Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Öğretim Teknolojileri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0007 4 Öğretim Teknolojileri 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı

 

Bu dersin genel amacı öğrencilerin teknolojinin eğitime entegrasyonuna yönelik öğretim tasarımı ilkelerini ve modellerini, öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları kavrayabilmeleri ve bu bilgiler doğrultusunda hedef kitlenin ihtiyaçları doğrultusunda MEB Rehberlik konularına yönelik web 2.0 araçlarını kullanarak örnek uygulamalar geliştirebilmeleridir. 

Ön Koşullar Yok.
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar 3. Derse devam zorunluluğu vardır ve 13.07.2023 tarih ve 2022-2023/04-01 sayılı Fakülte Kurulu Kararı gereğince teorik derslerin %70'ine devam zorunludur. Derse devam ile ilgili bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonunda akademik takvimde belirlenen son ders günü ilan edilir ve F (Başarısız) notu verilir.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Gülten Feryal Gündüz
Asistanlar Yok.
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 9:00-11:00 (Bilgisayar Labı); 11:00-13:00 (Bilgisayar Labı)
Görüşme Saatleri ve Yeri Gülten Feryal GÜNDÜZ, Pazartesi, 14:00-14:50; Basın Ekspres yerleşkesi, B Blok, 10.kat, Ofis No:118
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Proje tabanlı öğrenme, Sunuş ve Araştırma-İnceleme yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri

Temel Kaynaklar

1.     Önal, N. (editör) (2020). Etkinlik örnekleriyle zenginleştirilmiş eğitimde teknoloji uygulamaları, Ankara: Pegem akademi yayınları

 

Diğer Kaynaklar

 

1.      Yanpar Yelken, T. (editör) (2019). Öğretim teknolojileri, Ankara: Anı yayıncılık

2.   Cabı, E. (editör) (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, Ankara: Pegem Akademi yayınları

3.      Yurdakul, I. (2013). Teknopedagojik eğitime dayalı öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı yayıncılık

4.      Derste önerilen web sayfaları.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Genel Tanışma ve Dersin İşleyişi ile İlgili Bilgilendirme -
2. Hafta Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar, önemi, Öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
3. Hafta Öğretim teknolojileri tasarım modellerinin özellikleri Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
4. Hafta Öğretim teknolojileri tasarım ilkeleri, Eğitim-öğretimde faydalanılabilecek web siteleri Sunuş yoluyla öğretim stratejisi- anlatım ve tartışma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
5. Hafta Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı -Dijital bulut uygulamaları -Dijital kavram haritası oluşturma ve Canva programının tanıtılması Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
6. Hafta Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı - Canva programı ile dijital kavram haritası oluşturma -Öğrenci sunumları/geribildirim verme Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
7. Hafta Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı -Dijital kısa film (öykü) oluşturma ve Powtoon programının tanıtılması Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
8. Hafta Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı -Powtoon programında dijital kısa film oluşturma -Öğrenci sunumları/geribildirim verme Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı -Dijital kitap oluşturma ve Story Jumper programının tanıtılması Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
11. Hafta Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı - Story Jumper programında dijital kitap oluşturma- - Öğrenci sunumları/geribildirim verme Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
12. Hafta Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı - Öğrenci sunumları/geribildirim verme Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
13. Hafta Eğitimde teknoloji entegrasyonu ve dijital öğretim materyallerinin tasarımı -Web 2.0 araçları ile ölçme-değerlendirme araçları/uygulamalarını açıklama, Quizlet, Kahoot vs. programlar hakkında bilgi verilmesi Proje tabanlı öğrenme- sunuş ve araştırma yoluyla öğretim stratejisi, anlatım, tartışma, problem çözme ve gösterip yaptırma yöntemleri, soru-cevap ve gösteri teknikleri
14. Hafta Final -
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramların anlamını sözlü/yazılı ifade eder.
ÖÇ-2Öğretim teknolojilerinin tasarım ilkelerini kavrar.
ÖÇ-3Öğretim teknolojileri modellerinin temel özelliklerini açıklar.
ÖÇ-4Öğretim teknolojilerinde kullanılan araç-gereçlerin özelliklerini, üstünlük ve sınırlılıklarını açıklar.
ÖÇ-5Öğrenme konusuna, amaçlarına ve öğrenme ihtiyaçlarına uygun dijital materyal tasarlar ve geliştirir
ÖÇ-6Öğretim teknolojilerini içerik bilgisi, pedagoji bilgisi ve teknoloji bilgisini bütünleştirerek kullanır.
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6