Bu dersin amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının erken çocukluk döneminde bilimsel düşünceyi geliştirmede fen eğitiminin önemini anlamalarını ve gelişimsel olarak uygun öğrenme etkinlikleri ile öğrenme süreci planlamalarını, uygulamalarını ve değerlendirmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
Yok.
Özel Koşullar
Yok.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Ebru AYDIN YÜKSEL
Asistanlar
Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri
A Grubu Pazartesi 10:00-12:50 BK A-402
B Grubu Pazartesi 13:00-15:50 BK A-502
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 13.00-15.00
BK B10-5
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım
Tartışma
Gösteri
Uygulama
Temel Kaynaklar
Akman, B., Uyanık Balat, G., & Güler Yıldız, T. (2018). Erken çocukluk döneminde fen eğitimi (6. baskı). Anı Yayıncılık.
Parlak Rakap, A. (2018). Erken çocuklukta fen eğitimi. Eğiten Kitap.
Oğuz, V., & Gizir, Z. (2014). Erken çocukluk döneminde proje yaklaşımı ve uygulanmış proje örnekleri. Anı Yayıncılık.
Polat, Ö., Atış Akyol, N., & Aydın, E. (2022). Erken çocukluk döneminde zihin haritalama (örnek uygulamalarla). Eğiten Kitap.
Yalçın, V., & Erden, Ş. (2022). Erken Çocuklukta Tasarım Odaklı STEM eğitimi. Eğiten Kitap.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi ve Önemi
Anlatım
2. Hafta
Erken Çocuklukta Bilim Okuryazarlığı, Bilimin Doğası ve Bilimsel Süreç Becerileri
Anlatım
3. Hafta
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi Öğretim Yöntemleri: Kavram Haritaları, Deney, Analoji, Zihin Haritalama
Anlatım, Gösteri
4. Hafta
Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi Öğretim Yöntemleri: Kavram Haritalama ve Zihin Haritalama Uygulama
Uygulama
5. Hafta
Erken Çocukluk Döneminde STEM Yaklaşımı
Anlatım
6. Hafta
Erken Çocukluk Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Yaklaşım
Anlatım, Gösteri
7. Hafta
Fen Eğitiminde Öğrenme Ortamının Düzenlenmesi: Merkezler, Materyaller ve Demokratik Sınıf Ortamı Oluşturma
Anlatım
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Erken Çocuklukta Fen Eğitiminin Diğer Alanlarla Bütünleştirilmesi: Oyun, Drama, Matematik ve Coğrafya
Anlatım
10. Hafta
Proje Tabanlı Fen Eğitimi Uygulaması
Uygulama
11. Hafta
Proje Tabanlı Fen Eğitimi Uygulaması
Uygulama
12. Hafta
Proje Tabanlı Fen Eğitimi Uygulaması
Uygulama
13. Hafta
Proje Tabanlı Fen Eğitimi Uygulaması
Uygulama
14. Hafta
Proje Tabanlı Fen Eğitimi Uygulaması
Uygulama
15. Hafta
Proje Tabanlı Fen Eğitimi Uygulaması
Uygulama
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Final Sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
1
15
Final
1
55
ÖÇ-1
Erken çocukluk döneminde bilimsel düşünceyi geliştirmenin önemini kavrar.
ÖÇ-2
Bilimsel süreç becerilerinin önemini anlar.
ÖÇ-3
Erken çocuklukta fen eğitiminin önemini anlar.
ÖÇ-4
Erken çocukluk dönemine yönelik fen etkinlikleri planlamayı öğrenir.
ÖÇ-5
Farklı yöntem ve teknikleri kullanarak fen etkinlikleri planlar ve uygular .
ÖÇ-6
Fen etkinliklerini planlarken bilimsel süreç becerilerini kullanır.
Planlanan, uygulanan ve değerlendirilen etkinliklerde güncel fen eğitimi yaklaşımlarını kullanır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.