Bu dersin genel amacı öğrencilerin teknolojinin eğitime entegrasyonuna yönelik öğretim tasarımı ilkelerini ve modellerini, öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları kavrayabilmeleri ve bu bilgiler doğrultusunda hedef kitlenin ihtiyaçları doğrultusunda MEB Rehberlik konularına yönelik web 2.0 araçlarını kullanarak örnek uygulamalar geliştirebilmeleridir.
Ön Koşullar
Yok.
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
3. Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.
Gülten Feryal GÜNDÜZ, Pazartesi, 14:00-14:50; Basın Ekspres yerleşkesi, B Blok, 10.kat, Ofis No:118
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Proje tabanlı öğrenme, Sunuş ve Araştırma-İnceleme yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
Temel Kaynaklar
1. Önal, N. (editör) (2020). Etkinlik örnekleriyle zenginleştirilmiş eğitimde teknoloji uygulamaları, Ankara: Pegem akademi yayınları
Diğer Kaynaklar
1. Yanpar Yelken, T. (editör) (2019). Öğretim teknolojileri, Ankara: Anı yayıncılık
2. Cabı, E. (editör) (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, Ankara: Pegem Akademi yayınları
3. Yurdakul, I. (2013). Teknopedagojik eğitime dayalı öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı yayıncılık
4. Derste önerilen web sayfaları.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Genel Tanışma ve Dersin İşleyişi ile İlgili Bilgilendirme
-
2. Hafta
Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar, önemi, Öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
3. Hafta
Öğretim teknolojileri tasarım modellerinin özellikleri
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
4. Hafta
Öğretim teknolojileri tasarım ilkeleri,
Eğitim-öğretimde faydalanılabilecek web siteleri
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
5. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı
-Dijital bulut uygulamaları
-Dijital kavram haritası oluşturma ve Canva programının tanıtılması
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
6. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı
- Canva programı ile dijital kavram haritası oluşturma
-Öğrenci sunumları/geribildirim verme
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
7. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı
-Dijital kısa film (öykü) oluşturma ve Powtoon programının tanıtılması
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
8. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı
-Powtoon programında dijital kısa film oluşturma
-Öğrenci sunumları/geribildirim verme
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
9. Hafta
Ara Sınav
10. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı
-Dijital kitap oluşturma ve Story Jumper programının tanıtılması
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
11. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı
- Story Jumper programında dijital kitap oluşturma-
- Öğrenci sunumları/geribildirim verme
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
12. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı
- Öğrenci sunumları/geribildirim verme
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
13. Hafta
Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı
-Web 2.0 araçları ile ölçme-değerlendirme araçları/uygulamalarını açıklama, Quizlet, Kahoot vs. programlar hakkında bilgi verilmesi
Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
14. Hafta
Final
-
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramların anlamını sözlü/yazılı ifade eder.
ÖÇ-2
Öğretim teknolojilerinin tasarım ilkelerini kavrar.
ÖÇ-3
Öğretim teknolojileri modellerinin temel özelliklerini açıklar.
ÖÇ-4
Öğretim teknolojilerinde kullanılan araç-gereçlerin özelliklerini, üstünlük ve sınırlılıklarını açıklar.
ÖÇ-5
Öğrenme konusuna, amaçlarına ve öğrenme ihtiyaçlarına uygun dijital materyal tasarlar ve geliştirir
ÖÇ-6
Öğretim teknolojilerini içerik bilgisi, pedagoji bilgisi ve teknoloji bilgisini bütünleştirerek kullanır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.