Erken çocukluk dönemi düşünme becerilerinin matematiksel kavram bilgisi, süreç bilgisi ve uygulama becerileri ile bütünleştirilerek çocukların matematiksel düşünme becerileri konusunda bilgi ve uygulama becerisi kazandırmak.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Ebru AYDIN YÜKSEL
Asistanlar
Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri
A Grubu Çarşamba 13:00-15:50 BK A-201
B Grubu Çarşamba 10:00-12:50 BK A-604
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 13.00 - 14.00 BK 10-5
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım
Tartışma
Demonstrasyon
Uygulama
Temel Kaynaklar
1. Akman, B. (Ed.) (2021). Erken çocuklukta matematik eğitimi (11. Baskı). Pegem Yayıncılık.
2. Uludağ, G.(Ed.) (2022). Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi (3. Baskı). Nobel Yayıncılık.
3. Ulutaş, İ. (Ed.) (2022). Erken çocukluk matematik eğitiminde güncel konular. Nobel Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Erken Çocuklukta Matematik Eğitimine Giriş
Anlatım
2. Hafta
Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitiminin Amaçları ve Matematiksel Süreç Becerileri
Anlatım
3. Hafta
Eşleştirme, Gruplama, Karşılaştırma
Anlatım - Demonstrasyon
4. Hafta
Sıralama ve Örüntü
Anlatım - Demonstrasyon
5. Hafta
Sayma, Sayılar ve İşlemler
Anlatım - Demonstrasyon
6. Hafta
Uzlamsal Düşünme, Mekanda Konum ve Geometri
Anlatım - Demonstrasyon
7. Hafta
Ölçme ve Grafik Oluşturma
Anlatım - Demonstrasyon
8. Hafta
Ara sınav
Ödev
9. Hafta
Erken Çocuklukta Matematik Etkinlikleri Hazırlama, Uygulama ve Değerlendirme
Anlatım - Uygulama
10. Hafta
Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri planlama ve uygulama
Uygulama
11. Hafta
Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri planlama ve uygulama
Uygulama
12. Hafta
Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri planlama ve uygulama
Uygulama
13. Hafta
Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri planlama ve uygulama
Uygulama
14. Hafta
Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri planlama ve uygulama
Uygulama
15. Hafta
Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri planlama ve uygulama
Uygulama
16. Hafta
Final sınavı
Sınav
17. Hafta
Final sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
15
Final
1
55
ÖÇ-1
Erken çocukluk döneminde matematiksel düşünme becerilerini bilir.
ÖÇ-2
Erken çocuklukta matematiksel kavram gelişimini bilir.
ÖÇ-3
Matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
ÖÇ-4
Matematik kavramları ve çocuklarda bunların gelişiminde öğretmenin görevlerini bilir.
Matematiksel düşünme becerilerinin gelişimini sağlayacak etkinlikleri diğer öğrenme alanları ile bütünleştirir.
ÖÇ-8
Matematik etkinliklerini değerlendirme becerisi kazanır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.