Bu dersin amacı bilimsel araştırma sürecini (problemi belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi, tarihi yöntem vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Didem Özdoğan
Asistanlar
Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri
A Grubu Perşembe 13:00-14:50 BK L-04
BGrubu Perşembe 11:00-12:50 BK L-04
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba 15:00-17:00 T.C. İstanbul Kültür Üniversitesi Basınekspres Yerleşkesi Eğitim Fakültesi 10. Kat Oda No: 4
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
Temel Kaynaklar
Erkuş, A. (2019) Davranış Bilimleri İçin Bilimsel Araştırma Süreci. Ankara: Seçkin Yayıncılık
Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, Dersin İçeriği, İşleyişi, Kullanılacak Kaynaklar ve Değerlendirme Yöntemleri ile İlgili Bilgilendirme
Anlatım, Tartışma
2. Hafta
Bilim ve Bilimsel Yöntem
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
3. Hafta
Bilimsel Araştırma
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
4. Hafta
Araştırma Süreç ve Teknikleri – Bölüm I (Giriş)
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
5. Hafta
Araştırma Süreç ve Teknikleri – Bölüm II (Yöntem)
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
6. Hafta
Araştırma Süreç ve Teknikleri – Bölüm II (Yöntem)
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
7. Hafta
Konu Tekrarı
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Evren ve Örneklem
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
10. Hafta
Verilerin Toplanması
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
11. Hafta
Verilerin İşlenmesi, Çözümü ve Yorumlanması
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
12. Hafta
Bulgular ve Yorum
Sonuç ve Öneriler
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
13. Hafta
Bilimsel Araştırmalarda Etik
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
14. Hafta
Bilimsel Araştırmalarda Merak Edilenler
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay İncelemesi
15. Hafta
Final Sınavı
Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bilimsel araştırma yöntemi ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ-2
Bilimsel yöntemin aşamalarını açıklar.
ÖÇ-3
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade eder.
ÖÇ-4
Araştırma modellerini açıklar.
ÖÇ-5
Veri toplama tekniklerini açıklayabilir.
ÖÇ-6
Araştırma etiği ve yayın etiği ile ilgili ilkeleri bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.