
Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
5. Hafta
Beslenme
Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
6. Hafta
Büyüme
Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
7. Hafta
Bağışıklama
Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Genel İlk Yardım Bilgileri
Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
10. Hafta
Hasta ve Yaralının olay yeri değerlendirmesi
Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
11. Hafta
Temel Yaşam Desteği
Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
12. Hafta
Kanamalarda ,Kırık-çıkık, burkulma durumlarında ilkyardım ,Göz Kulak ,Burun Yabancı cisim Kaçmasında ilk yardım
Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
13. Hafta
Bilinç bozukluğu ve Zehirlenme vb durumlarda ilkyardım
Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
14. Hafta
Yanık ,sıcak çarpması ve donma ;Yabancı cisim yutma, boğulma durumunda ilkyardım
Dersin Değerlendirilmesi
Anlatım, soru cevap, Sunum , video gösterimi, vaka tartışma.
15. Hafta
Final
Sınav
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
• Dünyada ve ülkemizde anne ve çocuk sağlığını etkileyen faktörleri tanımlayabilecektir
Ana çocuk sağlığının önemini kavrayarak toplumu bilinçlendirir
ÖÇ-2
Ana ve çocuk sağlığını gösteren ölçütleri değerlendirebilecek ve uygulayacaktır.
2.1.Eğitim kurumlarında sağlığın geliştirilmesi için program hazırlayabilir
ÖÇ-3
3.Gebeliğin oluşumu ve anne karnındaki çocuğun gelişimini açıklayabilecektir.
3.1.Gebelikte geçirilebilecek hastalık ve kazaların çocuğun gelişimine etkilerini bilir.
ÖÇ-4
4.Çocuklarda bulaşıcı ve kronik hastalıklarını tanımlayacaktır.
4.1.Çocuklarda görülen bulaşıcı ve kronik hastalıkların korunma yollarını bilir ve gerekli eğitimleri yapabilir.
ÖÇ-5
5.Çocuklarda acil durum ve ilkyardım uygulamalarını açıklayabilecektir.
5.1.Temel yaşam desteğini, ilk yardım ve acil yardım uygulamalarını yapar.
ÖÇ-6
6.Aile planlaması yöntemlerini açıklar.
6.Aile planlaması yöntemlerinin kimler için uygun olup olmadığını bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.