Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
OKÖ 3004 3 Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi 3/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Erken çocukluk dönemi düşünme becerilerinin matematiksel kavram bilgisi, süreç bilgisi ve uygulama becerileri ile bütünleştirilerek çocukların matematiksel düşünme becerileri konusunda bilgi ve uygulama becerisi kazandırmak.
Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar Yok.
Özel Koşullar Yok.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Ebru AYDIN YÜKSEL
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri A Grubu Çarşamba 13:00-15:50 BK A-201 B Grubu Çarşamba 10:00-12:50 BK A-604
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 13.00 - 14.00 BK 10-5
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım

 Tartışma

Demonstrasyon

Uygulama

 
Temel Kaynaklar 1. Akman, B. (Ed.) (2021). Erken çocuklukta matematik eğitimi (11. Baskı). Pegem Yayıncılık.

 2. Uludağ, G.(Ed.) (2022). Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi (3. Baskı). Nobel Yayıncılık.

3. Ulutaş, İ. (Ed.) (2022). Erken çocukluk matematik eğitiminde güncel konular. Nobel Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Erken Çocuklukta Matematik Eğitimine Giriş Anlatım
2. Hafta Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitiminin Amaçları ve Matematiksel Süreç Becerileri Anlatım
3. Hafta Eşleştirme, Gruplama, Karşılaştırma Anlatım - Demonstrasyon
4. Hafta Sıralama ve Örüntü Anlatım - Demonstrasyon
5. Hafta Sayma, Sayılar ve İşlemler Anlatım - Demonstrasyon
6. Hafta Uzlamsal Düşünme, Mekanda Konum ve Geometri Anlatım - Demonstrasyon
7. Hafta Ölçme ve Grafik Oluşturma Anlatım - Demonstrasyon
8. Hafta Ara sınav Ödev
9. Hafta Erken Çocuklukta Matematik Etkinlikleri Hazırlama, Uygulama ve Değerlendirme Anlatım - Uygulama
10. Hafta Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri planlama ve uygulama Uygulama
11. Hafta Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri planlama ve uygulama Uygulama
12. Hafta Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri planlama ve uygulama Uygulama
13. Hafta Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri planlama ve uygulama Uygulama
14. Hafta Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri planlama ve uygulama Uygulama
15. Hafta Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri planlama ve uygulama Uygulama
16. Hafta Final sınavı Sınav
17. Hafta Final sınavı Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 1 15
Final 1 55


ÖÇ-1Erken çocukluk döneminde matematiksel düşünme becerilerini bilir.
ÖÇ-2Erken çocuklukta matematiksel kavram gelişimini bilir.
ÖÇ-3Matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
ÖÇ-4Matematik kavramları ve çocuklarda bunların gelişiminde öğretmenin görevlerini bilir.
ÖÇ-5Matematiksel düşünme becerilerinin gelişimini sağlayacak etkinlikler hazırlar.
ÖÇ-6Matematiksel düşünme becerilerinin gelişimini sağlayacak etkinlikler uygular.
ÖÇ-7Matematiksel düşünme becerilerinin gelişimini sağlayacak etkinlikleri diğer öğrenme alanları ile bütünleştirir.
ÖÇ-8Matematik etkinliklerini değerlendirme becerisi kazanır.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8